Vintips

Sist jeg var på Gardermoen hadde de tilbud på Cloudy Bay Sauvignon blanc. Kostet vel 110 kr flasken. Denne ligger vanligvis på 219 på polet.

Denne fungerer utmerket, både til reker og som ren drikkevin :) En av mine absolutte favoritter! Det gjør heller ikke noe at den er blant de billigste på polet :)

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start?ProductUUID=YvoKxzOGWKEAAAErtbxSckSs&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Prøvde denne på fredag, men var for søt for min smak, så blir nok ikke noe gjentagelse av denne, billig hvitvin til skalldyr er en som heter B. Finner den ikke på polet.no, men koster akkurat 100kr og de har den på alle polene jeg har vært innom.

...god hvitvin på Gardermoen for de som popper innom tax-free'en på vei hjem: Gewurztraminer "Hugel" (fra Hugel & Fils). Denne passer perfekt til skalldyr, fis og sushi etc..

...mulig den ligger noe over budsjettet ditt Mathfjeld, men den er ikke å skaffe på polet så derfor verdt å merke seg..:)

Hva er prisen? Samboeren trasker gjennom Tax-free´n på mandag så mulighet for å ta med seg noen liter.

...spennende å høre hva du synes...det står "Alsace" med rød skrift øverst på etiketten...;)

Jeg vil bare tilføye at det er noen måneder siden de hadde det tilbudet på Cloudy Bay. Er ikke sikkert at de har det nå til dags ;)

Jeg skal til Roma neste helg, noen italienske godbiter dere synes jeg bør ta med meg hjem? Føler det er tid for rødvin framover ...

Jeg skal til Roma neste helg, noen italienske godbiter dere synes jeg bør ta med meg hjem? Føler det er tid for rødvin framover ...

Med fyldig lommebok, sassicaia.. Helt vannvittig god, men vannvittig dyr.. Har desverre ikke råd selv;) fyll opp m amaroner og baroloer..

Reiser til Barolo denne helgen selv - gå for vin fra Vietti eller Produttori de Barbaresco! fantastiske greier!

..hva ble vinvalget Anders og Solli ? noen anbefalinger :grin:

Ellers fikk jeg et tips om denne som visstnok skal være veldig god og nå HALV PRIS ut November tror jeg. Tror det er en spansk vinprodusent som prøver å komme inn på markedet i Norge og dumper prisen for en periode. Den er dyr (synes ikke den er verdt 500,-), men halv pris er temmelig bra, og den er veldig god. har fått 93 poeng. Jeg prøver noen flasker....

Sparker igang denne litt..
Her er mine favorittviner for øyeblikket:

7b5a712a.jpg