Vinterjakke

+1:D det er også veldig bra at pelskraven kan tas av i tilfelle man plutselig skulle befinne seg midt i en PETA demonstrasjon;)

Har gått rundt med kanin rundt nakken de siste to vintrene. Jeg lar alltid folk få bestemme selv om det er ekte eller ikke, og jeg retter aldri på dem. De kaster nemlig ikke maling på meg uten å være helt sikre... håper jeg.
 
Når det VIRKELIG blir kaldt, eller når jeg skal ut og fly Tiger Moth, altså dobbeldekker med åpen cockpit, tar jeg på meg Canada Goose Air Force-jakken min, en utgått modell som var litt vrien å få tak i her i landet. Kjøpte den i USA, og liker den fordi den skiller seg litt ut fra alle de andre CG-jakkene her i landet :D

AAAADNc_G4gAAAAAAFpvEg.jpg

Utrolig! Kan se for meg den jakken er ekstremt tøff etter den har vært brukt noen sesonger. Den er nydelig når den får en vintage look.

Ettersom jeg har jobbet en del år med herremote, har jeg sett masse komme og gå. Skal jeg komme med noen anbefalinger, så vil det være; stilrent, mørk av farge og riktig fyll med dun/fjær.

Parkasen fra Woolrich er ett godt alternativ. 540 fyll med god dun, gjør så du holder deg mer enn varm nok gjennom den norske vinteren.

Parajumpers har en litt annen fyllstruktur, nå skal jeg dumme meg ut og si for sikkert hvordan dunfyll den har. Men det den har er en 90/10% blanding av dun og fjær. Hvor fjærene ligger over dunen, som en sikkerhetsvegg, hvor den fungerer som støtte mot kroppen din. Derfor blir det noe enklere og lage en god passform.

Ellers så jeg en litt penere, ikke fult så varm fra Moncler. På grunn av at jeg ikke helt liker den glossy overflaten, fant jeg en i grønt børstet ull, med dunfyll på Kamikaze. Denne fungerer veldig fint hvertfall ut desember måned.


PS; PJS har blitt noe for populær for meg de seneste årene, og jeg tenker derfor selge min. (Hvis det er noen som er interesserte i en beige i M, send pm)
 
Er selv på leting etter vinterjakke nå, har funnet noen modeller hos Helly Hansen jeg kunne tenkt meg, og synes og Canada Goose sin Bomber utgave kunne gått ann. Er ikke noe utvalg av noe slikt der jeg bor, men er i Oslo titt og ofte, hvor finner jeg slikt ? Gjerne i området rundt Best Western Bondeheimen da jeg endte opp der denne uken.
 
Mountain Works

Oslo Sportslager har salg på både Fat Boy og Cold War fra Mountain Works. Har begge, meget gode jakker. Fat Boy er en litt løs parkatype, Cold War er noe kortere og mer boblete, men tåler også vann og mer juling.
 
Kjøpte Canada Goose parkas i fjor og er ekstremt fornøyd. Tror den heter heli Artic eller no sånt.
Har aldri hatt noe som er varmere. Er stort sett ute med bikkja 1- 1,5 time hver dag uansett vær og jakka duger
best når det er en -7 - -10 grader og kaldere.
 
Kjøpte tidligere i høst en parkas fra Norrøna. Veldig fornøyd med den så langt! Med Primaloft og GoreTex holder den meg både varm og tørr.

P_468_468_1040117718.jpg


For de virkelig ekstremkalde dagene, eller når jeg skal være ute en hel dag i -10 har jeg denne ekstreme jakken:

8501M_Resolute_Red.jpg


Ikke spesielt pen, men sannsynligvis en av de varmeste jakkene som finnes på markedet.
 
Noen som har Canada Goose og har noe erfaring med dem dem skal vist være veldig varme?

Har litt lyst til og kjøpe en slik jakke
 
Jeg har en Canada Goose Chateau parak og den holder meg varm :) Tror ikke det er den varmeste utgaven, men den er mer enn varm nok for en oslovinter
 
Noen som har Canada Goose og har noe erfaring med dem dem skal vist være veldig varme?

Har litt lyst til og kjøpe en slik jakke

Klart de er varme. Og dyre. Og ekstremt vanlige. Og av god kvalitet. You pay for what you get.

EDIT: Se forøvrig store deler av denne tråden for erfaringer med CG.
 
Jeg har 3 canada goose jakker. En snow manta, expedition, og lodge down hoody(tror den het det). Snow mantra er det bare å ligge unna, helt ubrukelig jakke med mindre det er minus 60 grader. Expedition er og varm og funker greit så lenge det er tosifret minus. Lodge hoodyen er fin til rundt 0 grader. Kvaliteten på jakkene er suveren.
 
Jeg har 3 canada goose jakker. En snow manta, expedition, og lodge down hoody(tror den het det). Snow mantra er det bare å ligge unna, helt ubrukelig jakke med mindre det er minus 60 grader. Expedition er og varm og funker greit så lenge det er tosifret minus. Lodge hoodyen er fin til rundt 0 grader. Kvaliteten på jakkene er suveren.



Jeg har lenge gått og siklet litt på den expedition.

Muligens jeg drar og kjøper en slik jakke til helgen...

:)
 
Jeg har lenge gått og siklet litt på den expedition.

Muligens jeg drar og kjøper en slik jakke til helgen...

:)

visst du vil spare litt penger, kan du kjøpe hos frieco på ebay. http://myworld.ebay.com/frieco/
om han ikke har det du ser etter listet, kan han mest sannsynlig skaffe det. Jeg har selv handlet CG av han 5 ganger, og alt er ekte vare. han sender og veldig diskre om du ber om det.
 
visst du vil spare litt penger, kan du kjøpe hos frieco på ebay. http://myworld.ebay.com/frieco/
om han ikke har det du ser etter listet, kan han mest sannsynlig skaffe det. Jeg har selv handlet CG av han 5 ganger, og alt er ekte vare. han sender og veldig diskre om du ber om det.

Så han hadde en svart farget jakke, men det er litt dumt at han har den i XL jeg tror det blir for stort for meg..

:)

Men takk for tipset.. :)

Jeg må komme meg i en butikk og prøve den, sånn at jeg finner min størelse. Hvem forhandler det i oslo området, noen tips???