Vinterjakke

..hehe alltid noe spennende å finne på Sonen om helt andre ting enn klokker...:p

Falt for HH og Fjellreven (Kodiak), men self også PJ (Kodiak) og Victorinox..egentlig de fleste. Hmm, tror jeg må ta en tur å se på disse. Hvor ???

Kjøpte en Barbour jakke, mend en holder ikke mål i -20 så da har jeg en parka fra Boss..desverre synes jeg ikke den er så veldig "kul" så her må det gjøres noe...har også denne som jeg liker veldig godt (men ikke varm nok).

Hvilken Barbour jakke kjøpte du og hadde den funket i 10minus? Jeg har sett på litt forskjellige Barbour jakker, men bare på nett og da blir det vanskelig å bedømme hvor gode de vil være i minusgrader.
 
...polarquilt eller noe sånt.duracotton..:roll:

Har ikke testet i -10 enda, men den er nesten for varm sånn sm det er nå så jeg tipper det burde gå fint. Veldig fornøyd.
 
Kjøpte en canada goose snow mantra for litt siden. Stor som f***, og kansje litt overkill, men tøff er den!
2197.jpg
 
Nå for tiden bruker jeg mest denne losjakken fra Schott USA. Flott kvalitet, og den er varm som fy. Fin pris også, og sammenlignet med "kvaliteten" til merker som Tiger, hvis losjakker fort koster 4500kr og oppover, er den et ekstremt godt kjøp til 1300kr!

Når det VIRKELIG blir kaldt, eller når jeg skal ut og fly Tiger Moth, altså dobbeldekker med åpen cockpit, tar jeg på meg Canada Goose Air Force-jakken min, en utgått modell som var litt vrien å få tak i her i landet. Kjøpte den i USA, og liker den fordi den skiller seg litt ut fra alle de andre CG-jakkene her i landet :D

AAAADNc_G4gAAAAAAFpvEg.jpg
 
Vurderer selv å skaffe meg en woolrich jakke. Noen som vet hvor de fåes kjøpt (annet enn webshops fra statene)?
 
Gikk for Woolrich Artic Parka. Har virkelig fått testet den de siste ukene, er strålende fornøyd. -15 grader og kun skjorte med t-skjorte under går fint. Eneste er at det føles, om mulig, enda kaldere i dressbukse...

Men enig med flere som har kommentert at den er litt dårlig i halsen. Glidelåsen skulle gått lenger opp. Men bruker
skjerf uansett.
 
Bumper denne tråden, siden vinteren snart er over oss for alvor :) Sånn i tilfelle noen leter etter tips, kan jeg igjen på det varmeste anbefale 740N losjakke fra Schott. Til 1300kr slår den alt annet fra Tiger osv. ned i støvlene!
 
Bumper denne tråden, siden vinteren snart er over oss for alvor :) Sånn i tilfelle noen leter etter tips, kan jeg igjen på det varmeste anbefale 740N losjakke fra Schott. Til 1300kr slår den alt annet fra Tiger osv. ned i støvlene!

Hvem selger det merket!? så noen bilder på nettet å den så kanskje litt kort ut for meg! =/
 
Jeg røyk på en Canada Goose Chateau Parka i høst. Har såvidt begynt å bruke den nå og sålangt er jeg veldig fornøyd :)
 
Kjøpte meg woolrich artic parka i fjor, og kan anbefale den på det sterkeste :) Eneste problemet jeg har hatt er at knappene sitter litt løst, men med litt kunnskap med nål og trå gikk det bra.
 
Kjøpte meg woolrich artic parka i fjor, og kan anbefale den på det sterkeste :) Eneste problemet jeg har hatt er at knappene sitter litt løst, men med litt kunnskap med nål og trå gikk det bra.

Fantastisk jakke, men ja, knappene er veldig dårlig festet...
 
noen som har erfaring med det nye merket "moose knuckles" ? tenker å skaffe meg en jakke og det står mellom parajumpers, woolrich og moose knuckles. Samme stil og regner med samme kvalitet da alle ligger på det samme i pris, men er så ubeslutsom :p