Vinterjakke

Ser at mange her er fan av Canada Goose, men personlig synes jeg det er altfor oppskrytt og tildels bortkastete penger. Kvaliteten er god (noe det absolutt bør være til den prisen), men ikke bedre enn alt annet. Fikk en Tracker parkas til å ha som en ekstra jakke av en venn av meg som jobber i firmaet, og må overraskende nok si at kvaliteten er nesten vell så god. Holder meg varm i 20- den også, og du skal jobbe en del for å slite i stykker det stoffet. Canada Goose er for all del kult (selv om det ikke er fult så gøy når hver andre fjortis jente vest for nationaltheatret løper rundt i dem), men blir bare en merke greie. Du betaler 4000kr ekstra for merket, ikke kvaliteten.

Parajumpers blir for meg Canada Goose uten kvaliteten. Blir en ren overpriset motegreie, som ikke en gang holder deg ordentlig varm. Og de er det nesten bare fjortis jenter som løper rundt i:p

Jakker som er fine og litt varme, men ikke noen skikkelig vinterjakke når det begynner å bli kalt, er barbour sine jakker. Kjøper du en oilskin med fôr (du kjøper en separat boblevest som du fester på innsiden) holder du deg varm godt utover høsten.

Ellers må jeg si meg enig i at RAB lager virkelig fine dunjakker. Er du ute etter noe som skal holde deg varm, står dette merket høyt opp på listen. Har selv en del jakker fra dette merket, blant dem en expedition jakke, og det er den varmeste jakken jeg har. Ikke det stiligste å gå med i byen, men varm som fy.


Jeg anbefaler selvsagt Belstaff framfor Barbour da :) Hvis du skal nevne at fjortis jenter løper rundt med Goose jakker - så er det kanskje verdt å nevne at alle "fjortis jenter/gutter" løper rundt i Barbour..
 
Jeg anbefaler selvsagt Belstaff framfor Barbour da :) Hvis du skal nevne at fjortis jenter løper rundt med Goose jakker - så er det kanskje verdt å nevne at alle "fjortis jenter/gutter" løper rundt i Barbour..

Er enig i at Belstaff også lager fine jakker, verdt å vurdere :) Ellers har nå ikke jeg sett så mange fjortiser løpe rundt i oilskin jakker...
 
Oilskin er vel det minst "fjortis" som eksisterer tror jeg.

Belstaff har mye fint, men er jo primært en produsent av motorsykkeljakker - ikke akkurat en konkurent til barbour. Mulig de også lager oilskin for alt jeg vet, men er motorsykkeljakker som er grunnpilaren der i gården.

Aldri hørt noen mene at barbour var "fjortis" forøvrig, strengt tatt aldri sett noen kids frivillig ta på seg oilskin heller.
 
Om jeg skal dømme av kidsa på vei til skolen på vestsiden av hovedstaden er Barbour helt innafor. De små herrene kler seg generelt som de skulle være middelaldrende yachteiere eller skogsbaroner. Med unntak av en gjeng dopdealere/rappere. De små frøknene er enten modeller eller prostituerte.

Har du rundet 30 burde det dog være ikke tillatt å bry seg om hva lokale unger kler seg i når du selv skal velge jakke eller andre klær.
 
Oilskin er vel det minst "fjortis" som eksisterer tror jeg.

Belstaff har mye fint, men er jo primært en produsent av motorsykkeljakker - ikke akkurat en konkurent til barbour. Mulig de også lager oilskin for alt jeg vet, men er motorsykkeljakker som er grunnpilaren der i gården.

Aldri hørt noen mene at barbour var "fjortis" forøvrig, strengt tatt aldri sett noen kids frivillig ta på seg oilskin heller.

Helt riktig at Belstaff primært er en produsent av motorsykkeljakker. Hvis du tar en titt på dagens sortiment hos både Belstaff og Barbour så ser du jo fort at Belstaff lager ikke kun motorsykkeljakker, samme som at Barbour ikke lager bare oilskinjakker. Disse "vaffeljakkene" fra Barbour er jo meget utbredt blant ungdommen :)

Jeg er personlig meget fan av Belstaff, så jeg anbefaler det. Oilskin kan bli kaldt utover vinteren ja, det fryser jo. Belstaff har jo flere fine modeller som ikke er oilskin som faktisk kan holde deg litt varm også når vinteren kommer. :)

Woolrich har jo en ganske grei og varm jakke som er nogenlunde anonym - hvis ikke har man jo selvsagt frakker. Alt til sitt bruk!
 
Redigert:
Merker jeg oftere og oftere befinner meg på Patagonia sine hjemmesider, og faktisk the north face sine sider.

Skal du gå for noe norskt er Norrøna legendarisk, men sjekk ut;

Patagonia Men's Tres 3-in-1 Parka | Forge Grey

Hetten kan taes av, og du vil ha en jakke som er både kledelig i byen, og som tåler fjellets aktiviteter. Se video for bedre inntrykk.

Patagonia har alltid vært kjent for kvalitet blandt de jeg kjenner som er mye på fjellet, og du vil ha en jakke ikke så veldig mange andre har.
 
Er på jakt etter en duffle coat om dagen, noen som har tips om merker/modeller? :)

Har googlet litt rundt og finner mange modeller på utenlandske nettsider, men er ikke lett å oppdrive en oversikt over hvilke merker som føres i Norge, nærmere bestemt Oslo. Ønsker i utgangspunktet en klassisk navy farget som ikke er for lang (lengde til midt på låret ca.).
 
Mens vi ber om tips er jeg på utkikk etter en grå losjakke/peacoat til vinteren. Noen som kan anbefale steder i Osloområdet man kan få prøvd slikt?
 
Er på jakt etter en duffle coat om dagen, noen som har tips om merker/modeller? :)

Har googlet litt rundt og finner mange modeller på utenlandske nettsider, men er ikke lett å oppdrive en oversikt over hvilke merker som føres i Norge, nærmere bestemt Oslo. Ønsker i utgangspunktet en klassisk navy farget som ikke er for lang (lengde til midt på låret ca.).

Skal ikke uttale med om merker og modeller, men tar du en tur innom de større herrebutikkene i Oslo finner du nok et greit utvalg å ta en titt på, og kanskje er du heldig og treffer på en hyggelig ekspeditør også:)
 
Mens vi ber om tips er jeg på utkikk etter en grå losjakke/peacoat til vinteren. Noen som kan anbefale steder i Osloområdet man kan få prøvd slikt?

Eger har litt. Prøvd en slim variant fra Lindberg der som jeg likte. Steen og Strøm har. Follestad.. Går mye i navy.
 
Om jeg skal dømme av kidsa på vei til skolen på vestsiden av hovedstaden er Barbour helt innafor. De små herrene kler seg generelt som de skulle være middelaldrende yachteiere eller skogsbaroner. Med unntak av en gjeng dopdealere/rappere. De små frøknene er enten modeller eller prostituerte.

Har du rundet 30 burde det dog være ikke tillatt å bry seg om hva lokale unger kler seg i når du selv skal velge jakke eller andre klær.


Helt riktig at Belstaff primært er en produsent av motorsykkeljakker. Hvis du tar en titt på dagens sortiment hos både Belstaff og Barbour så ser du jo fort at Belstaff lager ikke kun motorsykkeljakker, samme som at Barbour ikke lager bare oilskinjakker. Disse "vaffeljakkene" fra Barbour er jo meget utbredt blant ungdommen :)

Jeg er personlig meget fan av Belstaff, så jeg anbefaler det. Oilskin kan bli kaldt utover vinteren ja, det fryser jo. Belstaff har jo flere fine modeller som ikke er oilskin som faktisk kan holde deg litt varm også når vinteren kommer. :)

Woolrich har jo en ganske grei og varm jakke som er nogenlunde anonym - hvis ikke har man jo selvsagt frakker. Alt til sitt bruk!

Ser poenget ift vaffeljakkene :). Men går for Anders sin modell og har på meg hva jeg vil :p.

Har forøvrig en Belstaff tøyjakke selv så vet godt at de har ting som ikke er i skinn, meget fornøyd med den også men skulle jeg hatt oilskin (som jeg har) skulle det stått barbour på den (som det gjør). Har en slik luring med avtagbart for og det gjør jo jakken meget praktisk.

Men du har rett i at det kan bli kjølig.
 
Den originale Gloverall er vel regnet som den med det beste ullet i. Men, den er ganske tung og kraftig. De lette og rimeligere blir ofte mer nuppete og ser fort litt mer slitt ut. En dc skal vel egentlige rekke nesten til kneet. Det er jo en av de klassiske, funksjonelle plaggene som gikk fra ren funksjon til mote.


Er på jakt etter en duffle coat om dagen, noen som har tips om merker/modeller? :)

Har googlet litt rundt og finner mange modeller på utenlandske nettsider, men er ikke lett å oppdrive en oversikt over hvilke merker som føres i Norge, nærmere bestemt Oslo. Ønsker i utgangspunktet en klassisk navy farget som ikke er for lang (lengde til midt på låret ca.).
 
Den originale Gloverall er vel regnet som den med det beste ullet i. Men, den er ganske tung og kraftig. De lette og rimeligere blir ofte mer nuppete og ser fort litt mer slitt ut. En dc skal vel egentlige rekke nesten til kneet. Det er jo en av de klassiske, funksjonelle plaggene som gikk fra ren funksjon til mote.

Takk for svar, skal sjekke ut Gloverall. Vet du hvilke butikker som fører dette i Oslo?
 
Oilskin er vel det minst "fjortis" som eksisterer tror jeg.

Belstaff har mye fint, men er jo primært en produsent av motorsykkeljakker - ikke akkurat en konkurent til barbour. Mulig de også lager oilskin for alt jeg vet, men er motorsykkeljakker som er grunnpilaren der i gården.

Aldri hørt noen mene at barbour var "fjortis" forøvrig, strengt tatt aldri sett noen kids frivillig ta på seg oilskin heller.

Belstaff har en modell som heter streetmaster bland annat som är oilskin, och väldigt populär bland männ, då de yngre kidsen ikke har råd :)
belstaff gör som sagt mye skinnjakker men de gör även helt insane fina vinterjakk, dunjakker alltså. ganska pricey men fantastisk kvalitet som allt annat belstaff gör.
 
Belstaff har en modell som heter streetmaster bland annat som är oilskin, och väldigt populär bland männ, då de yngre kidsen ikke har råd :)
belstaff gör som sagt mye skinnjakker men de gör även helt insane fina vinterjakk, dunjakker alltså. ganska pricey men fantastisk kvalitet som allt annat belstaff gör.

Du er sikker på at de yngre ikke velger oilskin på grunn av prisen..?;)
 
Noen som har erfaring med vinterfrakk fra Corneliani CC Collection? CC er vel billig/treng/ungdommelig-linja til Corneliani ...

Fant en fin og (etter forholdene) billig ullfrakk på Øye, men lurer på om kvaliteten holder mål?
 
Redigert:
Jeg har en slik, og har hatt den i tre år. Har ingenting å utsette på kvaliteten. Stoffet virker slitesterkt, og ingen sømmer o.l. har gått opp. Fin er den også!