Vinterjakke

Parajumpers Kodiak Black
Kodiak%20Parajumpers%20Black%20a__300.JPG

http://www.emoda.no/vis_vare.asp?id=22787

Sett at jeg går for denne - hvor får jeg den billigst mulig? Tror jeg så den gå for 7500 kroner...

Jeg tror de ligger på 7500 de fleste steder jeg. Har ikke sett den noe billigere i butikk.
Nå snakker jeg om modellen som ikke har pels inne i hetta, ikke som på bildet du har lagt ved:)

Jeg tror prisen er lik over alt, men si ifra om du finner den "billig" et sted.

Pelsen i hetta er sinnsykt digg, se hvordan min GMT koser seg:)
(ettersom dette er et klokkeforum)
2bab2cd6.jpg

Jeg må si jeg synes vinterjakker er crazy dyrt i Norge. Slike plagg forsøker jeg å handle med litt langsiktig tankegang, det blir stort sett på salg og i utlandet (helst på salg der og ;) ). Når vinteren står og banker på døra er det for sent å gjøre en god deal.

Jeg kan på det varmeste anbefale Woolrich Arctic Parka! Den er plain, stilren og har en sinsykt fin pels, samtidig som den varmer inn i ryggmargen:) Denne fåes på Høyer, Follestad og Kiman i fjor gikk disse for ca 6500,- tror prisene er så og si det samme nå:)

http://www.google.com/images?um=1&h...ch+arctic+parka&aq=f&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai=

Woolrich Arctic Parka anbefales på det varmeste, bokstavelig talt. Skal du til USA (du kan sikkert bestille på nettet også), kjøp den til en brøkdel av prisen (jeg betalte 1000 kr - 200 dollar når kursen var litt over 5 kroner, ser de ligger på ca. 200 dollar fortsatt), der kjøper du Woolrich i butikker som fører arbeidsklær. Ellers er jeg enig i peacoat og duffel, men da skal det være fra henholdsvis Schott og Gloverall.

Den eneste innvendingen jeg har mot Woolrich parkaene er at de har vært litt snaue i halsen. Jeg mener en skikkelig vinterparkas bør ha en rimelig høy krage foran også.

Den eneste innvendingen jeg har mot Woolrich parkaene er at de har vært litt snaue i halsen. Jeg mener en skikkelig vinterparkas bør ha en rimelig høy krage foran også.

Kan også skjønne hva du mener her, men da er det bare ekstra plass til et flott skjerf:)
Det løfter etter min mening antrekket er par hakk.

ny oppdatering i min søken etter vinterjakke... jeg var innom en klesbutikk i Asker og der fant jeg en lysebrun parkas som het "Moscow Mustang" til 4500 kroner med avtagbart innerjakke fylt med gåsedun og kaninpels i hetten. noen som har vært borti dette merket eller denne varianten før? finner ikke bilde med google...

Har ikke erfaring med akkurat den parkasen, men har god erfaring med andre fjellreven parkaser. Om du vurderer å bestille på nett så vær obs på at de er svær i størrelsen

Har ikke erfaring med akkurat den parkasen, men har god erfaring med andre fjellreven parkaser. Om du vurderer å bestille på nett så vær obs på at de er svær i størrelsen

Tror nok den blir kjøpt over disk, så jeg får prøvd den på og sjekket at den passer. Hvordan er erfaringen din kvalitetsmessig med andre fjellreven parkaser da? Fjellreven vs andre i sammen prisklasse?