Vinterjakke

Den eneste innvendingen jeg har mot Woolrich parkaene er at de har vært litt snaue i halsen. Jeg mener en skikkelig vinterparkas bør ha en rimelig høy krage foran også.
 
Det har du faktisk rett i Anders. Men da kan man jo alltids supplere med et pent skjerf :)

Skjerf er et must på kalde dager ;)

IMG00079-20101102-1635.jpg
 
Den eneste innvendingen jeg har mot Woolrich parkaene er at de har vært litt snaue i halsen. Jeg mener en skikkelig vinterparkas bør ha en rimelig høy krage foran også.

Kan også skjønne hva du mener her, men da er det bare ekstra plass til et flott skjerf:)
Det løfter etter min mening antrekket er par hakk.
 
ny oppdatering i min søken etter vinterjakke... jeg var innom en klesbutikk i Asker og der fant jeg en lysebrun parkas som het "Moscow Mustang" til 4500 kroner med avtagbart innerjakke fylt med gåsedun og kaninpels i hetten. noen som har vært borti dette merket eller denne varianten før? finner ikke bilde med google...
 
Har ikke erfaring med akkurat den parkasen, men har god erfaring med andre fjellreven parkaser. Om du vurderer å bestille på nett så vær obs på at de er svær i størrelsen
 
Har ikke erfaring med akkurat den parkasen, men har god erfaring med andre fjellreven parkaser. Om du vurderer å bestille på nett så vær obs på at de er svær i størrelsen

Tror nok den blir kjøpt over disk, så jeg får prøvd den på og sjekket at den passer. Hvordan er erfaringen din kvalitetsmessig med andre fjellreven parkaser da? Fjellreven vs andre i sammen prisklasse?
 
Bare gode erfaringer, vanskelig å sammenligne med noe annet jeg har erfaring med. Har en northface ekspedisjons parka, men den kostet en del mer og er ganske mye mer foret en den fjellreven parkasen jeg har hatt.

Her i lillehammer har vi egen fjellreven butikk, så jeg kjenner mange som har fjellreven parkas og har ikke hørt de klage på noe, men har hørt mye skryt.
 
Bare gode erfaringer, vanskelig å sammenligne med noe annet jeg har erfaring med. Har en northface ekspedisjons parka, men den kostet en del mer og er ganske mye mer foret en den fjellreven parkasen jeg har hatt.

Her i lillehammer har vi egen fjellreven butikk, så jeg kjenner mange som har fjellreven parkas og har ikke hørt de klage på noe, men har hørt mye skryt.

Takk for svar! Får prøve den i butikk og se hva det blir:)
 
peuterey

Du har jo også peuterey jakken, en blanding mellom frakk og dunjakke. fungerer fint opp til 20 stive.
 
..hehe alltid noe spennende å finne på Sonen om helt andre ting enn klokker...:p

Falt for HH og Fjellreven (Kodiak), men self også PJ (Kodiak) og Victorinox..egentlig de fleste. Hmm, tror jeg må ta en tur å se på disse. Hvor ???

Kjøpte en Barbour jakke, mend en holder ikke mål i -20 så da har jeg en parka fra Boss..desverre synes jeg ikke den er så veldig "kul" så her må det gjøres noe...har også denne som jeg liker veldig godt (men ikke varm nok).
 
Gratulere, denne er kjempe fin, desverre en prisklasse jeg ikke han bevege meg opp i.
Jeg må desverre prioritere husleie å skolebøker om dagen, så jeg kjøpte en vinterjakke ifra Diesel. Kostet 1600kr etter litt rabatter, så prisen var det ingenting å si på. Kan se om jeg får lagt ut et bilde. Så hadde jeg ikke kjøpt to vinterjakker i år kanskje jeg hadde hatt råd til en PJS eller en Fjellreven.

edit:
diesel.jpg

Denne ble det, utrolig nok ganske varm.
 
Den var stilig Mathfjeld! Det viktigste er jo at den holder varmen. Jeg har aldri lagt så mye i en jakke før, men nå var jeg så lei av å fryse om vinteren at jeg prioriterte å kjøpe en god jakke. Det virker som Fjellreven er mye bang for buck i forhold til mange andre som nok tar seg betalt ganske mye for merkenavnet. Men som du sier, det er fremdeles mye penger for et klesplagg. Jeg har merket etter at interessen for klokker har vokst, har jeg også blitt mer kvalitetsbevisst på andre ting. Jeg har hatt mange jakker tidligere, men ingen som har vært skikkelig gode. Det er bedre å kjøpe en jakke med god kvalitet og som holder lenge enn å kjøpe en til to rimelige jakker i året som en aldri er fornøyd med i lengden. En ender fort opp med å bruke like mye penger til slutt likevel, det er hvertfall min erfaring;)