Good guys (tilbakemeldinger på kjøpere og selgere)

Helt useless er den ikke. Det finnes nemlig en søkefunksjon for enkelttråder. Helt oppe til høyre i tråden er det et søkefelt hvor det står "Søk tråd". Hvis du så er i ferd med å innlede en handel med f.eks meg, kan du søke på "krille" i det feltet. Da dukker det opp alle ganger jeg har postet eller blitt nevnt i tråden, og du kan se at flere personer jeg har handlet med har uttalt seg.
 
Synes det er helt på sin plass med denne tråden. Skal man handle noe ekstra dyrt så sier det seg selv at det er greit å sjekke så mange referanser som mulig.

Men tråden kunne kanskje vært splittet i en for snille og en for slemme gutter ? Evt et eget subforum....

Hadde forøvrig nettopp veldig ryddige handler med:
morto
Gossi

Takk for handelen :cool:
 
Tråden har absolutt sin hensikt, men vel gjerne for å finne good-guys (for det er vel ikke så mange negative omtaler av andre TS-medlemmer her?)

Men skal jeg handle klokke med en TS-er er det veldig bra å ta et kjapt søk i tråden på brukernavnet for å se om denne har gjort hadler før.
 
Helt useless er den ikke. Det finnes nemlig en søkefunksjon for enkelttråder. Helt oppe til høyre i tråden er det et søkefelt hvor det står "Søk tråd". Hvis du så er i ferd med å innlede en handel med f.eks meg, kan du søke på "krille" i det feltet. Da dukker det opp alle ganger jeg har postet eller blitt nevnt i tråden, og du kan se at flere personer jeg har handlet med har uttalt seg.

Neida, du har nok rett i at tråden har sin plass. Og det kan sikkert være greit og ha muligheten til å se om den man vurderer en handel med har referanser. Poenget mitt er egentlig at jeg har enda tilgode å se en luring bli "outet" her (bortsett fra Kjartan på Finn-fake tråden, da;)), og vi vet jo at også TS-medlemmer har blitt utsatt for noen her I Norge, om ikke på forumet.
Det synes jeg hadde vært langt mer interessant info...
 
Takker krille for en utrolig god og hyggelig handel! Særdeles godt innpakket og;)
Takk i like så, Winger er god, han! Kan for øvrig ikke tulle med innpakkinga når viktige saker og ting skal sendes land og strand rundt!

Neida, du har nok rett i at tråden har sin plass. Og det kan sikkert være greit og ha muligheten til å se om den man vurderer en handel med har referanser. Poenget mitt er egentlig at jeg har enda tilgode å se en luring bli "outet" her (bortsett fra Kjartan på Finn-fake tråden, da;)), og vi vet jo at også TS-medlemmer har blitt utsatt for noen her I Norge, om ikke på forumet.
Det synes jeg hadde vært langt mer interessant info...
Ja, men det har nok sammenheng med at de fleste her på forumet er good guys, og handel mellom forumdeltakere således er meget trygt, i alle fall så langt. Om jeg har en dårlig opplevelse med noen registrerte brukere på forumet, kan du ta deg f... på at vedkommende kommer til å finne alle detaljer om handelen her.
 
Det store flertall

Det synes som om flertallet av skribentene her i forumet ønsker å beholde denne tråden...
Greit nok dét, alltid morsomt å lese om gode feed backs. (Ihvertfall om en selv ;) )

Som også har vært skrevet tidligere, så er det svært liten sannsynlighet for at en TS bruker som handler med en annen TS bruker, finner på noe tøys...til det er miljøet og landet for lite, skulle en tro.

Foreslår derfor en ny tråd for innlegg om dårlige kjøps-/handel opplevelser, med både enkeltindivider, nett- /vanlig butikk. Herunder tilsynelatende overprising, slett verkstedsarbeid, dårlig service o.l.

:confused::confused::confused:
 
Vil gjerne takke MightyMovers(kjøper) for en kjapp og hyggelig handel!

Ellers kan jeg også gå god for Anders og Frik som kjøpere.

Noen syns kanskje det er litt " smør på flesk" med en slik tråd men jeg syns ikke det er overflødig selv om sjansen for
noe lureri er liten fra en annen på TS.Alt som kan gjøre handel mest mulig trygt og risikofritt er velkommen i min mening!
 
Takk til J.CAT og takk til Tidssonen

For en meget hyggelig handel og en fin Panerai :) Det er alltid en glede å handle med TS medlemmer, takker også TS for et fint forum for oss seriøse mennesker.
 
Følgende medlemmer har mine anbefalinger:

ragamuffin - selger
Auto - selger

morant43 - kjøper
Freebird - kjøper


Oppdatert: 24.11.10
 
Jeg synes absolutt denne tråden har livets rett. Om ikke annet tjener den som en mulighet til å gi en kjøper eller selger en klapp på skulderen etter en hyggelig deal. Det er flere aktive her som aldri har kjøpt eller solgt et ur på sonen, jeg synes det er greit å kunne vite om et medlem har endel handler bak seg.
 
Enig med Anders her, og alle de andre som er positive til denne tråden. Flott å kunne se at alle her inne med et lite unntak har positive opplevelser med handel på forumet. Eneste "negative" med denne tråden er at jeg blir så sjalu når jeg ser at folk handler som gale.

Jeg er derimot imot en tråd om dårlig erfaringer, tror det er lett for at ting sklir ut og tråden blir et sted hvor folk blir hengt ut.
 
Jeg synes at det hadde vært greit med en tråd der dårligere erfaringer med andre medlemmer bir postet. Baksiden er jo selvfølgelig at noen kanskje vil føle seg uthengt, men på en annen side så tror jeg det er nødvendig med en sterk indre justis når vi sender ur/penger til en vilt fremmed person.

I bunn og grunn er det kjeltringer overalt der det er muli å tjene penger, og det er o bare et tidsspørsmål før noen ryker på en smell her på tidssonen. Det er e utopi å tro at tidssonen består av 100% seriøse medlemmer.

Mulig at det er jeg som er litt kynisk her

Erik
 
Enig med Erik. Når vi blir flere her på forumet så må vi rett og slett kalle en spade for en spade så ingen brenner seg.
Men terskelen for å havne på "skurketråden" bør være høy. Det bør først være når alle forsøk på enighet har feilet.
 
Hvis noen skulle ha en dårlig handel med et annet medlem, må en selvfølgelig komme med en god begrunnelse. Motparten vil jo i sin tur ha mulighet for å presentere sin side av saken. Dette vil belyse saken fra begge sider og gjøre det lettere for øvrige medlemmer å gjøre seg en oppfatning. Jeg tror dette er meget viktig for å kvalitetssikre kjøp og salg på forumet. Grunnen til at så få bad-guys er rapportert, tror jeg er fordi det har vært særdeles få, om noen dårlige handler:) Denne tråden bidrar nok til at svindlere bare får svindlet noen en gang før de er avslørt for resten av forumet:)
 
Forøvrig tror ikke det skal så mye til før vi har vår første svindel her.
Med så mye oppstyr det blir når noe billig postes på finn.no, så skal det ikke mer til enn at en luring melder seg inn her, poster litt og tilbyr en klokke akkurat billig nok til at folk biter på.

Jeg tror nok de fleste her har en sunn skepsis, men "ferskinger" kan muligens fort gå i saksa og tro at her på forumet er alt bare rosenrødt.
 
Hvis det skulle dukke opp en klokke som er litt for billig eller noe annet som ikke stemmer med salgsannonsen, vil nok en del av de kunnskapsrike på forumet begynne å stille spørsmål. Husk at diskusjon i salgsannonsene er tillatt :)
 
Joepete i Danmark er en helt super fyr å gjøre handel med:D

Topp kommunikasjon hele veien. Anbefales på det sterkeste.

Kan også anbefale Tachym og Tigergutt!
 
Good guys, kjøpere:
Gundersen
Breitling_1884
gjmo
Christopher
foxcom
ersa
olfesen
Sailor
Tachym
Tigergutt
hman
Kawatching

Good guys, selgere:
TCCW
Risti4Life
Jayeff
Mightymovers
Ursa Major
PerØ
rsvei
HenrikTA
thomaswi


Good guys, byttehandler:

GMT
lcaustad
umcle sid
Joepete

Bad guys, kjøpere:
rube
Oppdatert 21/3-11.