Verdens fineste klokke? Zenith Christophe Colomb

Jadda.......
OK, så hvordan har man på seg noe sånt, uten å operere inn en bulk i håndleddet? Hallo?
Man synes at Keiseren snart burde tatt en titt i speilet?

Men FOR en bordklokke det kunne blitt, da!:D
 
Utrolig fin den første i tråden. Zenith med el Primero må nok inn i samlinga en gang! Den andre dog er et freakshow, men dæven så syk konstruksjon.
 
Vet at ikke alt på et ur skal ha funksjon (har vel blitt heftig diskutert om AP i diverse tråder), men kan noen fortelle meg hva Zenith tenkte på når de puttet tall på bezelen til den andre klokken? De liner jo ikke opp med noe som hels roterende (visere eller tourbillon)...

Ellers skulle jeg ikke takket nei om noen ga meg Christhophe Colomben;)
 
Vet at ikke alt på et ur skal ha funksjon (har vel blitt heftig diskutert om AP i diverse tråder), men kan noen fortelle meg hva Zenith tenkte på når de puttet tall på bezelen til den andre klokken? De liner jo ikke opp med noe som hels roterende (visere eller tourbillon)...

Ellers skulle jeg ikke takket nei om noen ga meg Christhophe Colomben;)

Om det er Defy Extreme du mener så tror jeg det er mer enn et usvart spørsmål til Zenith der. Heldigvis er den ugangen forbi.
 
Om det er Defy Extreme du mener så tror jeg det er mer enn et usvart spørsmål til Zenith der. Heldigvis er den ugangen forbi.

Haha, tenkte jeg faktisk ikke på engang.. noe så ufattelig dumt å ha dem der! :p
 
Tourbillonen gir ikke noe kraft i seg selv, såvidt jeg kan forstå.

Den blir vel tilført kraft fra drivfjøren gjennom sentralaksen, tipper jeg. Så vil tourbillonen og escapementen justere hastigheten til gangen.


Men jeg er jo ingen urmaker.. Bare slik jeg ser det for meg rent praktisk, mekanisk.