Verdens fineste klokke? Zenith Christophe Colomb

Medlem
20. okt. 2011
Innlegg
203
Sted
Oslo
Heihei

Aldri vært særlig opptatt av Zenith sine klokker, men da jeg så denne satt den et støkk i meg!
Noen vil kanskje si den blir klumpete og særs utradisjonell, men man kan vel si dette er noe av det mest unike som er laget? Det triste er at den bare skal bli produsert i 25 eksemplarer og koste rundt 200 000 $:(

http://www.zenith-watches.com/en/#/collection/flow/1/5

For å se den i levende live kan du google klokken eller søke på youtube:)

Hva synes dere?
 
eeeeeeehhh.. Det ser jo ut som den klokken har fått en sjukdom av noe slag.. Dette er til dags dato en av de styggeste klokkene jeg har sett :D

sjekk på klumpen bakpå klokken også.. haha :twisted:

[video=youtube;jz0T_j29Ld0]http://www.youtube.com/watch?v=jz0T_j29Ld0[/video]
 
eeeeeeehhh.. Det ser jo ut som den klokken har fått en sjukdom av noe slag.. Dette er til dags dato en av de styggeste klokkene jeg har sett :D

sjekk på klumpen bakpå klokken også.. haha :twisted:

[video=youtube;jz0T_j29Ld0]http://www.youtube.com/watch?v=jz0T_j29Ld0[/video]

Vel, ser den. MEN det her jo helt sinnsykt ingeniørkunst! Og, 25 eksemplarer bare...det trigger min interresse:p
 
hehe, da ville jeg heller gått for Zero-g ;)

http://www.ablogtoread.com/zenith-defy-xtreme-zero-g-tourbillon-available-on-jameslistcom/

Den her er jo til og med fin :)
zentih2.jpg
 
Har man råd til en klokke på 200 000$, så har man råd til å knuse på det ene og andre på klokken sin:p
Smaken er som baken, men jeg synes iallefall denne er helt rå! Ikke den peneste, ikke noe hverdagsur, MEN noe å vise heldige middagsgjester i ny og ne.
 
Den kom i en ny versjon i år. I 75 eksemplarer så sjansen for å få tak i en er litt større. ;)

Årets versjon har Equation of time - komplikasjon og vant tidligere i år prisen for: "Best complicated watch", under Geneva Watchmaking Grand Prix.

Skjønner at mange ikke liker den, men jeg klarer uansett ikke å bedømme et slikt urverk ut i fra "normale" estetiske normer. Sett i sammenheng med Zeniths historie, teknikken som benyttes, og ikke minst ambisjonene som ligger bak designet, så blir det for meg vakker kunst.
 
Synes den så helt nydelig ut på zenith sine sider. Her har jo glasskulen en funksjon, i motsetning til Corum bubble.. Når jeg så den mer primitive youtube filmen synes jeg det var synd at den oppførte seg så "hakkete".

Vanvittig kult å eie, men ikke noe jeg ville brukt tror jeg. Med mindre enn på gtg en gang i blandt.

Uansett, dette vitner til at santos sine betrakninger av merket stemmer på en prikk. De er ikke redde for å gjøre noe annerledes:)
 
Her må jeg si meg uenig. Tror ikke jeg hadde gått med denne på armen selv om noen hadde betalt meg for å gjøre det. Christophe Colombo derimot... Dritkul!

Tror ikke jeg vill gått med noen av dem egentlig..

Men du er sikkert typen som digger klokker med romertall og den slags, denne her har liksom det beste fra 2 verdener.. Vintage/romskip.. Veldig pent.. (Den har jo også den ovennevnte sykdoms klumpene som ikke ser mye bra ut, sikkert ikke god å ha på seg heller) ;)
 
Haha jeg skal inrømme at det ser ut som om den har fått en kreftsvuls på halsen. Men hvis du leter litt på forumet og ser hvilke klokker jeg går med, ser du at jeg ikke har en eneste klokke med romertall :)
 
Haha jeg skal inrømme at det ser ut som om den har fått en kreftsvuls på halsen. Men hvis du leter litt på forumet og ser hvilke klokker jeg går med, ser du at jeg ikke har en eneste klokke med romertall :)

I know.. Derfor jeg skrev det.. ;)
 
Her må jeg si meg uenig. Tror ikke jeg hadde gått med denne på armen selv om noen hadde betalt meg for å gjøre det. Christophe Colombo derimot... Dritkul!


Det tror jeg nok at jeg skulle klart å gjort;) Men er helt enig i at CC er langt "penere." Jeg støtter meg også under at jeg ikke ser på dette som noen dressklokke, men et flott stykke ingeniør/klokkekunst!
 
Du store tid.

Sekvensen hvor de beskriver laboratorietesting i seks forskjellige posisjoner er vel nesten på grensen til arroganse. Det ser ut som selve verket holder samme posisjon uansett hvilken av de seks posisjonene som testes.
 
Du store tid.

Sekvensen hvor de beskriver laboratorietesting i seks forskjellige posisjoner er vel nesten på grensen til arroganse. Det ser ut som selve verket holder samme posisjon uansett hvilken av de seks posisjonene som testes.

Ja, og akkurat det er poenget med urverket.