Kjekk tråd.

To spørsmål for kontekst:
a) Hvor mange kjøretimer har du hatt?
b) Hvor mange (tror) du gjenstår til å få sertifikatet?
Jeg skal få tatt en opptelling på dette.
Nå har jeg lagt tilside alle kvitteringene for å se hva sluttsummen ble. Feig som jeg er, så har jeg ikke tatt en full opptelling enda, men budsjettet var beregnet på 25-30,000 for lappen. Det er jo betydelig mer enn hva en grei moped ville kostet, men fordelene med "full MC-lappen" er flere.
- Jeg har fått en bedre opplæring og blitt en betydelig bedre fører (av moped og fått refresh for bil). Ingen ting å klage på der.
- Prismessig for kjøretøy, så har jeg nå et større spenn å se på.
- Mopeder som går i kun 45 KM/T har vel aldri vært ansett som trygge i trafikken. Egentlig burde disse vært plassert i "blodsporene" (sykkelstiene). Det er ikke bra å ligge i veien med så lav fart og akselerasjon som disse har. Det er et problem.
- Problemstillingen over kunne vært delvis løst med trimming. Ulempen er at man da kjører et ulovlig kjøretøy, og det blir fire/fem laken i bot. Det er vel heller ikke umulig at mopeden må vises til biltilsynet for kontroll.
Fordelene med lappen til full MC har flere fordeler enn ren hygge med MC! Dette blir praktisk også. Det er så mange lekre MC'er der ute!
Nå er jeg på oppløpssiden! Sommeren! Her kommer jeg!!!
8