Valgets kvalme

Synes IWC AT med hvit skive er noe av det feteste som er å skaffe av dykkerur. Pelagosen er fascinerende og utrolig fin, men av disse to ville nok jeg gått for IWCen selv. Den er bare skikkelig tøff.

Pelagosen er bare helt sinnsyk flott og i titan som jeg holder så kjært. Men redd den ikke sitter som den skal. Prøvde BB, Nye Explorer 2 og Sub nylig, de har jo alle samme kasse når alt kommer til alt.

Pelagos er 42mm, mener du nye Sub også er 42mm? Det var nytt - gledelig nytt!!! - for meg...

ENKELT:

499626d1314228065-show-your-wishlist-iwc2.jpg

Du mener vel "VALGETS KVALER" i overskriften din ...? ;)

Har man forøvrig noen tanker om hvordan det er å presse ADer ned på urverketpriser? Nye ATen feks ligger jo en rundt 3000 rimeligere på urverket enn hos AD.

Ville nok gått for IWC over Tudor, men ingen her har vel prøvet Pelagosen? Så den burde fått en sjanse IRL..

Ville nok gått for IWC over Tudor, men ingen her har vel prøvet Pelagosen? Så den burde fått en sjanse IRL..

Sant og det er litt av problemstillingen min. Når det klør i fingrene er det kjipt at den ene som man klør etter ikke er tilgjengelig enda. Baserer mine tvil på om den vil sitte på hånden min på det at Rolexer og Black bay ikke likte min arm. De har samme kasser alle sammen ergo er nok ikke nødvendigvis Pelagosen den som sitter best på meg. Men du må fortelle meg mer om det med avslag på listepris på ur. Har ikke peiling på sånt jeg:cool:

Har full forståelse for "valget kvalme"! Setter jeg meg i din posisjon, ville jeg selv gått ut for å bli rådført. Liker begge, dog kun på bilder, da ingen har besøkt lanken min. Skal jeg ta et valg utfra dette, går min stemme til IWC, selv om jeg tror jeg ville gått lei av de gule detaljene? Slik sett er Tudoren ett sikrere stikk, med sine nøytrale farger, og når en tenker "kun en klokke i lang tid, ja kanskje resten av livet?" Se der, der snudde jeg mening. Slett ikke lett :)

Så mitt råd blir: Vent til Tudoren er mer tilgjengelig. Prøv den på.

Oppdatering: Har midler, mangler mål. Står liksom å vipper litt mellom Pelagos som enda ikke er lansert og AT 2000. Pluss at Gamle AT med innerbezel t titan er flott og den enda eldre AT er enda bedre. For ikke å snakke om Ingenieur AMG i titan... Fy f... jeg er så ubrukelig at jeg burde blitt slått ihjel......

Oppdatering: Har midler, mangler mål. Står liksom å vipper litt mellom Pelagos som enda ikke er lansert og AT 2000. Pluss at Gamle AT med innerbezel t titan er flott og den enda eldre AT er enda bedre. For ikke å snakke om Ingenieur AMG i titan... Fy f... jeg er så ubrukelig at jeg burde blitt slått ihjel......

Har midler, mangler mål er vel å betrakte som luksusproblemer ;)
Vi er atter andre som mangler midler men har mål.

Men slått ihjel, på bakgrund av dette?
-du fremstår ju som en svært så normal forummedlem. Blir mange som må sette livet til hvis dette er noe å bli slått ihjel for.

Snakker vi ren "brand value" holder jeg en finger på IWC Ingenieur :)