Valgets kvalme

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.609
Sted
Sandnes
Ok jeg viser tegn til desperasjon. Suget etter nytt kjøp er etterhvert svært overhengende.

Ikke tid eller peiling på hvordan jeg lager en poll men disse to gnager svært på meg nå for tiden. Hvilken hadde DU valgt??

45d38156_rolex_image.2709938.jpeg


Eller

499626d1314228065-show-your-wishlist-iwc2.jpg


To vidt forskjellige ur med svært gode kvaliteter begge to. Den ene i salg, den andre kommer snart..
 
Isolert sett liker jeg IWC'en best, men hvis du holder på en-klokke-strategien tror jeg nok at Tudoren er mer allsidig. Vet ikke om AT med gul bezel gjør seg optimalt til dresskjorta :)
 
Isolert sett liker jeg IWC'en best, men hvis du holder på en-klokke-strategien tror jeg nok at Tudoren er mer allsidig. Vet ikke om AT med gul bezel gjør seg optimalt til dresskjorta :)

Jepp jeg er på en-klokke strategien min venn:D Ser og har tenkt på poenget ditt. Ikke så glad i skjorte her og hadde overlevd om så. Men ja, Tudoren er veldig diskret. Og diskret er mitt fornavn. Men veldig redd den ikke vil sitte på hånden. Den har jo i praksis samme kasse som Rolex og BB og de sitter ikke godt på min hånd. ATen er jo i omkrets større men den sitter merkelig nok helt vanvittig bra. Tudoren får jeg jo ikke prøvd heller. Kjipt å kjøpe for så å oppdage at den ikke passer. Fortsett med betraktninger folkens, jeg trenger alle innspill.
 
Det er klart du skal ha IWC! Og det er enda mer klart at du kan ha den som eneste klokke:cool:

Personlig ville jeg nok valgt den på lenke, både mer anvendelig og mer allround-behagelig. Noen gule detaljer gjør da ikke denne uegnet til noe som helst antrekk for en "one-watch-man":confused:

schafhausen1000x1300.jpg


Faktisk er denne klokken ganske langt opp på min "skulle jeg bare hatt én klokke-liste" også...
 
IWC Aquatimer helt klart. Så på den for noen dager siden i Stavanger, og den er råtøff. På bilder har jeg likt den med hvit skive best, men i levende live synes jeg den svarte tok kaken. Jeg synes også den kledde gummiremmen svært godt og ville nok ikke gått for den dyrere lenken.
 
To pene ur du har satt imot hverandre, men jeg må nok si at jeg personlig heller mot IWC'n, men da ville jeg hatt den på lenke. :)
 
Henger meg på....IWC så klart...både fordi den er penere, mer "high-end" (kan sikekrt diskuteres) og skiller seg ut litt mer;)
 
Men! Er brukt et alternativ?

543077b0-32ea-c153.jpg

Ja ikke problem med å kjøpe brukt. Tenkte lenge på tidligere ATer som nå er ute av produksjon, de er så godt som bare mulig å kjøpe brukt. Men siden jeg er monogam og tenker å ha den lenge er jo nytt litt kjekt da:p Takker for mange gode svar, keep em coming..
 
Ettersom det allerede har kommet anbefalinger utover de to du nevnte må jeg nesten slå et slag for denne. Jeg har ikke lenke til den, men den går fint med sort gummi (isofrane?), nato og sort og brunt lær.

016-6.jpg
 
Forøvrig overrasket over at det ikke er kommet en Pelagosbølge. Hadde forventet at folk var ville etter Pelagosen... Vintagen din Minuteman er utrolig flott men litt for snill for meg. Titanvariantene med intern bezel og den som er hakket eldre er flotte de også men Pelagos og ATen er fullpakket med hightech om man kan si det sånn. Safirbezel mot ceramic osv. Er folk lunkne til Pelagos eller er det bare bare fordi den står opp mot nye ATen?