Valgets kvalme

Ville nok gått for IWC over Tudor, men ingen her har vel prøvet Pelagosen? Så den burde fått en sjanse IRL..
 
Ville nok gått for IWC over Tudor, men ingen her har vel prøvet Pelagosen? Så den burde fått en sjanse IRL..

Sant og det er litt av problemstillingen min. Når det klør i fingrene er det kjipt at den ene som man klør etter ikke er tilgjengelig enda. Baserer mine tvil på om den vil sitte på hånden min på det at Rolexer og Black bay ikke likte min arm. De har samme kasser alle sammen ergo er nok ikke nødvendigvis Pelagosen den som sitter best på meg. Men du må fortelle meg mer om det med avslag på listepris på ur. Har ikke peiling på sånt jeg:cool:
 
Har full forståelse for "valget kvalme"! Setter jeg meg i din posisjon, ville jeg selv gått ut for å bli rådført. Liker begge, dog kun på bilder, da ingen har besøkt lanken min. Skal jeg ta et valg utfra dette, går min stemme til IWC, selv om jeg tror jeg ville gått lei av de gule detaljene? Slik sett er Tudoren ett sikrere stikk, med sine nøytrale farger, og når en tenker "kun en klokke i lang tid, ja kanskje resten av livet?" Se der, der snudde jeg mening. Slett ikke lett :)

Så mitt råd blir: Vent til Tudoren er mer tilgjengelig. Prøv den på.
 
Oppdatering: Har midler, mangler mål. Står liksom å vipper litt mellom Pelagos som enda ikke er lansert og AT 2000. Pluss at Gamle AT med innerbezel t titan er flott og den enda eldre AT er enda bedre. For ikke å snakke om Ingenieur AMG i titan... Fy f... jeg er så ubrukelig at jeg burde blitt slått ihjel......
 
Oppdatering: Har midler, mangler mål. Står liksom å vipper litt mellom Pelagos som enda ikke er lansert og AT 2000. Pluss at Gamle AT med innerbezel t titan er flott og den enda eldre AT er enda bedre. For ikke å snakke om Ingenieur AMG i titan... Fy f... jeg er så ubrukelig at jeg burde blitt slått ihjel......

Har midler, mangler mål er vel å betrakte som luksusproblemer ;)
Vi er atter andre som mangler midler men har mål.

Men slått ihjel, på bakgrund av dette?
-du fremstår ju som en svært så normal forummedlem. Blir mange som må sette livet til hvis dette er noe å bli slått ihjel for.

Snakker vi ren "brand value" holder jeg en finger på IWC Ingenieur :)
 
Har midler, mangler mål er vel å betrakte som luksusproblemer ;)
Vi er atter andre som mangler midler men har mål.

Men slått ihjel, på bakgrund av dette?
-du fremstår ju som en svært så normal forummedlem. Blir mange som må sette livet til hvis dette er noe å bli slått ihjel for.

Snakker vi ren "brand value" holder jeg en finger på IWC Ingenieur :)

Strengt tatt burde jeg beholde uret jeg har og brukt pengene på noe annet...

@ Alle: Kan noen lage en Kjøp brukt fra utlandet tråd for very dummies? Altså steg for steg. Jeg ser endel fine ur på chrono men har aldri kjøpt brukt fra utlandet (eller nytt for den saks skyld) og aner ikke på prosess hverken på det ene eller det andre.
 
Ref. nyopprettet WTB-tråd av trådstarter så kan det se ut til at "the search has narrowed down" :)

Ja si det. Ikke godt å si. Mye fint på chrono24 men jeg har aldri kjøpt fra utlandet og vegrer meg for den prosessen. Nettopp vært å sett en gang til på nye Aquatimeren. Alle som ikke har sett den i levende live bør gjøre det. Den er helt utrolig. Men det er og 3548. Vurderer å kjøpe ny men etter å ha vært her inne et år har jeg forstått at gode brukte er "like" mye for pengene. Men ja det spisser seg til. Pelagosen har havnet litt i bakleksa. Sånn er det. Du vet foresten at du skal kjøpe Omegaen min når jeg kjøper nytt sant??:p:D:cool:
 
Du vet foresten at du skal kjøpe Omegaen min når jeg kjøper nytt sant??:p:D:cool:
Der kom den ja :) Har prøvd hva jeg mistenker var noe snarlikt på hånda (ChristianN sin SMP Ti) og synes den er svært så kul ... men lett. Får se om jeg kan komme ut av Titan-skapet. Visst er det chrono du har?

IMG_1575.jpg
 
Er i tenkeboksen på samme klokken selv (med gummi), så hvis du får noen tilbakemeldinger på WTB du ikke hopper på, gi meg gjerne beskjed..

Hvor prøvde du den forresten? I Oslo er det vel bare Alf Lie som fører IWC (?), sist jeg var der hadde de bare Galapagos-versjonen.
 
Er i tenkeboksen på samme klokken selv (med gummi), så hvis du får noen tilbakemeldinger på WTB du ikke hopper på, gi meg gjerne beskjed..

Hvor prøvde du den forresten? I Oslo er det vel bare Alf Lie som fører IWC (?), sist jeg var der hadde de bare Galapagos-versjonen.

I Stavanger. Otteren, veldig hyggelig og god prat der. Uret griper deg bare voldsomt. Helt utrolig.... Skal gi deg melding om så.
 
Der kom den ja :) Har prøvd hva jeg mistenker var noe snarlikt på hånda (ChristianN sin SMP Ti) og synes den er svært så kul ... men lett. Får se om jeg kan komme ut av Titan-skapet. Visst er det chrono du har?

IMG_1575.jpg

Jepp og den er din om en stund til en latterlig god penge:cool: IWC på meg, det bare må bli det, men hvilken er enda ikke klart...
 
+1
Gleder meg til å prøve Pelagosen, men jeg misstenker at IWC ville trukket det lengste strået! ;)

Estetisk sett (i mine øyne) er Pelagos noe av det flotteste jeg noen gang har sett hva ur angår. Men som tidligere nevnt er jeg rimelig sikker på at den ikke vil sitte så godt på armen min. Samme kasse som BB og Rolex generelt og de liker ikke mitt håndledd. Inne å prøvde AT 2000 for andre gang igår. I den grad den slo meg i gulvet første gang så slo den meg igjennom kjelleren igår. Er det et ur jeg har sett i mitt liv som ikke rettferdigjøres på bilde så er det dette uret. Med mindre jeg blir Tudors nye kalendergutt eller får en 3548 gitt i hendene så kan jeg ikke se at jeg skal kunne ende på noe annet enn en ny AT. Så enkelt er det. Men skal ha litt is i magen. Litt
 
Ok. Jeg kommer meg ikke videre ved denne korsvei. Var en cm fra å kjøpe AT 2000, fikk god pris hos AD. Gikk hjem tenkte, tenkte og tenkte (litt for lenge) og konkluderte med at jeg ikke klarer å kvitte meg med gamleuret i denne omgang. Helt surrealistisk for dere og for meg men sånn er nå det. 30 lapper slengt rett inn på billån og her står jeg uten klokkekonto....

Et par tanker er nå kommet ut av det.

1. Tudor Pelagos er ut for min del, uten at den er prøvd.
2. Gamleuret må kastes i Gandsfjorden skal jeg bli av med det.
3. Neste ur kjøpes nytt hos Otteren i Stavanger grunnet veldig god kundebehandling der.
4. Ny klokkekonto er i startfasen..
5. Føler meg litt kjip overfor kollektivet her som jeg føler jeg skyldte en unboxing.

Faen at jeg er så konsekvent.......
 
Synes ikke du skal føle på at du skylder en unboxing. Det synes jeg ikke.
Men, deilig at du er fornøyd med klokken du eier;) Det kan også feires!

Venter spent til neste gang du skal på handletur!
 
Har midler, mangler mål er vel å betrakte som luksusproblemer ;)
Vi er atter andre som mangler midler men har mål.

Men slått ihjel, på bakgrund av dette?
-du fremstår ju som en svært så normal forummedlem. Blir mange som må sette livet til hvis dette er noe å bli slått ihjel for.

Snakker vi ren "brand value" holder jeg en finger på IWC Ingenieur :)

Muligens litt sent å komme med innspill, men jeg har hatt gst at og har Ingenieur. Ingenieuren er imho et mye bedre ur!
 
Muligens litt sent å komme med innspill, men jeg har hatt gst at og har Ingenieur. Ingenieuren er imho et mye bedre ur!

:) Ingenieur er fantastiske ur. For meg ville alternativet der värt AMG-versjonen da den er i titan og 42mm. Haha kunne värt lösningen det da det ikke er et dykkerur. Fantastisk serie som sagt, synd diameteren er så stor. Men IWC, sukk må bli det en dag. Nå er det operasjon ny klokkekonto som er pri 1.