Vacheron Constantin-tråden

Endelig ringte Bjerke
46AA2C39-F5A1-4B7D-AAFB-ABEC051D4A02.jpeg
 
Grattis! En fantastisk flott klokke. Snakk om bra start på sommersesongen :love: står selv på liste, men må nok smøre meg med tålmodighet.. 2-3 år fikk jeg beskjed om da jeg bestilte for et lite halvår siden.
Tusen takk! Denne er absolutt verdt å vente på, helt rå finish og kvalitetsfølelse. Ikke minst skiven!
At denne har sklidd under radaren så lenge er for meg et mysterium.
 
Hva tenker menigheten om Overseas 4500V med noen av de andre skivene? Sort eller sølv?. Er hypen kun konsentrerert rundt den blå skiven eller er de andre også ettertraktet ? Følger det alltid med skinn/gummi i tillegg til lenka ?
 
Hva tenker menigheten om Overseas 4500V med noen av de andre skivene? Sort eller sølv?. Er hypen kun konsentrerert rundt den blå skiven eller er de andre også ettertraktet ? Følger det alltid med skinn/gummi i tillegg til lenka ?

Personlig mener jeg hypen rundt den blå er nettopp hype av mange folk som ikke har sett den live. Jeg synes tonen er alt for lilla i noen lys og blå skive mot blå gummi/skinnrem blir veldig BLÅTT. Misforstå meg rett, er en flott blåskive men den er ganske intens.

Jeg mener den sorte er «killeren» her da skiven er lakksort og liker mye bedre kombinasjonen mot sorte remmer.

Remmene følger med som standard så er alltid 3 ulike varianter på lenkeversjonene.

Noen bilder for å vise litt hva jeg mener. Enormt avvik fra produktbilder til live opplevelse her i alle fall.

6E1ADE26-CD86-4A1B-AE83-8C81F81C4C68.jpeg
7F062ACF-638F-420B-9D20-3B6B09964656.jpeg
7D100711-79EA-4C64-8706-D159A5B8287C.jpeg
D9469141-4E02-4A62-85C5-AF13723E93EC.jpeg
75C6F761-0447-47B4-B58C-A4FFF42BE36A.jpeg
715E087B-7C77-46CF-BA0F-DF94884B1758.jpeg
372B6E1E-33B3-4F65-B3F2-77B295969AD5.jpeg


DUAL TIME anbefales også, liker den veldig godt, også best i sort ;)

899E7B2C-980E-4384-B6C9-EBE31FCBE2A2.jpeg
 
Redigert:
Hva tenker menigheten om Overseas 4500V med noen av de andre skivene? Sort eller sølv?. Er hypen kun konsentrerert rundt den blå skiven eller er de andre også ettertraktet ? Følger det alltid med skinn/gummi i tillegg til lenka ?
Den blå er klart mest ettertraktet, men det er primært drevet av Instagram og folk som ikke har sett klokkene live, ihvertfall slik jeg tolker det.

Den blå er selvsagt nydelig og definitivt konkurransedyktig med andre blå skiver, men likevel synes jeg det er den minst attraktive i kolleksjonen. Jeg synes den blå blir lite anvendelig da den er veldig blå og derfor ikke så lett å matche med klær etc. Den dresser heller ikke så godt opp og ned som de andre variantene. Dette forsterkes ytterligere av at lær- og gummireim som følger også er blå. I tillegg synes jeg den blir litt lite unik i en tid hvor alle lager blå skiver.

Sort, som nevnt over, er nydelig og kanskje teknisk sett den mest imponerende i kolleksjonen. Den er selvsagt også meget anvendelig og kan brukes nesten til alt.

For meg er det dog sølv og brun som er de mest interessante.

Den brune har jeg ikke sett live, men synes den er flott på bilder. Gir en litt nedtonet eleganse også er det langt mer unikt både i kolleksjonen og i klokkeverden generelt. Dessverre var dette en limitert utgave som ikke lenger selges ( som gjør at det er nesten blå nivåer på andrehåndsmarkedet).

Min favoritt (og som jeg har i bestilling) er sølv. Denne ser utrolig kjip ut på VC sine offisielle bilder som jeg tror er mye av grunnen til at den nesten ikke snakkes om. Live er den fantastisk flott med visere og indekser i "brent" gull som gir en skikkelig "popp" til skiven. Selve skiven har også mye dynamikk og veksler mellom nesten hvit og strålende metall. I forhold til andre hvit/sølv skiver som har en viss popularitet (Rolex OP f.eks) er denne en helt annen liga. Med sort gummi og lær reim er den også utrolig anvendelig, dresser veldig bra opp og ned og passer til alt av farger på klær etc. I tillegg er det en farge ikke alle andre har og således mer unik for VC.

Jeg tror den sorte og sølv kan være litt "sleepers" men skal vel litt til å ta igjen hypen på den blå, eller den grønne som sikkert kommer snart:)
 
Redigert: