Vacheron Constantin-tråden

Har siklet lenge etter vacheron FiftySix. Noen som vet hvordan tilgjengeligheten på disse er i butikk? Er det mulig å komme på liste i det hele tatt?

Bestilte Fiftysix time only med grå skive rett før jul. Fikk beskjed om 6 til 12 måneder ventetid. Har ikke fått noe kontrabeskjed ennå iallfall….
 
  • Liker
Reaksjoner: Krone
Bestilte Fiftysix time only med grå skive rett før jul. Fikk beskjed om 6 til 12 måneder ventetid. Har ikke fått noe kontrabeskjed ennå iallfall….

Kult! Et det noe håp om å få prøvd den på armen før man evt. legger inn bestilling?
 
Kult! Et det noe håp om å få prøvd den på armen før man evt. legger inn bestilling?

De hadde inne FiftySix Complete Calender i gull som jeg fikk prøve. Ikke utenkelig at de fortsatt har den der.
Prøvde den forresten også på Oslo Watch Fair. Helt nydelig ur.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Krone
VAC_MDA_TtGC_7620A_000R_B926_Darius_Design_MO_1.jpg


Ekte klokkekunst fra Vacheron Constantin – i samarbeid med Louvre-museet.

 
Har du lyst til å oppdatere tråden når du hører mer? Hadde vært spennende å høre mer om:)

Rask update: pga. mye overtid og helgearbeid tok det litt tid å finne en dag det passer med Bjerke sine åpningstider. Fikk endelig dratt innom og forhørt meg hos Bjerke i Bergen. Da de ikke fører Vacheron i denne butikken kunne de ikke svare på tilgjengeligheten av modellen og henviste meg til Oslo.

Jeg flytter heldigvis til Oslo neste uke, så prøver på ny i tigerstaden om litt. Kommer med ny oppdatering når dette er gjort.
 
  • Liker
Reaksjoner: olapåsvingen
Rask update: pga. mye overtid og helgearbeid tok det litt tid å finne en dag det passer med Bjerke sine åpningstider. Fikk endelig dratt innom og forhørt meg hos Bjerke i Bergen. Da de ikke fører Vacheron i denne butikken kunne de ikke svare på tilgjengeligheten av modellen og henviste meg til Oslo.

Jeg flytter heldigvis til Oslo neste uke, så prøver på ny i tigerstaden om litt. Kommer med ny oppdatering når dette er gjort.
Takk for oppdatering og lykke til med flytting!
 
  • Liker
Reaksjoner: Krone
Bestilte Fiftysix time only med grå skive rett før jul. Fikk beskjed om 6 til 12 måneder ventetid. Har ikke fått noe kontrabeskjed ennå iallfall….
Har du den "nødvendige" kjøpshistorikken, eller var det ikke nødvendige for å legge bestilling for denne?
 
Redigert:
Rask update: pga. mye overtid og helgearbeid tok det litt tid å finne en dag det passer med Bjerke sine åpningstider. Fikk endelig dratt innom og forhørt meg hos Bjerke i Bergen. Da de ikke fører Vacheron i denne butikken kunne de ikke svare på tilgjengeligheten av modellen og henviste meg til Oslo.

Jeg flytter heldigvis til Oslo neste uke, så prøver på ny i tigerstaden om litt. Kommer med ny oppdatering når dette er gjort.

Hvordan gikk det? Vurdere å prøve å komme meg på liste for samme modell.
 
Jeg venter på denne fra Bjerke:
Vis vedlegg 287906
https://www.urmaker-bjerke.no/butik...ftysix/vacheron-constantin-fiftysix-day-date/

Og har derfor lagt denne ut for salg:

Vis vedlegg 287907
https://www.tidssonen.no/forum/threads/vacheron-constatin-«traditionnelle-self-winding-ultra-thin».67223/

Jeg er nå veldig i tvil om jeg heller skal beholde Traditionelle’n, som horologisk er langt mer interessant enn Fiftysix Day-date. «Trenger» jeg et gullur til pendressen, selv om dette ikke er like godt egnet som et stål ur for hverdagsbruk?

Jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal ha flere enn 3 ur i samlingen, som ellers nå inneholder:

Vis vedlegg 287909
Vis vedlegg 287910

Hva mener sonen, beholde Traditionelle eller erstatte denne med Fiftysix Day-date?

Har du fått FixtySix Day-date no ? :)