Vacheron Constantin-tråden

Rask update: pga. mye overtid og helgearbeid tok det litt tid å finne en dag det passer med Bjerke sine åpningstider. Fikk endelig dratt innom og forhørt meg hos Bjerke i Bergen. Da de ikke fører Vacheron i denne butikken kunne de ikke svare på tilgjengeligheten av modellen og henviste meg til Oslo.

Jeg flytter heldigvis til Oslo neste uke, så prøver på ny i tigerstaden om litt. Kommer med ny oppdatering når dette er gjort.

Hvordan gikk det? Vurdere å prøve å komme meg på liste for samme modell.

Jeg venter på denne fra Bjerke:
Vis vedlegg 287906
https://www.urmaker-bjerke.no/butik...ftysix/vacheron-constantin-fiftysix-day-date/

Og har derfor lagt denne ut for salg:

Vis vedlegg 287907
https://www.tidssonen.no/forum/threads/vacheron-constatin-«traditionnelle-self-winding-ultra-thin».67223/

Jeg er nå veldig i tvil om jeg heller skal beholde Traditionelle’n, som horologisk er langt mer interessant enn Fiftysix Day-date. «Trenger» jeg et gullur til pendressen, selv om dette ikke er like godt egnet som et stål ur for hverdagsbruk?

Jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal ha flere enn 3 ur i samlingen, som ellers nå inneholder:

Vis vedlegg 287909
Vis vedlegg 287910

Hva mener sonen, beholde Traditionelle eller erstatte denne med Fiftysix Day-date?

Har du fått FixtySix Day-date no ? :)

Har du fått FixtySix Day-date no ? :)
:)
8081E4FC-CDB5-4B07-9673-06B625401CF1.jpeg

Har prøvd å få kontakt med Bjerke, men det er vanskelig å komme gjennom på tlf. Hvor lang tid tar det å få svar på en henvendelse på e-post?

Jeg har ventet i to uker nå og purret i forrige uke. Fortsatt ikke noe svar på min henvendelse. Sendte mail til Halvor Bjerke selv og fikk svar dagen etter. Herlig mann ;)

Ok. Det er REF: 4600E/000A-B442 du har bestilt?
Eg har lyst på en slik, men har ingen historikk med Bjerke.
Tror du det er håp for meg om eg tar en telefon?

Det gikk nå iallfall veldig greit før jul når jeg var innom å bestilte. Måtte fylle ut et skjema og så fikk jeg beskjed pr e-post noen dager etterpå at denne kunne bestilles.
Usikker på om ståa er den samme nå, hørt noen rykter om at kanskje leveringstid er blitt noe lengre. Men jeg ville ringt, mailet eller stukket innom Bjerke å hørt om jeg var deg.

Takk! Ja, kjøpte den i 2016. Remmen er fra i år, ikke fra VC.
Helt rått. Jeg mener det faktisk ikke finnes en fetere chronograph der ute. Kaaanskje PP 5170r kan måle seg i det rette lyset? Ring meg hvis du brått skulle finne på å selge :love:
Har selv denne luringen som jeg også liker godt.

Vedlegg

• 650_1088599914.jpg
    650_1088599914.jpg
    163,7 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: andres
Helt rått. Jeg mener det faktisk ikke finnes en fetere chronograph der ute. Kaaanskje PP 5170r kan måle seg i det rette lyset? Ring meg hvis du brått skulle finne på å selge :love:
Har selv denne luringen som jeg også liker godt.
Du har en raff chronograph selv da! I motsetning til din er min fortsatt i katalogen til VC, i stål, rg eller pt. Kan ikke tenke meg at de er vanskelige å få tak i.

• Liker
Reaksjoner: Johnsigans