Vacheron Constantin-tråden

  • Haha
Reaksjoner: Ban
Hei og hå!

For et år siden satt jeg meg på venteliste i det store utland for min grail og i dag kom telefon om at klokken var ankommet. Hva tenker forumet om denne referansen her? Er dette et tap-tap prosjekt, eller en vinn-vinn, har det egentlig noe å si når dette fort kan bli en "endgame" for meg? Ser at Chrono24 hauser opp prisen langt over retailpriser.. Er det egentlig mulig å få tak på denne hos Bjerke med edrulig ventetid? Blir fort litt billigere uten MVA og litt dyrere med MVA fra utlandet. Ka farsken ska æ gjør for nokke??? Har aldri testet denne på hånden, ser at den er litt chunky men tenker at litt beefy wristprecense er helt innafor på en klokke til 350k. At kona har sagt kjør på er egentlig et stort sjokk, lommeboken sier faen (i hælvette) er det du driver med mannen!?!?! Hjertet banker villig videre og det tittes på flybilletter... Noen ord fra O-store forum tas gjerne imot med stort takk :D

VC.jpg
 
Jeg er enig med deg i at den er litt chunky. Ser du bort i fra det, er det ikke mange kronografer jeg hadde valgt over denne. Jeg syns også du valgte riktig skive. Kjør på :)
 
Jeg hadde nok prøvd denne på armen før jeg hadde kjøpt den, større en du kanskje tror. Kjøpe noe i denne prisklasse og vurdere mva eller ikke, er egentlig ikke et tema. At det er ulovlig er jo en sak og sjansen for å bli tatt er relativt stor. Tror også du vil slite med å få solgt den igjen uten at papirer er i orden. Kjipt også og kun få igjen tollfri grensen fra forsikringen om du skulle tape uret.
 
Jeg hadde nok prøvd denne på armen før jeg hadde kjøpt den, større en du kanskje tror. Kjøpe noe i denne prisklasse og vurdere mva eller ikke, er egentlig ikke et tema. At det er ulovlig er jo en sak og sjansen for å bli tatt er relativt stor. Tror også du vil slite med å få solgt den igjen uten at papirer er i orden. Kjipt også og kun få igjen tollfri grensen fra forsikringen om du skulle tape uret.

Her er det vel ingen som har nevnt noe om ulovlig innførsel?
 
Jeg hadde nok prøvd denne på armen før jeg hadde kjøpt den, større en du kanskje tror. Kjøpe noe i denne prisklasse og vurdere mva eller ikke, er egentlig ikke et tema. At det er ulovlig er jo en sak og sjansen for å bli tatt er relativt stor. Tror også du vil slite med å få solgt den igjen uten at papirer er i orden. Kjipt også og kun få igjen tollfri grensen fra forsikringen om du skulle tape uret.

Veldig godt sagt! Ikke mva slo jeg fra meg riiiimelig kjapt. Det blir full pupp eller ingen suppe ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Dette kan vel leses av mange som at det er billigere å kjøpe fra norsk forhandler enn utenlandsk der en må momse inn i tillegg..
Njaa.. Stemmer nok det. Bjerke har satt denne til 359k hvis jeg ikke tar feil. Det er overpris i forhold til alle andre. 31800 EUR er "vanlig" pris i det store utland. -20% + 25% er fortsatt en del lavere en Norsk kjøpt. Så er ikke de tusenlappene der nødvendigvis det som river skinnet av pølsa, men ventetid hos Bjerke som kan være uendelig. Nå har det seg sånn at det venter en på meg hos en av de få rene Vacheron butikkene i utlandet. Blir som en sånn kløe man bare ikke kan bli kvitt :)
 
Nå vet jeg ikke hva slags kundeforhold du har hos Bjerke, men basert på de samtalene jeg har hatt med de rundt Overseas modeller i det siste, er det veldig vanskelig å komme på liste for modeller i stål.
 
Nå har jeg ikke fulgt med så mye på VC, men jeg er ganske sikker på at jeg prøvde på en Overseas chrono i stål på Bjerke i fjor.
Virker som mye har skjedd på 1 år.
 
Nå har jeg ikke fulgt med så mye på VC, men jeg er ganske sikker på at jeg prøvde på en Overseas chrono i stål på Bjerke i fjor.
Virker som mye har skjedd på 1 år.
Årsskiftet 20/21 var vel da det begynte å bli vanskelig å få komme på liste. Prøvde også en chrono med blå skive i fjor sommer. De hadde vel og en Overseas i helgull tilgjengelig en kort periode i fjor synes jeg å huske.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rockslide
Jeg venter på denne fra Bjerke:
C172E580-734E-44A1-BFDE-7841126DDC0E.png

https://www.urmaker-bjerke.no/butik...ftysix/vacheron-constantin-fiftysix-day-date/

Og har derfor lagt denne ut for salg:

E46CEDC2-FAD2-473F-941B-8C7631B3025E.jpeg

https://www.tidssonen.no/forum/threads/vacheron-constatin-«traditionnelle-self-winding-ultra-thin».67223/

Jeg er nå veldig i tvil om jeg heller skal beholde Traditionelle’n, som horologisk er langt mer interessant enn Fiftysix Day-date. «Trenger» jeg et gullur til pendressen, selv om dette ikke er like godt egnet som et stål ur for hverdagsbruk?

Jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal ha flere enn 3 ur i samlingen, som ellers nå inneholder:

9B5BFF32-6281-4164-8709-C62B90E1FC29.jpeg

FB876038-4D13-456C-A1D6-9B183775033B.jpeg


Hva mener sonen, beholde Traditionelle eller erstatte denne med Fiftysix Day-date?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes
Jeg synes Traditionelle er overlegent mye finere enn Fiftysix, som skiven fremstår litt rotete på. Mulig den er finere live. Et dressur i gull er jo klasse å ha i samlingen og burde taes frem oftere enn når dressen er på. Et av sonens fineste ur IMO!
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Gin