Vacheron Constantin-tråden

Rådene fra TS er entydige for «Moonphase», men mitt overbeviste valg er «Day-date» - den øverste:mrgreen:
Hvorfor? Jeg liker bicompass design på ur, enten det er i form av dato, PR, ukedag - eller for den sak skyld en kronograf. Jeg ser imidlerid ikke verdien av en kronograf, så da begrenser naturlig nok utvalget av ur med dette design seg ganske fort.

Dette uret skal jo benyttes i rotasjon med mine øvrige ur og da blir det for mye pes og måtte stille månefase i tillegg til dag og dato, når uret skal på hånden.
Jeg liker heller ikke trenden med «blå detaljer» på ur, så den blå datoviser og den blå månefase tror jeg hadde irritert meg om jeg hadde valgt «Moonphase» varianten.

Nå er det bare å vente «noen måneder», så får jeg se om jeg har valgt rett. :)

Jeg stiller meg bak deg, jeg. Utvilsomt den fineste :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Gin
823596E7-7DF6-482C-A731-F9C69A646771.jpeg
 
Etter kun noen måneders leveringstid ga Bjerke beskjed om at Historiques Triple Calendar 1942 var på plass. Hadde ikke sett den "live" før, så alltid ekstra spenning knyttet til å kjøpe et såpass spesielt ur usett. Må si den virkelig innfridde forventningene. Fantastiske detaljer på skiven med en design som ser veldig ren og ryddig ut til tross for mye informasjon.
 

Vedlegg

  • IMG_6334.jpg
    IMG_6334.jpg
    147,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_6335.PNG
    IMG_6335.PNG
    818,8 KB · Visninger: 0
Etter kun noen måneders leveringstid ga Bjerke beskjed om at Historiques Triple Calendar 1942 var på plass. Hadde ikke sett den "live" før, så alltid ekstra spenning knyttet til å kjøpe et såpass spesielt ur usett. Må si den virkelig innfridde forventningene. Fantastiske detaljer på skiven med en design som ser veldig ren og ryddig ut til tross for mye informasjon.
Herlig, gratulerer!
 
Etter kun noen måneders leveringstid ga Bjerke beskjed om at Historiques Triple Calendar 1942 var på plass. Hadde ikke sett den "live" før, så alltid ekstra spenning knyttet til å kjøpe et såpass spesielt ur usett. Må si den virkelig innfridde forventningene. Fantastiske detaljer på skiven med en design som ser veldig ren og ryddig ut til tross for mye informasjon.

Gratulerer! Solid valg.
 
Det er bare å glede seg. Jeg fikk min i sommer. Strålende fornøyd:)
Vis vedlegg 269937Vis vedlegg 269937
Da håper jeg snart å bli med i samme eksklusive selskap! Post gjerne flere bilder, er spent på hvordan den kjennes og ser ut når den etterhvert kommer på eget håndledd.

Bjerke estimerte forøvrig 6 måneders ventetid da jeg kom på venteliste for noen måneder tilbake, tror den lengre allerede nå.
 
Når ventetiden blir lang...

Er fascinert over den perfekte symmetri som preger dette uret:

- «Malteser-kantene» på kassen, er linjert perfekt opp mot oddetall indeksene.
- Sub-dials er helt linjert horisontalt sentrisk.
- «12», Malteser logo, medianen på PR skalaen og «6» er helt linjert vertikalt sentrisk.

Ingen ting trigger min OCD på dette uret.

Ja jeg vet - den indre minutt ring er brutt av sub-dials, men det er likt på begge sider og den ytre ring, som er den som sees på er inntakt.

D626E697-CFE1-440F-A9E6-A5878D2645C9.jpeg
 
Så hadde de bare funnet på noe smart med pr-indikatoren hadde klokken hatt en perfekt symmetri. Alternativt droppet den og gitt klokken et renere uttrykk?
 
Så hadde de bare funnet på noe smart med pr-indikatoren hadde klokken hatt en perfekt symmetri. Alternativt droppet den og gitt klokken et renere uttrykk?
Siden midten på skalaen for pr-indikatoren er plassert midt i senterlinjen, så synes jeg allikevel det balanserer og fyller opp rommet nederst på skiven. Helt perfekt!:)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Leste nettopp i seneste nr av Watchtime om VC’s utvikling av cal 3761. One of a kind lommeur, og for en prestasjon av deres urmakere med de komplikasonene dette verket består av. Håper kunden ble fornøyd og betalte den reelle kostnaden:)