Vacheron Constantin-tråden

DF9B6E00-6DA0-4BA4-A25E-49E5E4748F8A.jpeg

Her ser man godt intensiteten i skiva som går litt i lillatone mot en mer normal blå sunburst-skive. Sky-Dwelleren ser nesten matt ut med direkte sammenligning i samme lys :LOL:
 
Ser at alle mener «månefase» versjonen er finest, men er denne funksjonen virkelig verdt kr 58.000.- ekstra? Til info ingen av disse urene er annual eller perpetual kalendere, de må begge stilles manuelt ved månedskifte.
 
Ser at alle mener «månefase» versjonen er finest, men er denne funksjonen virkelig verdt kr 58.000.- ekstra? Til info ingen av disse urene er annual eller perpetual kalendere, de må begge stilles manuelt ved månedskifte.
I stand corrected, trodde denne bare måtte stilles i februar/mars.

I fare for å virke flåsete så ville jeg for min del glatt betalt 50k ekstra for den jeg likte best når man først beveger seg i dette relativt stivt prisede segmentet. Rent estetisk synes jeg den utrolig mye penere med to vinduer for dag og måned samt stor datoviser. Månefasen er prikken over i'en og for meg en bonus. Jeg ville valgt den samme uten månefase også. Den andre blir for lik en kronograf og jeg synes ikke den har et like heldig design. Men det er meg da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Gin
Ser at alle mener «månefase» versjonen er finest, men er denne funksjonen virkelig verdt kr 58.000.- ekstra? Til info ingen av disse urene er annual eller perpetual kalendere, de må begge stilles manuelt ved månedskifte.
Den har jo både kalendermåned og månefase i tillegg, så det blir jo bare 29 000,- ekstra per funksjon. :)
Symmetrien og et ubrutt jernbanespor er også tiltalende.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Gin
Rådene fra TS er entydige for «Moonphase», men mitt overbeviste valg er «Day-date» - den øverste:mrgreen:
Hvorfor? Jeg liker bicompass design på ur, enten det er i form av dato, PR, ukedag - eller for den sak skyld en kronograf. Jeg ser imidlertid ikke verdien av en kronograf, så da begrenser naturlig nok utvalget av ur med dette design seg ganske fort.

Dette uret skal jo benyttes i rotasjon med mine øvrige ur og da blir det for mye pes og måtte stille månefase, i tillegg til dag og dato når uret skal på hånden.
Jeg liker heller ikke trenden med «blå detaljer» på ur, så den blå datoviser og den blå månefase tror jeg hadde irritert meg om jeg hadde valgt «Moonphase» varianten.

Nå er det bare å vente «noen måneder», så får jeg se om jeg har valgt rett. :)
 
Redigert: