Urverket.no

Altså.... urverket "leverer" virkelig her... :)

124300-0006 Rolex | Urverket.no

kr 76.295,- for en klokke som ligger fra 140.000 - 165.000,- på chrono.24.

Antar urverket har litt problemer med å fremskaffe disse urene i løpet av den forespeilede leveringstiden og til den oppgitte prisen.

Har selv nettopp fått beskjed om at urverket kaster inn håndkledet på ett ur som jeg bestilte for ett år siden... Merkelig nok har de hele tiden oppgitt på nettsidene at uret har en leveringstid på 2 - 5 uker. Dette på tross av at jeg flere ganger har stilt spørsmål ved riktigheten av dette. Nå har de imidlertid "endelig" fjernet uret fra sine nettsider.

Jeg stiller meg veldig skeptisk til denne praksisen. Hva er det de oppnår ved å "selge" ur de ikke klarer levere? Er det kun et håp opp gratis lån fra kundene som forhåndsbetaler? Jeg kan ikke se at det kommer noe som helst positivt ut av dette med unntak at de kanskje klarer selge inn noe annet til de som ikke får levering som forventet.

Selv irriterer det kun - selv om jeg i utgangspunktet var skeptiske til om de kunne klare levere det uret jeg bestilte. Dog var prisen da jeg bestilte mer eller mindre tilsvarende markedsprisen og med deres nettverk burde det latt seg gjøre å skaffe det..

Anyhow; tror man mildt sagt bør ta levering av klokker med en stor klype salt med mindre urverket har det aktuelle uret inne. Og så tror jeg man som hovedregel bør avvente betaling til levering foretas.

Jeg hadde en tilsvarende opplevelse som deg. Bestilte en klokke som jeg ventet lenge på før jeg til slutt fikk beskjed om at de ikke klarte å levere. :rolleyes: Har bestilt en klokke fra Urverket tidligere uten problem, dog var dette en mindre populær modell som sikkert var enklere for dem å fremskaffe.

Jeg trodde jeg skulle melde om en tilsvarende hendelse som de over, men neida, Urverket leverte faktisk. Denne gangen måtte jeg riktignok vente 4 måneder istedenfor 2-5 uker som de oppgir på nettsidene, men de leverte til slutt. Jeg er muligens et unntak, men jeg har så langt bare positiv erfaring. (Har dog bare kjøpt 3 klokker derfra).

• Liker
Reaksjoner: knappen
Jeg trodde jeg skulle melde om en tilsvarende hendelse som de over, men neida, Urverket leverte faktisk. Denne gangen måtte jeg riktignok vente 4 måneder istedenfor 2-5 uker som de oppgir på nettsidene, men de leverte til slutt. Jeg er muligens et unntak, men jeg har så langt bare positiv erfaring. (Har dog bare kjøpt 3 klokker derfra).

lov til å spørre hvilken klokke det var de klarte levere?

• Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Ser urverket.no annonserer 2-5 måneder leveringstid på levering av Tudor Black Bay blå 39mm. Noen som vet om det er reelt?

Hei igjen,
Noen som vet om det er trygt å kjøpe Tudor fra urverket.no?
Kan man bare levere klokken til en lokal Tudor forhandler og få den fikset dersom det skulle oppstå problemer?

Urverket.no har vært diskutert mange ganger her inne.
Trygt å kjøpe, men kundeservice når noe går galt er ikke alltid helt topp.
Hvis du bruker søkefunksjonen kommer det opp endel negative erfaringer.
Antar at kjøp at Tudor ikke skiller seg nevneverdig fra andre kjøp derfra.
Angående spørsmål nr 2 er det ikke alltid så enkelt. Ser at mange AD'er ikke vil bruke av tiden sin på klokker som er kjøpt via gråmarkedet.
Akkurat dette skjønner jeg ganske godt.

https://www.tidssonen.no/forum/threads/urverket-no-fortvilet-problem-med-reklamasjon-zenith.50525/

https://www.tidssonen.no/forum/threads/advarsel-om-urverket-no.62318/

https://www.tidssonen.no/forum/threads/gjensalg-av-klokke-fra-utenlandsk-ad-kjøpt-på-urverket.56302/

Redigert:
Urverket.no: Ved kjøp så får kunde et garantikort som er datert i god tid før kjøp, dvs annen forhandler har attestert garantikort tidligere eller at klokken har blitt returnert og solgt på nytt pga 90 dager åpent kjøp. Etter flere henvendelser til Urverket så fikk jeg opplyst at mitt garantikort var attestert av en forhandler i Italia. Aldri mer Urverket.no

• Liker
Reaksjoner: Frøiland
Urverket.no: Ved kjøp så får kunde et garantikort som er datert i god tid før kjøp, dvs annen forhandler har attestert garantikort tidligere eller at klokken har blitt returnert og solgt på nytt pga 90 dager åpent kjøp. Etter flere henvendelser til Urverket så fikk jeg opplyst at mitt garantikort var attestert av en forhandler i Italia. Aldri mer Urverket.no

Hva er problemet her da?
Dette er da svært velkjent praksis hos absolutt alle gråhandlere. :unsure:

Bestilte en Omega Seamaster Aqua Terra for en uke siden fra Urverket, ikke på lager og oppgitt leveringstid på 2-5 uker. Ser i tråden at flere har blandede erfaringer med mye lengre leveringtid enn som så. Er det noen konkrete merker/modeller som "alltid" tar lengre tid enn andre? Pleier de som regel å klare levering innen 2-5 uker, eller bør jeg smøre meg med tålmodighet?

Bestilte en Omega Seamaster Aqua Terra for en uke siden fra Urverket, ikke på lager og oppgitt leveringstid på 2-5 uker. Ser i tråden at flere har blandede erfaringer med mye lengre leveringtid enn som så. Er det noen konkrete merker/modeller som "alltid" tar lengre tid enn andre? Pleier de som regel å klare levering innen 2-5 uker, eller bør jeg smøre meg med tålmodighet?

Jo mindre mainstream klokke du skal ha, jo lengre tid tar det etter min erfaring. En AT burde være hyllevare hos flere av "partnerene" til urverket.

Ref garantikort har jeg konsekvent fått mine fra tyske forhandlere.

Jo mindre mainstream klokke du skal ha, jo lengre tid tar det etter min erfaring. En AT burde være hyllevare hos flere av "partnerene" til urverket.

Ref garantikort har jeg konsekvent fått mine fra tyske forhandlere.
Du har kjøpt flere ur fra Urverket? Og har de vært listet med ventetid ikke i lagerbeholdning alle?

Når trekkes pengene fra kortet?
Trekkes det noe ved bestilling, eller først når de klarer å skaffe klokken?
(har sjekket FAQ etc. uten å finne noe svar på dette)

Trukket ved trykk kjøp. Derfor jeg kun kjøpt klokke som har stått merket med ; på lager.
Ikke vært bekymret for at pengene skulle forsvinne men de er jo da bundet opp i ventetiden. Venter en da i eks to måneder og de ikke klarer å levere har man potensielt ikke hatt midlene tilgjengelige om noe gøy dukket opp i mellomtiden.
Jeg som sagt kun en erfaring med Urverket og den var positiv.

Så er det jo klart at den stadig økende delen av befolkningen som tror Bjerke produserer klokkene sine inhouse og/eller tror man trenger Bjerke for å eie et dyrt ur i Norge nok alltid vil finne noe å klage på.