Gjensalg av klokke fra utenlandsk AD kjøpt på urverket

Medlem
25. mai 2019
Innlegg
193
Sted
Trondheim
Hei!

Har lagt ut en annonse på en Rolex som jeg har fått et forholdsvis greit bud på. En speedy pro hesalitt + 40 min vei. Eneste jeg reagerer på er at klokka er kjøpt fra urverket, og at garantikortet er stemplet i Italia, mer spesifikt Sicilia. Har dette noen ting å si for AD som Lervik eller Bjerke når det kommer til en eventuell garanti sak? Hvor mye vil dette trekke fra markedsverdien på klokka, i deres øyne? Den er fra mars i år, komplett og har nesten ingen bruksmerker. Hva kan man få for en slik speedy?
 
Vil tro du kan få 30-32k for speedmasteren, om klokken er kjøpt via urverket bør ikke ha så mye å si.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Skal ikke spille noen rolle hvor hen i verden klokken er stemplet! Alle kommer jo fra samme fabrikk....
Bjerke kan derimot kanskje finne på å nevne noe annet..
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Skal ikke spille noen rolle hvor hen i verden klokken er stemplet! Alle kommer jo fra samme fabrikk....
Bjerke kan derimot kanskje finne på å nevne noe annet..
Hvordan da? Leste et sted at det internasjonal produsentgaranti, og ville få det bekreftet her. Er ikke Bjerke også pålagt å oppfylle denne av Omega? Eller er det kun ved rutineservicer de kan trekke noe annet fram?
 
Dei jeg har lest har vært at noen ADer er begrenset med tanke på service på klokken . "Du får dra dit den er kjøpt", "Ta dette med din forhandler". Det er jo hyggelig med en tur til Sicilia, dersom situasjonen skulle oppstå. Det er jo ikke noe jeg SIER vil skje. Det finnes også andre dyktige urmakere dersom det SKULLE skje.

Jeg husker ikke hvor jeg leste om dette, så ta det for ubekreftede rykter.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Min kollega hadde det problemet med en Planet Ocean, som dugget, han kjøpte på urverket. Ingen Omega-forhandlere ville ta på seg ansvaret å undersøke klokken. Han endte opp med å betale en urmaker som ikke var omegaforhandler til å se på den, heldigvis var det en easy fix.
 
Min kollega hadde det problemet med en Planet Ocean, som dugget, han kjøpte på urverket. Ingen Omega-forhandlere ville ta på seg ansvaret å undersøke klokken. Han endte opp med å betale en urmaker som ikke var omegaforhandler til å se på den, heldigvis var det en easy fix.

Jeg tenker at det ikke har noe med urverket.no å gjøre i seg selv, samme problemstillingen får du om du kjøper klokken på ferie i utlandet. Gitt at du har stemplet garantikort selvfølgelig.,.
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
Hei!

Har lagt ut en annonse på en Rolex som jeg har fått et forholdsvis greit bud på. En speedy pro hesalitt + 40 min vei. Eneste jeg reagerer på er at klokka er kjøpt fra urverket, og at garantikortet er stemplet i Italia, mer spesifikt Sicilia. Har dette noen ting å si for AD som Lervik eller Bjerke når det kommer til en eventuell garanti sak? Hvor mye vil dette trekke fra markedsverdien på klokka, i deres øyne? Den er fra mars i år, komplett og har nesten ingen bruksmerker. Hva kan man få for en slik speedy?
Tror ikke dette vil trekke så mye ned. Men enkelte forhandlere kan kanskje gjøre seg litt vrange.