Urverket.no

De gangene jeg har kjøpt klokker på urverket som ikke var på lager har jeg brukt rentefri finansiering. Da slipper du å betale ved bestilling. Erfaringsmessig er leveringstid mye lenger enn oppgitt, så hvis du er utålmodig er det ikke noen god løsning :)

De har forøvrig nylig byttet finansieringspartner til Qliro med beløpsgrense redusert til 30.000, og det begrenser jo utvalget en hel del.

Mine to siste «kjøp» hos urverket ble kansellert etter noen uker fordi de ikke kunne skaffe klokkene. Det vil si de klarte ikke å skaffe klokkene til ønsket margin.

Når de har klokker på lager betyr det mest sannsynlig at noen andre har returnert klokken.

Useriøst opplegg IMHO.

Mine to siste «kjøp» hos urverket ble kansellert etter noen uker fordi de ikke kunne skaffe klokkene. Det vil si de klarte ikke å skaffe klokkene til ønsket margin.

Vært gøy om de var lokalisert i Norge og man hadde kunne tatt ut dekningskjøp for klokkene de "ikke klarte skaffe".
Tror det hadde blitt skifteretten ganske kjapt for urverket.no

Når de har klokker på lager betyr det mest sannsynlig at noen andre har returnert klokken.

Useriøst opplegg IMHO.
Mitt garantikort var vel datert så godt som samtidig som kjøpsdato og hele røkla forseglet.

Men klart vanlig AD alltid betyr perfekt resultat

Bestilte en Omega Seamaster Aqua Terra for en uke siden fra Urverket, ikke på lager og oppgitt leveringstid på 2-5 uker. Ser i tråden at flere har blandede erfaringer med mye lengre leveringtid enn som så. Er det noen konkrete merker/modeller som "alltid" tar lengre tid enn andre? Pleier de som regel å klare levering innen 2-5 uker, eller bør jeg smøre meg med tålmodighet?

Venter fortsatt på denne.. https://www.urverket.no/omega-seamaster-aqua-terra-150m-gronn-stal-o41-mm-p-359684.html

Har lite erfaring med klokker, men synes dette er rart da alle fysiske butikker jeg har vært innom ila de siste to månedene som fører Omega har hatt denne på lager. Det som er ekstra frustrerende er at klokken er på lager i Urverket's svenske og danske nettbutikk (uret.se og urvaerket.dk), men disse kan tilsynelatende ikke sendes til meg som norsk kjøper på grunn av EU-regler.

Like før jeg kanselerer hele driten... Noen som har erfaring med hvor lang tid de bruker på å tilbakeføre pengene?

@sirsondre Ja, det høres veldig rart ut. Om den er på lager i "utenlandsk" butikk hos dem, og du ikke kan få den. Må være noe nytt. Jeg måtte selv overføre et beløp til dem i forbindelse med kjøp, og da var det snakk om en svensk konto. De jeg hadde mailkontakt med hos dem var heller ikke norske... Til overmål ble det første uret jeg ønsket å kjøpe av dem solgt til nettopp en svensk person (bosatt i Sverige, oppgitt i mail fra urverket til meg), etter at jeg hadde ventet på det i flere måneder <sukk> :(

Til større/dyrere innkjøp benytter jeg heller "kjøp & salg" her eller finner en norsk forhandler (les butikk).