Urverket.no

Medlem
22. feb. 2017
Innlegg
77
Sted
Oslo
Noen her inne som vet hvordan urverket.no forholder seg til mva? De fleste klokkene de selger kommer jo fra butikker fra utlandet, men er de tollet inn til Norge?
 
Vet at det sikkert er skrevet mye om før, men håper at det er greit med spørsmål angående Urverket sine rutiner her...
Vurderer Tudor, har ingen AD i nærheten og har sett de på Urverket, MEN hvordan er det med garanti og service der?
Innbiller meg at det kan by på noen utfordringer, men mulig jeg tar feil.
 
Vet at det sikkert er skrevet mye om før, men håper at det er greit med spørsmål angående Urverket sine rutiner her...
Vurderer Tudor, har ingen AD i nærheten og har sett de på Urverket, MEN hvordan er det med garanti og service der?
Innbiller meg at det kan by på noen utfordringer, men mulig jeg tar feil.

De tar ikke noe ansvar for å fikse klokken om det er noe feil med den etter en stund. De bare formidler klokker, så de sier du bare kan ta den med til en AD som forhandler det merket. Klokkene er jo kjøpt i utlandet, men de er stemplet i sertifikatet og alle papirer følger med (i motsetning til de fleste amerikanske gråmarkedssidene).

Er du uheldig så kan det jo være du møter en AD som ikke er interessert i å bruke sine ressurser for å sende inn klokken til service når han ikke selv har solgt den. En AD skjønner nok att dette er en gråmarkedsklokke. Og de taper på sider som selger klokker på den måten.
Kjøper du en klokke hos en norsk AD så har du ett kundeforhold til den AD. Og garantert en som hjelper deg om klokken fusker. Det lønner seg i lengden.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb
De tar ikke noe ansvar for å fikse klokken om det er noe feil med den etter en stund. De bare formidler klokker, så de sier du bare kan ta den med til en AD som forhandler det merket. Klokkene er jo kjøpt i utlandet, men de er stemplet i sertifikatet og alle papirer følger med (i motsetning til de fleste amerikanske gråmarkedssidene).

Er du uheldig så kan det jo være du møter en AD som ikke er interessert i å bruke sine ressurser for å sende inn klokken til service når han ikke selv har solgt den. En AD skjønner nok att dette er en gråmarkedsklokke. Og de taper på sider som selger klokker på den måten.
Kjøper du en klokke hos en norsk AD så har du ett kundeforhold til den AD. Og garantert en som hjelper deg om klokken fusker. Det lønner seg i lengden.

Internasjonal garanti er vel internasjonal garanti? Har ikke vært borti at AD nekter å ta i mot.
 
Jeg ville ha selv vurdert å handle fra norske forhandlere fremfor urverket på de merkene vi har her hjemme.

Prisen burde ikke være en utfordring, feks mange av Tudor sine modeller er mulig å få rabatt her hjemme slik at det er vel ikke noe som gjenstår igjen som fordel ved å handle på urverket.
Har selv handlet to Tudor klokker med større prosent rabatt ved norsk forhandler enn det som er mulig å få hos urverket.
I tillegg så får du all den sikkerheten og tryggheten ved norsk handel dersom noe skulle skje med klokken fremfor gråsone forhandler der klokkene er utelukkende kjøpt i utlandet.
Situasjonen her blir meget utfordrende ved service og reklamasjon.
Noen hundre lapper er ikke noe å spare på i denne samanheng mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Internasjonal garanti er vel internasjonal garanti? Har ikke vært borti at AD nekter å ta i mot.
Ok, jeg har bare lest her på forumet att noen AD kan være stae. Men jeg har ikke gjort det selv. Den klokka jeg har kjøpt på urverket har det ikke vært noe tull med (bank i bordet).
 
Takk for svar og gode poenger! Var ikke p.g.a pris jeg vurderte dette, men er langt unna nærmeste AD og vet ikke om det er mulig å få tak i Tudor på nett hos norsk AD eller om man må møte opp...
 
Edit; ser at dette egentlig ikke er en generell tråd om urverket, men mva praksis...

Innlegget/svaret mitt gjelder leveringstid fra urverket for den som måtte ha interesse av det;

Har nå ventet i drøye 7 måneder på en klokke som fortsatt annonseres med 3-5 ukers leveringstid..
Purrer jevnt og trutt, men får til svar at det dessverre er usikker leveringstid. Hvorfor samme modell fortsatt ligger ute med forventet levering ila 3-5 uker unnlater de alltid å svare på ;p

Det er derfor bare å smøre seg med tålmodighet når det gjelder levering fra den kanten.. ikke det at dette er noe nytt, men greit å huske på om det er snakk om bestillingsvare..
Selv har jeg avskrevet at de klarer få tak i den, men hadde jo vært hyggelig om det lot seg gjøre :)
 
4 døgn fra trykket kjøp til uret var i hus. Alt av papirer og stempel i boks, samt kvittering.

Det må sies at det var kun to grunner til at jeg slo til

1: Sinnsyk klokke

2: Modellen merket 1 stk på lager

Alle henvendelser besvart kjapt.

Så ja Urverket kan være et tveegget sverd.
Slik jeg og har opplevd at fysiske forhandlere kan være.
 
  • Liker
Reaksjoner: Risti4life
Jeg har handlet 2 ganske kostbare ur på urverket.no, og det fungerte smertefritt begge gangene.

Jeg er imidlertid ganske nøye med å kun kjøpe ur de har på lager - ellers mistenker jeg at man fort kan ende opp i samme situasjon som @Risti4life. Jeg var regelmessig innom og sjekket lagerstatus på de to jeg kjøpte, og ventet med bestilling til de hadde dem inne.

Så vidt jeg har forstått forretningsmodellen, så handler de "overskuddsvarer" fra andre forhandlere, og dermed ender man jo fort opp med å måtte vente en stund dersom det er snakk om attraktive modeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Risti4life
Jeg bestilte en Jaeger-LeCoultre i fjor høst, nærmere bestemt i begynnelsen av november.
Fikk tilbakemelding på at klokken ville bli levert ila 10-12 uker, altså rundt midten av januar i år.
Etter at estimert leveringsdato passerte har jeg flere ganger vært i dialog med Urverkets kundeservice, og tilbakemeldingen har hele tiden vært at de ikke har en eksakt leveringsdato, men at de følger opp sine underleverandører.
I dag, etter 16-17 ukers ventetid gikk jeg lei og kansellerte ordren.

Kundeservice hos Urverket virker happy da de mest sannsynlig ikke har sjans til å levere klokken til tilbudsprisen de solgte den for, og de har i tillegg hatt pengene mine på bok i fire måneder.

Når jeg bestilte klokken var jeg klar over at dette var et mulig utfall, men lot meg friste av en god pris for en klokke jeg har vært på jakt etter i en god stund.

Det eneste jeg vil trekke frem som positivt i prosessen er hurtig og hyggelig oppfølging fra kundeservice, men kommer nok ikke til å bestille en klokke hos de igjen hvis varen ikke er bekreftet på lager.
 
De selger nok dessverre mange ur som de aldri klarer skaffe - selv har jeg ventet siden tidlig mai 2020 på et ur som nok aldri kommer. Uret ligger fortsatt på nettsidene med forventet leveringstid ila 2-5 uker.

Jeg purrer jevnt og trutt, men intet resultat. Hyggelige folk, men svarer aldri på hvorfor de ikke oppdaterer forventet leveringstid på nettsidene sine

Ps! Har til og med tilbudt meg å betale mer enn prisen jeg kjøpte for i håp om at de klarer levere med bedre marginer.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: knb og netrom71
Altså.... urverket "leverer" virkelig her... :)

124300-0006 Rolex | Urverket.no

kr 76.295,- for en klokke som ligger fra 140.000 - 165.000,- på chrono.24.

Antar urverket har litt problemer med å fremskaffe disse urene i løpet av den forespeilede leveringstiden og til den oppgitte prisen.

Har selv nettopp fått beskjed om at urverket kaster inn håndkledet på ett ur som jeg bestilte for ett år siden... Merkelig nok har de hele tiden oppgitt på nettsidene at uret har en leveringstid på 2 - 5 uker. Dette på tross av at jeg flere ganger har stilt spørsmål ved riktigheten av dette. Nå har de imidlertid "endelig" fjernet uret fra sine nettsider.

Jeg stiller meg veldig skeptisk til denne praksisen. Hva er det de oppnår ved å "selge" ur de ikke klarer levere? Er det kun et håp opp gratis lån fra kundene som forhåndsbetaler? Jeg kan ikke se at det kommer noe som helst positivt ut av dette med unntak at de kanskje klarer selge inn noe annet til de som ikke får levering som forventet.

Selv irriterer det kun - selv om jeg i utgangspunktet var skeptiske til om de kunne klare levere det uret jeg bestilte. Dog var prisen da jeg bestilte mer eller mindre tilsvarende markedsprisen og med deres nettverk burde det latt seg gjøre å skaffe det..

Anyhow; tror man mildt sagt bør ta levering av klokker med en stor klype salt med mindre urverket har det aktuelle uret inne. Og så tror jeg man som hovedregel bør avvente betaling til levering foretas.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Altså.... urverket "leverer" virkelig her... :)

124300-0006 Rolex | Urverket.no

kr 76.295,- for en klokke som ligger fra 140.000 - 165.000,- på chrono.24.

Antar urverket har litt problemer med å fremskaffe disse urene i løpet av den forespeilede leveringstiden og til den oppgitte prisen.

Har selv nettopp fått beskjed om at urverket kaster inn håndkledet på ett ur som jeg bestilte for ett år siden... Merkelig nok har de hele tiden oppgitt på nettsidene at uret har en leveringstid på 2 - 5 uker. Dette på tross av at jeg flere ganger har stilt spørsmål ved riktigheten av dette. Nå har de imidlertid "endelig" fjernet uret fra sine nettsider.

Jeg stiller meg veldig skeptisk til denne praksisen. Hva er det de oppnår ved å "selge" ur de ikke klarer levere? Er det kun et håp opp gratis lån fra kundene som forhåndsbetaler? Jeg kan ikke se at det kommer noe som helst positivt ut av dette med unntak at de kanskje klarer selge inn noe annet til de som ikke får levering som forventet.

Selv irriterer det kun - selv om jeg i utgangspunktet var skeptiske til om de kunne klare levere det uret jeg bestilte. Dog var prisen da jeg bestilte mer eller mindre tilsvarende markedsprisen og med deres nettverk burde det latt seg gjøre å skaffe det..

Anyhow; tror man mildt sagt bør ta levering av klokker med en stor klype salt med mindre urverket har det aktuelle uret inne. Og så tror jeg man som hovedregel bør avvente betaling til levering foretas.

Jeg hadde en tilsvarende opplevelse som deg. Bestilte en klokke som jeg ventet lenge på før jeg til slutt fikk beskjed om at de ikke klarte å levere. :rolleyes: Har bestilt en klokke fra Urverket tidligere uten problem, dog var dette en mindre populær modell som sikkert var enklere for dem å fremskaffe.
 
Jeg trodde jeg skulle melde om en tilsvarende hendelse som de over, men neida, Urverket leverte faktisk. Denne gangen måtte jeg riktignok vente 4 måneder istedenfor 2-5 uker som de oppgir på nettsidene, men de leverte til slutt. Jeg er muligens et unntak, men jeg har så langt bare positiv erfaring. (Har dog bare kjøpt 3 klokker derfra).
 
  • Liker
Reaksjoner: knappen
Jeg trodde jeg skulle melde om en tilsvarende hendelse som de over, men neida, Urverket leverte faktisk. Denne gangen måtte jeg riktignok vente 4 måneder istedenfor 2-5 uker som de oppgir på nettsidene, men de leverte til slutt. Jeg er muligens et unntak, men jeg har så langt bare positiv erfaring. (Har dog bare kjøpt 3 klokker derfra).

lov til å spørre hvilken klokke det var de klarte levere?
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Ser urverket.no annonserer 2-5 måneder leveringstid på levering av Tudor Black Bay blå 39mm. Noen som vet om det er reelt?