Urmaker Jørgensen (Tromsø)

Den tanken fikk jeg også, rabaldermarkedet med Rolex kan ta gleden fra flere. Men, det blir synd om det ikke lenger skal bli mulig å handle klokker hos tradisjonelle urmakere. Kan få brekningsfornemmelser at en skal vurderes til å være verdig, en Rolex er tross alt ikke annet enn en klokke
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Den tanken fikk jeg også, rabaldermarkedet med Rolex kan ta gleden fra flere. Men, det blir synd om det ikke lenger skal bli mulig å handle klokker hos tradisjonelle urmakere. Kan få brekningsfornemmelser at en skal vurderes til å være verdig, en Rolex er tross alt ikke annet enn en klokke
Det der er ene og alene Bjerke sin strategi - og har ingenting med Rolex per se å gjøre. Bjerke kjører sikkert samme greia med PP, etc.
 
+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.

Lurer på Rolex sin struping av produksjonen kan ha spilt inn i stengingen også. Hvis han ikke har klokker å selge blir det vanskelig å overleve fra måned til måned
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.

Tromsø har også godt med turister. Tenker mye av omsetningen har vært turister som har handlet med rabatt og 25% mva refusjon på toppen. Har hilst på Trond to ganger - hyggelig type.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Det var triste nyheter. Maken til god service og kundebehandling som jeg har fått av Trond er ikke lett å oppdrive. Uavhengig av bransje. :(
 
Hiver meg på her. Kjøpte min Tudor BB av Jørgensen, og service med kommunikasjon den gang var upåklagelig.

Her har "en og en annen" litt å lære mtp kundeforhold og behandling. Fornøyde kunder har som kjent en tendens til å gjenta en handel.

Synd at slike bedrifter forsvinner.
 
Redigert:
+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.

Tror ikke det er grunnen.
Trond J. fortalte meg at Rolex forlangte ombygging av butikken etter sine egne tegninger og mål, og sendte sågar en mann opp til Tromsø på befaring. En tid etter kom kostnadsoverslaget - ca. 4.5 mill..
Dette sa han, hadde kanskje vært greit hvis de bare hatt klokker å selge..
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Tror ikke det er grunnen.
Trond J. fortalte meg at Rolex forlangte ombygging av butikken etter sine egne tegninger og mål, og sendte sågar en mann opp til Tromsø på befaring. En tid etter kom kostnadsoverslaget - ca. 4.5 mill..
Dette sa han, hadde kanskje vært greit hvis de bare hatt klokker å selge..
Tror?

@Consigliere sin forklaring er plausibel i forhold til alternativet man "tror" er det rette.

Tror bygge om for 4,5MNOK.

Nei.
 
Hiver meg på skrytet av Jørgensen. Har hatt mange gode kjøpsopplevelser der. Og alltid fått uovertruffen service! Meget hyggelig fyr! Synd for en by som Tromsø å miste en slik forretning!
@Kjors sin forklaring er også den jeg har hørt. Rolex krever angivelig «shop in shop» og det ville gitt betydelige byggekostnader. Lokalene er ikke så egnet i utgangspunktet. Så er det vel ikke uendelig med ur å få levert av Rolex heller nå som Asia og Russland har marked som krever økende antall ur.
 
Tror ikke det er grunnen.
Trond J. fortalte meg at Rolex forlangte ombygging av butikken etter sine egne tegninger og mål, og sendte sågar en mann opp til Tromsø på befaring. En tid etter kom kostnadsoverslaget - ca. 4.5 mill..
Dette sa han, hadde kanskje vært greit hvis de bare hatt klokker å selge..

Tror?

@Consigliere sin forklaring er plausibel i forhold til alternativet man "tror" er det rette.

Tror bygge om for 4,5MNOK.

Nei.

Svaret er nok en god kombinasjon av begge deler; Rolex er, så vidt jeg er blitt fortalt, meget godt kjent med Jørgensens praksis - og den passer som sagt ikke så veldig godt med Rolex sin uttalte salgsstrategi.

Jeg vet også at Rolex nå stiller mye strengere krav til lokaler, og det er enten/eller. Om det ville koste Jørgensen 4,5 mill. vet jeg selvsagt ikke noe om - men det høres svært mye ut :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs og Oyvindhl
Svaret er nok en god kombinasjon av begge deler; Rolex er, så vidt jeg er blitt fortalt, meget godt kjent med Jørgensens praksis - og den passer som sagt ikke så veldig godt med Rolex sin uttalte salgsstrategi.

Jeg vet også at Rolex nå stiller mye strengere krav til lokaler, og det er enten/eller. Om det ville koste Jørgensen 4,5 mill. vet jeg selvsagt ikke noe om - men det høres svært mye ut :eek:

4,5 mill er slettes ikke umulig når Rolex sine krav til godkjent interiør kommer på toppen av selve ombyggingen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Asahi
4,5 mill er slettes ikke umulig når Rolex sine krav til godkjent interiør kommer på toppen av selve ombyggingen.
OK. Visste ikke at grønn plast og pappmaché kostet så mye, men nå har ikke jeg kilder innad i Rolex - så din innsikt er således verdifull inside informasjon. ;)
 
Tror nok det var postordre delen av butikken som gjorde så det ble bråstopp... Har vel blitt innskrenkninger der også fra de andre. Tidligere kunne man ringe, bestille, betale og få klokke i posten. Nå vil AD helst ha deg til butikken for å gjøre tilpasninger og rive av den verdifulle plasten ;)