Urmaker Jørgensen (Tromsø)

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.343
Sted
Lier
Jeg vil anbefale Urmaker Jørgensen i Tromsø som en meget dyktig AD når det kommer til postordre. Har kjøpt 3 Rolexer fra dem og oppfølgningen har vært ekstremt rask med svar både i helger og langt etter vanlig arbeidstid. Første gangen jeg handlet hos dem sendte jeg mailer til 4 ADer rundt om i norge, halvparten av dem svarte ikke og Jørgensen var først ute med et tilbud uten at jeg trengte å spørre nærmest. Her tror jeg flere andre har noe å lære når det kommer til å ta mailen seriøst og ikke minst følge opp. Tror det er flere andre her på TS som har positiv opplevelse her både i forhold til responstid og pris :cool: Anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Jeg vil anbefale Urmaker Jørgensen i Tromsø som en meget dyktig AD når det kommer til postordre. Har kjøpt 3 Rolexer fra dem og oppfølgningen har vært ekstremt rask med svar både i helger og langt etter vanlig arbeidstid. Første gangen jeg handlet hos dem sendte jeg mailer til 4 ADer rundt om i norge, halvparten av dem svarte ikke og Jørgensen var først ute med et tilbud uten at jeg trengte å spørre nærmest. Her tror jeg flere andre har noe å lære når det kommer til å ta mailen seriøst og ikke minst følge opp. Tror det er flere andre her på TS som har positiv opplevelse her både i forhold til responstid og pris :cool: Anbefales!

Vil også anbefale Urmaker Jørgensen på det varmeste. En forretning med service-innstilt eier og butikken bugner over av hele kolleksjoner fra de flotteste merker. Prismessig er det vel heller ingen som klarer å matche dem.
 
Min erfaring etter å ha kjøpt 3-4 nye Rolexer av han i 2012:

Han er best på pris (bedre enn Lervik), svare på mail og følge opp helt til salget er gjennomført.

Etter at salget er avsluttet er interessen for å yte service lik null. Feks når jeg sendte mail med 3-4 etterfølgende purringer på pris for å bytte skive på Explorer 2 42mm.

Også erfaringer fra 2-3 andre anledninger underbygger min påstand. Totalpakken er mye bedre hos feks Lervik selv om han ikke gir meg like god pris som Jørgensen på nye Rolexer.
 
Redigert:
Besøk

Var mandag denne uken innom Urmaker Jørgensen i Tromsø og det var ett svært hyggelig besøk. De deler av sin kunnskap, entusiasme, tid, kataloger og ikke minst mulighet til å ta og føle (Viktig) Jeg ble vel ivaretatt selv om jeg raskt sa jeg ikke skulle kjøpe noe denne gangen. Mye flott fra Mont Blanc forresten, så mye at den har steget flere hakk på ønskelisten min ;)
 
Var mandag denne uken innom Urmaker Jørgensen i Tromsø og det var ett svært hyggelig besøk. De deler av sin kunnskap, entusiasme, tid, kataloger og ikke minst mulighet til å ta og føle (Viktig) Jeg ble vel ivaretatt selv om jeg raskt sa jeg ikke skulle kjøpe noe denne gangen. Mye flott fra Mont Blanc forresten, så mye at den har steget flere hakk på ønskelisten min ;)

Enig, har vært i butikken flere ganger og hatt sesjoner både med og uten kjøp av både klokke og penn. Ett av høydepunktene med å dra til Tromsø er Jørgensen :).
 
Noen som har erfaring med å kjøpe på "postordre" fra Jørgensen? Betalte dere da inn på konto til Jørgensen, så sendte de klokken når pengene var mottatt?
 
Noen som har erfaring med å kjøpe på "postordre" fra Jørgensen? Betalte dere da inn på konto til Jørgensen, så sendte de klokken når pengene var mottatt?

Jepp! Penger inn på konto hos Jørgensen så sender han ekspress over natt.
 
Noen som har erfaring med å kjøpe på "postordre" fra Jørgensen? Betalte dere da inn på konto til Jørgensen, så sendte de klokken når pengene var mottatt?

Som @Mathfjeld sier, rett etter at penger er registrert på konto sender de ut klokken ekspress over natt. De er meget kjappe på mail også, så kan fort bli handel :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Fantastisk!

Etter snart 35 år som klokkenerd, har jeg vært i kontakt og handlet med mange urmakere/AD'er. Både her hjemme og utenlands.

Jeg vil påstå at Trond Jørgensen v/ Urmaker Jørgensen i Tromsø, nærmester enestående! Makan til service og imøtekommenhet, kan jeg knapt huske å ha opplevd hos en Urmaker her hjemme.
At han hadde inne en modell de fleste andre AD'er har venteliste på, var ekstra morsomt!
På toppen av det hele var prisen hans en god del lavere enn hva jeg hadde håpet på!

Pakken ble levert på døren i Oslo knappe 15 timer etter betaling, vedlagt en hyggelig xtra gave!

Anbefales!
 
Ja, Urmaker Jørgensen v/ Trond gjør virkelig en flott jobb. Nok en ny krone ble bestilt i dag og igjen er servicenivået skyhøyt. Liker også godt at det alltid er en opplevelse å kjøpe klokker av dem. Anbefales:)
 
Urmaker Jørgensen er en fantastisk fyr!

Kjøpt flere klokker hos ham. God service og hyggelig kommunikasjon. Rett på sak!

Ta en prat med Trond for en hyggelig og rask handel.
 
Veldig fornøyd med kjøpsprosessen hos Urmaker Jørgensen. Ypperlige responstid med epost-svar til stort sett alle døgnets tider. Prisene er også gode. Jørgensen får min anbefaling :)
 
Her må jeg si meg enig! Enestående på pris og en jævli artig fyr å preike med, kjapp og enkel! Har selv vert inne i butikken for en del år siden da det føltes crazy og kanskje bruke 12 tusen på en breitling, Trond forklarte meg i minst en time forskjellen på de diverse modellene osv, var innom for å si at besøket i Tromsø var over og at jeg måtte nok tenke litt mer på breitlingen som igjen var ingen problem. I det jeg gikk ut av butikken var det ingen tvil at hos Jørgensen skulle ur handles i fremtiden! ´´Vi e klar´´ :cool:
 
Det sies at man ikke vet hva virkelig god service er før man får et problem. Jeg har nylig kjøpt en DSSD av Jørgensen og i det jeg skulle ta av det lange ekstraleddet som er festet i den bevegelige delen inne i claspen så knekker skruen inne i leddet. Denne er jo festet med loctite fra Rolex sin side og jeg dro nok ganske hardt for å få den ut. I det jeg begynte å gjøre research på forumer mente mange at man måtte bestille helt ny clasp for å få dette leddet, det kunne ikke bestilles separat. Det føltes ut som 8-9K plutselig bare ramlet ut av lommeboka rett og slett.

Uansett, sender melding til Jørgensen om hva som har skjedd med bilde av en miniskruen som er stuck inne i leddet. Han ber meg sende claspen oppover til Tromsø og er bekymret for at jeg ikke får brukt klokken. Han sender meg en gratis rem i posten samme dag.

Det går en uke og i dag kom claspen tilbake med nytt ledd og alt er perfekt. Dette er for min del hvertfall helt ekstraordinært god service. Både at jeg ikke må betale for noe som lett kunne blitt ansett som min egen feil og ikke minst den ekstremt raske responstiden på alt.

Har kjøpt alle mine Rolexer ny fra butikk hos Jørgensen og blir å fortsette med det til evig tid, kunne ikke vært mer fornøyd kunde!
 
Må føye meg inn i rekken av positive omtaler av Jørgensen i Tromsø. Har tittet etter en pent brukt Rolex 116520 i lengre tid nå, uten hell. Tenkte at jeg like godt kunne sende en forespørsel til forhandlere for å sjekke pris, samt tilgjengelighet. Tirsdag kveld kl 2330 gikk 5 mail ut, hvor Jørgensen svarer kl 0005. Snakk om kort responstid! Onsdag morgen var penger overført, klokke på døren før jobb i dag, torsdag:) Fin pris og meget god service av Trond!
 
Etter å ha hatt bestilling hos en urmaker i godt over en måned, sendte jeg onsdag en mail til Urmaker Jørgensen. Der fikk jeg både raske, hyggelige og artige svar. Tidlig fredag morgen er klokka på døren. Best på pris er han også. Har ingenting negativt å si om Urmaker Jørgensen! 10/10
 
Hei!

En oppdatering fra meg til alle som vil lese. Jeg hadde min Rolex Deepsea 116660 inne til full service hos Jørgensen. Årsaken var primært at det manuelle opptrekket hadde sluttet å fungere, videre hadde uret etter sigende hatt et tidligere liv som dykker-ur i nordsjøen, så jeg tenkte jeg skulle få sjekket og eventuelt erstattet pakninger og annet mens vi var i gang.

Som sagt hadde jeg en god dialog med Bjerke, men problemet her var tre måneders ventetid på service. Jørgensen kunne ta uret på service rett etter jeg kom hjem fra ferie, så det var et lett valg syntes jeg.

Jeg sendte det med Bring over natt ekspress, og det gikk ikke mer enn en uke før jeg fikk tilbakemelding på hva som var galt, akselen og muffe var gått tørt for smøring, det var derfor det manuelle opptrekket ikke slo inn når jeg skrudde ut kronen.

Etter nok en drøy uke fikk jeg uret tilbake, og nå kom overraskelsen. Jørgensens urmakere hadde kommet til at uret ellers ikke trengte service, det gikk godt på alle måter. Jeg fikk uret i retur, og Jørgensen betalte frakten. Pris på service? Ikke en krone! Jørgensen fakturerte meg ikke for noe som helst for jobben. Jeg fikk med en skriftlig beskjed om at service ikke trengtes på en god stund ennå. Bare frakten kostet meg 872 fra der jeg bor, og til Tromsø. Jørgensen spanderte dette samt kostnadene til service, det synes jeg var skikkelig flott gjort!

Mens jeg hadde sett for meg en kostnad på kr 6 000 + +, fikk jeg hele jobben! Jørgensen er en god mann i min bok, og et opplagt sted å se innom for fremtidige urkjøp.
 
Har akkurat mottatt en Rolex fra Urmaker Jørgensen.
Prosessen gikk kjappere enn forventet.
De har med andre ord forstått konseptet med forventning og resultat.;)
Kjapp tilbakemelding på alle henvendelser.

Anbefales!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Stakk innom Jørgensen når jeg var i Tromsø i andre ærend. Han justerte raskt og effektivt en lenke på Exp 1 jeg hadde med. Tilbø meg å betale både før og etter , men han takket nei til betaling. Uansett et greit og effektivt besøk. Ringer nok han neste gang jeg skal handle.
 
Akkurat gjennomført en Rolex handel hos Trond Jørgensen i Tromsø - ringte ham på kveldstid (med litt dårlig samvittighet..) og det skulle vise seg å bli svært hyggelige og lærerike samtaler ispedd endel god humor..
Han hadde attpåtil inne en modell de fleste har venteliste på. Makan til AD har jeg ikke vært borti før. Jeg
handler selvfølgelig der igjen. Anbefales!:):):)