Urmaker Jørgensen (Tromsø)

Trist for oss i den nordlige delen av landet at Jørgensen låste dørene.
Var innom ham en tur kort tid etter at han mistet Rolex, og hadde en lengre samtale med ham om dette.
Jeg forsto det også slik at Rolex hadde stilt krav om ganske omfattende ombygging av butikken, ikke nødvendigvis kun noen stander her og der. Det skulle være et markant og tydelig skille når man entret Rolex-avdelingen i butikken - det skulle ikke være noen tvil om at man befant seg hos en AD, og ikke hos en bruktsjappe.

Så vidt jeg forsto, så var Trond positiv til å investere i en endring av butikken i henhold til kravene fra Rolex, men at spikeren i kista var at leveransene fra og med 2019 ville bli halvert sammenlignet med tidligere. En slik reduksjon ville ikke kunne forsvare den store investeringen som skulle gjøres i butikken.

Når jeg var innom var han positiv til veien videre, og jeg forsto det slik at han allerede var i samtaler med andre merker for å utvide nå som Rolex var borte fra butikken. Mener også at Breitling hadde fjernet ham som AD, da de hadde stilt helt umenneskelige krav om hvor mange modeller han måtte ha inne til enhver tid. Det var snakk om en mangedobling sammenlignet med tidligere, attpåtil av modeller han visste ikke solgte spesielt godt - dette fikk han gehør for hos Breitling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjors