Urmaker Jørgensen (Tromsø)

Kjøpte en ny 116710LN av Jørgensen i forrige måned. Ringte rundt til samtlige Rolex-forhandlere i landet og forhørte meg om pris på forhånd. Alle skulle ha fullpris. Da jeg ringte Jørgensen og spurte om han hadde en liggende, fikk jeg vite at han hadde 2stk splitter nye liggende i hvelvet.

Vil ikke si hvor mye jeg gav, men uten å engang prute fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Pengene ble overført, og under 24 timer etterpå kom postmannen på døren og jeg ble plutselig Rolex-eier.

Nå har jeg aldri vært i butikken, men jeg opplevde servicen hos Jørgensen som god. Kjapp å svare på mail og SMS. Om noe i det hele tatt skulle trekke ned, er det at jeg fikk inntrykk av at han hadde hastverk med å legge på telefonen når vi pratet. Når det skal sies, kan han for alt jeg vet ha hatt butikken full av seriøse kjøpere når vi pratet, så det er tilgitt.

Må óg legges til at forsikringstakst kom på mail samme dag som jeg mottok klokken, uten at jeg måtte be om det. Tommel opp!

Jørgensen anbefales. Ut ifra mine erfaringer blir det med stor sjanse Jørgensen ved neste Rolex-innkjøp.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Watches & Such
Enig her. Jørgensen er rask, og kjekt å handle med. Han liker nok ikke å snakke i telefon. Men responser via mailer er raske og gode.

Som andre store steder i verden, gir ADene vanligvis deg et tilbud uten å måtte spørre om pris.
 
Enig med @time .
Kjøpte en Explorer 214270 av Jørgensen i august og det var veldig raske svar på mail, selv om klokka hadde passert midnatt.
Fikk en veldig god pris + en liten overraskelse sammen med uret. Skal jeg ha ny Rolex igjen handler jeg kun av Jørgensen.
Prøvde å handle på Bjerke 2 ganger, men følte ikke jeg ble satt pris på, samt at de hadde det veeeeldig travelt når det kom en asiatisk turist som skulle handle 2 x Patek og jeg ble tilsidesatt.
 
Aldri opplevd hastverk med Jørgensen. Snakke over telefon var langt i fra noe problem og det var nok av tid=)

Skal ikke klage noe på service i det hele tatt. Ryddig og kjempehyggelig! Må virkelig opp til Tromsø en helg og få hilst ordentlig en gang=)
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Nettopp gjennomført en handel med Jørgensen. Ekstremt kjapp til å svare på e-post, god pris og ellers knirkefri service. Anbefales.
 
Nettopp gjennomført handel på 116613LB hos Jørgensen. Her var det service fra første stund, raske svar på alle døgnets tider og ikke minst hurtig hurtig levering. Jørgensen fikset til og med overnatten med Bring selvom klokken var langt over 16 da posten egentlig sendes videre.

Kommer garantert til og benytte Jørgensen for neste kjøp også.

10/10
 
Som mange andre må jeg vel si meg enig i at Jørgensen kan anbefales om man ønsker "rimelig" ny Rolex. Det skal likevel nevnes at min opplevelse inneholder noen meget klare MEN...

Jeg sendte noen mailer rundt i forbindelse med en Rolex BLNR. Jørgensen var best på svar respons og på pris. Jeg ble lovet en ventetid på 1-2 måneder. Bjerke lovet på samme tidspunkt ca 6 mnd. Vel tenkte jeg at dette var det ikke noe å dvele ved, så jeg satte meg på liste. Ikke noe depositum, så hva hadde man vel å tape.

Tiden gikk og jeg hørte intet. Beskjeden som jeg er, tok jeg kontakt etter ca 3 mnd på mail. Ble da lovet at det kun var snakk om 2-3 uker så skulle ting gå seg til. Fikk ikke noe svar på spørsmålet mitt om hvor jeg stod på listen. Ringte en mnd etter disse 2-3 ukene. Svaret jeg da fikk var at ting var uforutsigbart, og at de hadde fått færre klokker enn normalt. Sett i ettertid, strengt tatt ikke noen veldig serviceminded samtale. Heller ikke da noe svar om hvor jeg stod på listen. Satt vel egentlig igjen med et stort spørsmålstegn om jeg i det hele tatt stod på noen "liste". Sitter igjen med en tanke om at det å informere koster fryktelig lite, og har en utrolig gevinst i forhold til opplevelse av hele salgsprosessen for en kunde. Mistenker hele listeopplegget for å være tull. Her er det helt andre parametere som spiller inn. På dette området får Jørgensen totalt stryk karakter.

Vurderte da om jeg skulle gå for andre alternativer. Eventuelt sette meg på liste andre steder, da dette var en klokke jeg hadde lyst på. Det var heller ikke noe alternativ å kjøpe brukt, da prisene nærmest var lik ny.

Jeg pushet ut en ny mail. Litt mere direkte denne gangen, med en klar melding om status til nå. Det hadde gått fryktelig mange mnd iforhold til hva som ble estimert. Fikk da til svar i løpet av noen få minutter at det var beklagelig at de ikke hadde kunne levert til nå, færre klokker enn vanlig osv. Noen få timer senere fikk jeg mail om at de hadde en klokke jeg kunne få nå, om jeg svarte raskt. Gjorde selvfølgelig det.

Klokken ble mottatt. Total ventetid ca 6 måneder. Flere her på forumet hadde lagt ut tråder om bestillinger andre steder lenge etter. De fikk klokken før... Super happy stod jeg nå uansett klar. Klokken ankom pakket i gråpapir. En liten skade hadde selvfølgelig dukket opp på to av hjørnene på ytterboksen. Dette var noe jeg syntes var unødvendig og kjipt. Koster nada og putte dette i en eske. Tanken på å sette igang noe rundt dette var kvalmende, så jeg pakket opp og er strålende fornøyd med klokken. Totalopplevelsen må jeg vel ærlig innrømme er så som så...

Jørgensen leverer på pris og svarerspons. Han svarer virkelig til alle døgnets tider. Prøv så får du se. Dette må sies å være imponerende. Pga dette gir jeg han en anbefaling. Min opplevelse er at han gjør seg bedre på mail enn telefon. Utover det må jeg si opplevelsen ikke er allverden. Så er du på jakt etter ny Rolex til best mulig pris, er det Jørgensen du skal kontakte.

Jeg kan nevne at jeg også forsøkte å sette meg på liste til en annen Rolex modell i løpet av alle disse mailene med Jørgensen. Har pr dags dato enda ikke fått noe svar på dette(ca 3mnd siden). Ikke overaskende har jeg satt meg på liste andre steder. Må vel også ærlig innrømme at neste Rolex blir handlet et annet sted. Når du forespør noe til over 100K, må jeg ærlig innrømme at jeg forventer mer.
 
Redigert:
Fikk for en måneds tid igjen en klokke etter fullført service. Jeg må slutte meg til alle positive omtaler. Alltid hyggelig å være innom Trond Jørgensen. Og denne gangen var intet unntak. Jeg var forespeilet en pris, som også inkluderte bytte av glass, og sluttsummen var til min forundring langt lavere. Jeg fikk god forklaring på stand og hva han hadde gjort osv. Får alltid et inntrykk av at dette er en person som virkelig liker det han holder på meg. Ikke bare produktene og faget, men også kundene.
Meget hyggelig og kunnskapsrik mann som jeg med glede benytter meg av til neste servicer og bestillinger! Anbefales på det varmeste!
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og Hansaeng
Svært hyggelig (som alltid) handel med Trond Jørgensen idag. Tross sommer med 2-3 mnds møkkavær og kulde der oppe, er han i det sedvanlige gode, lune humøret. Trond er Servicen selv, og svært kunnskapsrik i emnet Rolex, både modellene, merkevaren, og produksjonen i Sveits. Anbefales... Skjønner nesten ikke at folk gidder å handle andre steder enn i Tromsø:):)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng
Er for tiden en liten tur i Tromsø og benyttet da selvfølgelig anledningen til å stikke innom Jørgensen.

Jeg har vært litt nysgjerrig på Tudor og ønsket å se litt nærmere på Black Bay.

Ble møtt av en vennlig og serviceinnstilt dame. Fikk lov å se på og klå på det jeg ønsket. De hadde dog ikke BB58 inne, men ventet den inn neste uke.

Det beste var imidlertid at de opererer ikke med ventelister på Tudor eller 58'ern. Her var det førstemann til mølla som gjaldt.
 
Har Jørgensen også (i tillegg til Askeland i Kr.sand) mistet Rolex? Jeg finner de nemlig ikke på Rolex sine sider som forhandler ved søk foretatt i dag....

Jeg har, som mange andre, hørt rykter om at det kunne skje, men ikke fått det verifisert fra noe sted.
 
Ryk og reis! Dette er noe dr*tt! Da var det slutt for meg å handle Rolex i Norge. Har prøv Bjerke og de andre forhandlerne og følte jeg ble behandlet som søppel. Jørgensen derimot har alltid levert topp service hver gang! Ser de også er fjernet som Rolex service senter.
 
Det beste var imidlertid at de opererer ikke med ventelister på Tudor eller 58'ern. Her var det førstemann til mølla som gjaldt.
Ringte Jørgensen for å sjekke tilgjengelighet på en Tudor Black Bay GMT i dag. Bjerke har gitt meg anslag på 4-6 mnd ventetid på rem og 1-2 år på lenke, så for moro skyld ringte jeg Jørgensen i dag ved lunsj for å høre - og jammen hadde han ikke en inne på lenke, som jeg kunne få på dagen. Kjapp e-post etter telefonsamtalen, lynraskt svar med praktiske detaljer, og de får sendt avgårde over helgen etter justering av lenke.

Smertefritt og veldig imponert hittil.
 
_20190308_063321.JPG

_20190308_063453.JPG
 
Trist... En tur til Tromsø vil aldri bli den samme :(

+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Hansaeng