Urmaker Bjerke

Jeg var innom Bjerke Karl Johan i dag og så på Rolex, Panerai og Omega. Veldig god kundebehandling hele veien. Fikk prøve mye spennende!
 
Redigert:
Jeg har litt delte erfaringer med Bjerke, som så mange andre steder et det vel veldig avhengig av hvilken kundebehandler man støter på. Nedre Slottsgate har jeg imidlertid alltid opplevd som et veldig hyggelig sted. Karl Johan har jeg vært utsatt for litt nedlatende holdning fra de ansatte dessverre, men det er riktig nok noen år siden.

Uansett, var innom Christensen på Storo, og jeg forstår at Bjerke ikke bare har kjøpt dem, men også Larsen i Sandvika, og var det ikke et eller annet på Strømmen også? Og tydeligvis har Bjerke også kjøpt seg inn i Tidemann, stemmer det? Jeg trodde det var Nymanns ur som var inne som eier hos Tidemann? Christensen på Storo har for øvrig byttet navn til Larsen. Ting skjer...
 
Jeg har litt delte erfaringer med Bjerke, som så mange andre steder et det vel veldig avhengig av hvilken kundebehandler man støter på. Nedre Slottsgate har jeg imidlertid alltid opplevd som et veldig hyggelig sted. Karl Johan har jeg vært utsatt for litt nedlatende holdning fra de ansatte dessverre, men det er riktig nok noen år siden.

Uansett, var innom Christensen på Storo, og jeg forstår at Bjerke ikke bare har kjøpt dem, men også Larsen i Sandvika, og var det ikke et eller annet på Strømmen også? Og tydeligvis har Bjerke også kjøpt seg inn i Tidemann, stemmer det? Jeg trodde det var Nymanns ur som var inne som eier hos Tidemann? Christensen på Storo har for øvrig byttet navn til Larsen. Ting skjer...

Her er det litt misforståelser – som egentlig ikke er så rart.

Oppkjøperen er Christian og Nicolai Bjerke – bror og nevø til Halvor Bjerke (Urmaker BJerke) – og for øvrig også bror og nevø til Erling Bjerke (Thune).

På forretningsnivå opererer disse som helt adskilte aktører :)
 
Redigert:
Var en tur innom Urmaker Bjerke i denne uken for å se på Panerai. Traff en veldig hyggelig dame som tilbød seg å hjelpe. Dessverre hadde hun veldig liten/ingen kunnskap om Panerai. Hun kjente ikke engang de mest vanlige modellene som 372, 422 og 1312. Jeg synes det er for dårlig av en forhandler som ønsker å fremstå som markedsledende og kunnskapsrike. Men damen var veldig hyggelig og hjelpsom, det skal hun ha. Det er synd at Bjerke er den eneste som forhandler Panerai i Norge.
 
Litt skryt til Bjerke på Karl Johan. Leverte inn en Explorer for bytte av pakninger. Ble forespeilet 4 uker, men etter 10 dager tikket det inn en sms om at klokken var ferdig. Godt å bli positivt overrasket også
 
Helt utrolig. Bransjen er latterlig.
De har mye å lære av bilbransjen og service/drop in.

Jeg kan bytte motor, oljepumpe og baksetet innen 1,5 timer . og mens jeg venter kan jeg surfe og drikke ferskkvernet kaffe. Heldigvis skal jeg ikke bytte dørpakning på bilen... ;)
 
Jeg kan bytte motor, oljepumpe og baksetet innen 1,5 timer . og mens jeg venter kan jeg surfe og drikke ferskkvernet kaffe. Heldigvis skal jeg ikke bytte dørpakning på bilen... ;)

Nå vet jeg ikke hvilken motor du mener å få byttet på 1.5t på verksted, men det kan neppe være den som sier brum brum...
 
Jeg kan bytte motor, oljepumpe og baksetet innen 1,5 timer . og mens jeg venter kan jeg surfe og drikke ferskkvernet kaffe. Heldigvis skal jeg ikke bytte dørpakning på bilen... ;)

Du må være årets bilmekaniker hos Tesla!
Gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Svevern
Snakket litt med en av de ansatte på Bjerke i går og ble fortalt at de nettopp har fått beskjed om at selv Datejustene krever søknad/godkjenning før kjøp. Altså samme prosedyre som de øvrige ettertraktede modellene.

Usikker på om det kun gjelder bestillingsvarer eller også «hyllevarene» som ligger fremme.. men tydelig at det snøres inn tilgang over hele linja fremover.
 
Snakket litt med en av de ansatte på Bjerke i går og ble fortalt at de nettopp har fått beskjed om at selv Datejustene krever søknad/godkjenning før kjøp. Altså samme prosedyre som de øvrige ettertraktede modellene.

Usikker på om det kun gjelder bestillingsvarer eller også «hyllevarene» som ligger fremme.. men tydelig at det snøres inn tilgang over hele linja fremover.

Om det gjelder hyllevare er det jo helt sjukt (forsåvidt også ved bestilling)

Kunde: «Jeg vil gjerne kjøpe den klokken der»
*peker på monter*

Butikkansatt: «da må du gi meg en skriftlig søknad som du får svar på innen x uker. Kom tilbake når du har fått svar på den»

Det kan jeg virkelig ikke se for meg at blir løsningen. Da kommer ikke jeg til å kaste bort tid der i alle fall
 
Kjenner jeg begynner å bli irritert på monopolbutikken i nedre slottsgate og karl johan. Følger Bjerke med på diskusjonene her på TS?, om de ikke gjør det, så burde de få et hint om at de bør. Satser de kun på kunder a la Gjermund Cappelen og steinrike kinesere?
 
En liten kommentar til «kjøpsbetingelsene» som praktiseres i den omtalte butikken; etterspørselen av Rolex brukes som brekkstang for å få solgt klokker av andre merker for å gi kunden fortrinn. Nå selger Rolex klkokker uten videre, så praksisen bremser ikke Rolex´ omsetning, men at merket er ettertraktet utnyttes for øke omsetningen i denne herlige butikken finner jeg noe uspiselig. Mye kan aksepteres så lenge det er redelig gjennomført, men praksisen jeg kritiserer er ikke redelig.
 
Rolex/Bjerke spiller et høyt spill nå. Ser ingen poeng i å benytte en dyr AD på servicer på mine gamle Rolexer når praksisen er slik. Hele greia gir meg en avsmak i munnen og jeg går da heller til en noe mer jordnær urmaker som fikser jobben like bra.
De får kose seg med rikfolk, kriminelle og kinesere som kjøper 2-3 klokker i slengen.

Edit: Håpløs kommentar fra min side. Tar selvkritikk, men lar den stå for å minne meg på å telle til 10 før jeg poster neste gang. :oops:
 
Redigert:
Dette tok en helt annen vending..
Dere overgår hverandre med usannheter og modifiserer sannheter atter deres beste ønske har jeg inntrykk. Gå og kjøp den klokken du vil som står utstilt i butikken, ingen søknad trengs på disse.
Noe ventetid på reparasjoner/ service må du belage deg på, jeg hadde nylig en klokke til en avvik-justering og den kunne hentes etter to dager. Så noe går kjapt, mens mer krevende jobber tar lengre tid. Dra innom og snakk med noen og gjerne ved flere anledninger, vis interesse og entusiasme. Kanskje da blir det deg som slipper noe lengre venting på de modellene alle ønsker seg og helst flere av gangen for videresalg.
 
Dette tok en helt annen vending..
Dere overgår hverandre med usannheter og modifiserer sannheter atter deres beste ønske har jeg inntrykk. Gå og kjøp den klokken du vil som står utstilt i butikken, ingen søknad trengs på disse.
Noe ventetid på reparasjoner/ service må du belage deg på, jeg hadde nylig en klokke til en avvik-justering og den kunne hentes etter to dager. Så noe går kjapt, mens mer krevende jobber tar lengre tid. Dra innom og snakk med noen og gjerne ved flere anledninger, vis interesse og entusiasme. Kanskje da blir det deg som slipper noe lengre venting på de modellene alle ønsker seg og helst flere av gangen for videresalg.

+1
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs