Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Urmaker Bjerke

Reg.
11. august 2013
Innlegg
415
Sted
Oslo
Dette fyrer kanskje opp under hele Bjerke/Rolex-diskusjonen igjen, men jeg var innom i går for å høre lagerstatus på datejust, som jeg vurderer kjøp av (2stk til og med - en til meg, og en til madammen). Fikk beskjed om at jeg kunne søke om å stå på venteliste på den også. Takk for meg!
 

Fredrik4628

Støttemedlem
Reg.
1. juni 2014
Innlegg
1.462
Sted
Bergen
Dette fyrer kanskje opp under hele Bjerke/Rolex-diskusjonen igjen, men jeg var innom i går for å høre lagerstatus på datejust, som jeg vurderer kjøp av (2stk til og med - en til meg, og en til madammen). Fikk beskjed om at jeg kunne søke om å stå på venteliste på den også. Takk for meg!
o_O
 

Rød

Støttemedlem
Reg.
9. november 2011
Innlegg
5.420
Sted
Arendal
Dette fyrer kanskje opp under hele Bjerke/Rolex-diskusjonen igjen, men jeg var innom i går for å høre lagerstatus på datejust, som jeg vurderer kjøp av (2stk til og med - en til meg, og en til madammen). Fikk beskjed om at jeg kunne søke om å stå på venteliste på den også. Takk for meg!
Fy faen:(
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere

havarduf

Støttemedlem
Reg.
8. november 2015
Innlegg
1.127
Sted
Norge
Dette fyrer kanskje opp under hele Bjerke/Rolex-diskusjonen igjen, men jeg var innom i går for å høre lagerstatus på datejust, som jeg vurderer kjøp av (2stk til og med - en til meg, og en til madammen). Fikk beskjed om at jeg kunne søke om å stå på venteliste på den også. Takk for meg!
Nei men for helv*te da..kødder du?
Dette er ikke morsomt lenger......
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper

turmeric

Støttemedlem
Reg.
3. mars 2017
Innlegg
146
Sted
Oslo
Er vel knappe 2 måneder siden jeg meldte om det samme, bare for å få all verdens insinuasjoner om både invistorvirksomhet og løgn tilbake... :rolleyes:
 

GrimReaper

Støttemedlem
Reg.
30. desember 2016
Innlegg
808
Sted
Telemark
Personlig har jeg ikke så mye å melde verken frem eller tilbake å gående Bjerke. Har kjøpt noen ur der og har blitt behandlet som forventet hver gang. De opptrer ryddig på telefon og mail også. Veldig synd de ikke tar til orde her inne på forumet for å bekrefte/avkrefte rykter og påstander. Jeg vil tro at en stor del av kundegruppen deres frekventerer dette forumet og jeg tror de kunne vært tjent med å være tilstede her. Men all PR er god PR så kanskje det er bevisst at de som er medlemmer på forumet og i tillegg har en forbindelse til Bjerke tier. Bjerke er i hvertfall en het potet på både godt og vondt.
Med det sagt blir jeg litt overrasket over at DJ må søkes om, det var jo liksom den eneste "skikkelige" stålmodellen man faktisk kunne kjøpe uten å måtte gå over ild og vann.
 
Reg.
23. juli 2016
Innlegg
108
Sted
Oslo
Et ankerfeste av saklighet er kvalitetsstempel for enhver nettside. Ikke alltid slik på TS. Det betyr ikke at noen tar feil eller serverer løgner. Kun at en sak alltid har flere sider enn èn.
 
Reg.
17. juli 2016
Innlegg
162
Sted
Oslo
Jeg hadde i alle fall en veldig god opplevelse med Bjerke nylig, som var mitt første møte med en AD ever:

Jeg var på utkikk etter en DJ41, og var innom Nedre Slottsgate for å prøve modellen. Ble selvfølgelig helt solgt, som endte med at jeg måtte fylle ut et skjema som ble sendt til hovedkontoret. Det var ikke snakk om å søke for å stå på noen liste, men de måtte sende en henvendelse for å høre hva leveringstid kunne være.

Etter noen uker venting fikk jeg beskjed om at de kunne levere mot slutten av i år/starten av neste år, med beskjed om at den forhåpentligvis kunne komme tidligere. Dette endte med at jeg var innom for å betale depositum like etter.

Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg fikk tak i klokken et annet sted uken etter, og Bjerke tilbakebetalte depositumet omgående. Selv om dette egentlig er selvsagt så var det ingen spm om hvorfor jeg plutselig hadde ombestemt meg e.l.

Jeg har i tillegg hatt en lang mailrekke med Bjerke, hvor det utelukkende har vært raske og hyggelige svar.
 
Reg.
6. mars 2017
Innlegg
590
Sted
Østlandet
Har to handler på Bjerke, hvorav den ene var sommersalg. Begge gangene fikk jeg utmerket service og ble behandlet som en stamkunde. Fikk også servering mens jeg ventet, samt gratis verdivurdering av et ur jeg hadde på meg fra før av. Jeg kommer definitivt tilbake.
 

Amund

Støttemedlem
Reg.
24. oktober 2009
Innlegg
493
Sted
Oslo
Jeg var innom Bjerke og spurte i går om en særskilt klokke. Fikk raskt hjelp og de skulle ta kontakt med meg når de hadde et svar klart. Både profesjonelt og hyggelig hele veien. Da får vi tro det blir ny klokke etter hvert!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Reg.
21. oktober 2014
Innlegg
56
Sted
Oslo
Noen som vet akkurat hva som skal til for å havne på listene til Bjerke?

Jeg har handlet, både Rolex og Omega, på Bjerke - i stål, og gull, og det midt i mellom. Men det er ikke den mest hyppige trafikken, da jeg (enda) ikke har solgt en eneste av de klokkene jeg har kjøpt. Til nå har jeg vært fornøyd med service og oppfølgning.

Det er klart, savner den tiden man kunne gå inn der og kjøpe en Rolex på innfall, men syns de godt kunne åpnet litt om hva som faktisk skal til for å stå på listen? Jeg har ingen "skampletter" på google annet en noen flaue maratontider, og har gredd håret på Linkedin-profilen min, så jeg skjønner heller ikke helt hva som tar så lang tid å gjøre research på.
 
Redigert:
Reg.
10. november 2008
Innlegg
994
Sted
Ski, Akershus
Har hatt en håndfull handler der gjennom flere år + noen andre saker som lenketilpassning etc. Aldri opplevet noe annet enn forventet god service.
Ikke alle der er klokkenerds som kjenner referanser på rams, men det hadde jeg ikke forventet heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød

Rød

Støttemedlem
Reg.
9. november 2011
Innlegg
5.420
Sted
Arendal
Jeg hadde i alle fall en veldig god opplevelse med Bjerke nylig, som var mitt første møte med en AD ever:

Jeg var på utkikk etter en DJ41, og var innom Nedre Slottsgate for å prøve modellen. Ble selvfølgelig helt solgt, som endte med at jeg måtte fylle ut et skjema som ble sendt til hovedkontoret. Det var ikke snakk om å søke for å stå på noen liste, men de måtte sende en henvendelse for å høre hva leveringstid kunne være.

Etter noen uker venting fikk jeg beskjed om at de kunne levere mot slutten av i år/starten av neste år, med beskjed om at den forhåpentligvis kunne komme tidligere. Dette endte med at jeg var innom for å betale depositum like etter.

Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg fikk tak i klokken et annet sted uken etter, og Bjerke tilbakebetalte depositumet omgående. Selv om dette egentlig er selvsagt så var det ingen spm om hvorfor jeg plutselig hadde ombestemt meg e.l.

Jeg har i tillegg hatt en lang mailrekke med Bjerke, hvor det utelukkende har vært raske og hyggelige svar.
Hvorfor fikk du ikke kjøpe modellen du prøvde - der og da?
 

Hansaeng

Støttemedlem
Reg.
26. desember 2011
Innlegg
2.363
Sted
Hamar
En ting er iallfall sikkert Herman (Nedre) og Snorre (Karl Johan) yter en særdeles god kundeservice. Selv på ferie så svarer de høflig og entusiastisk på meldinger (selv om jeg aldri får kjøpt noe da...). Har prøvd å komme i kontakt med andre AD'er i Norge via skriftlige medier det siste året og det står det rett og slett til stryk-karakter. De klager på mange henvendelser, men tid til å svare en potensiell kunde det burde de ha.

Lervik: Mail sendt 3. desember 2018. Ikke svar.
Askeland: Svarer nå og da etter gjentatte purringer.
Lian: Ikke prøvd basert på tilbakemeldinger fra andre :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Reg.
17. juli 2016
Innlegg
162
Sted
Oslo
En ting er iallfall sikkert Herman (Nedre) og Snorre (Karl Johan) yter en særdeles god kundeservice. Selv på ferie så svarer de høflig og entusiastisk på meldinger (selv om jeg aldri får kjøpt noe da...). Har prøvd å komme i kontakt med andre AD'er i Norge via skriftlige medier det siste året og det står det rett og slett til stryk-karakter. De klager på mange henvendelser, men tid til å svare en potensiell kunde det burde de ha.

Lervik: Mail sendt 3. desember 2018. Ikke svar.
Askeland: Svarer nå og da etter gjentatte purringer.
Lian: Ikke prøvd basert på tilbakemeldinger fra andre :eek:
Helt enig i at Bjerke er svært gode på tilbakemeldinger per e-post, men kan tillegge av personlig erfaring at Lian var minst like gode :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng

Thorvald

Støttemedlem
Reg.
10. mars 2013
Innlegg
360
Støtter at Herman i Nsg yter svært god service. Kunnskapsrik og behjelpelig. Kan like det:D
 
Reg.
20. juli 2011
Innlegg
679
Sted
Bærum
Husk at Bjerke er i en vanskelig situasjon som selv ikke får de antall klokker de ønsker, frustrerende å måtte "avvise" kunder (som oppfatter dette forskjellig og urettferdig fra sitt ståsted) , sikker på at Herman, Børre og de andre gjør det beste de kan utifra forutsetningene. Jeg, som også er selger dog i en annen bransje, synes det er vanskelig å tape salg av grunner jeg selv ikke kan påvirke. Markeds-situasjon-tilbud-etterspørsel er vel heller ikke ulik det dyrere segment i elbilbransjen og highend sportsbiler. Noen vil alltid ende opp skuffet og føle seg urettferdig behandlet. IMHO.
 
  • Liker
Reaksjoner: Svevern og Thorvald