Urmaker Bjerke

Nå er det på tide med litt skryt igjen. Jeg tok turen til Oslo og Urmaker Bjerke i går for å kikke litt og muligens kjøpe et nytt ur, samt levere min kjære BLNR på en liten rens. Ble ekspedert av Jan Gunnar og han leverte på alle fronter. Da jeg ikke helt visste hva jeg skulle ha tok det to timer før jeg var i mål, men han var på ballen hele tiden. Tok frem et titalls ur og brukte virkelig god tid på meg så jeg skulle velge rett. Det er en herlig opplevelse som kunde. Men det er forventer man jo nesten når man kjøper luksusartikler i denne prisklassen. Det man derimot ikke forventer er at overnevnte selger renset Rolexen min og tok den med seg på vei til hytta og leverte den personlig på døra mi klokka 23:00 i går kveld. Jeg minner om at jeg bor på Rjukan i Telemark....
Dette er en service uten sidestykke og jeg har aldri opplevd maken. Det er ikke nok øyne på terningen denne gangen. Tusen takk til Urmaker Bjerke og spesielt til Jan Gunnar for en vanvittig trivelig handel og oppfølging.
 
Opplever folk seriøst at det "les hånlig" når man er på Bjerke? Høres ut som "litt overdrivelse". Dere får melde i fra når det skjer til Bjerke, så blir det nok tatt tak i..

Aldri opplevd der eller andre steder.
 
Jan Gunnar er «den beste»! I tillegg har han også fagbrev som urmaker!
Håper han tjener det dobbelte av det de fnisende smykkeselgende bimboer og «fjortiser» man ellers alt for ofte møter på som selgere hos Bjerke har i lønn.
Har også hatt meget hyggelige handler med Snorre og Hermann - tipp topp tommel opp! Men jeg har også opplevde å blitt hånlig ledd av «gutter og jenter» i begynnelsen av tyveårene, som dømmer en middelaldrende mann uten «det rette antrekket» som en taper. De kan jo ikke vite at jeg opp gjennom årene, samlet har lagt igjen et syvsifret beløp i kassen der.
Mest spesielt var det når jeg snakket med Hermann sist høst, om å få oppdatert min kontaktinformasjon (byttet e-post og tlf.nr) for å sikre invitasjon til events o.l. og en av «bimboene» gikk forbi, så på meg og lo hånlig og himlet med øynene!?
Har også opplevd at en ung jyppling ba meg komme tilbake senere for å se på en Rolex i hvitt gull, fordi han var opptatt med å snakke med en kollega. Han er tilgitt kun fordi han er sønn av en av mine beste kunder, men det vet ikke han;)
Får lyst til å spørre hvordan du egentlig gikk kledd ;)

høres ekstremt ut at de ler hånlig, ikke minst siden mange av kundene som kjøper dyrere nødvendigvis er førti og oppover...
 
Har hatt nok en utrolig hyggelig handel hos Urmaker Bjerke. Jeg går som regel helt vanlig kledd (collagegenser, skjorte, tskjorte osv) så jeg kan ikke se for meg at kleskoden har noe å si. Jeg gjentar meg selv og det jeg har lært av mine foreldre; man skal behandle andre som man vil bli behandlet selv. God folkeskikk og et vennlig hei har gjør underverker for meg! Dette er uten tvil den beste ADen jeg har handlet med og skal fortsette med.
 
Redigert:
Har hatt nok en utrolig hyggelig handel hos Urmaker Bjerke. Jeg går som regel helt vanlig kledd (collagegenser, skjorte, tskjorte osv) så jeg kan ikke se for meg at kleskoden har noe å si. Jeg gjentar meg selv og det jeg har lært av mine foreldre; man skal behandle andre som man vil bli behandlet selv. God folkeskikk og et vennlig hei har gjør underverker for meg! Dette er uten tvil den beste ADen jeg har handlet med!

Alltid følt meg velkommen hos Urmaker Bjerke. Selv om jeg ikke er den som kler meg stivest. Men hilser man pent, får man som regelen et vennlig hei og nikk tilbake.
Enig med @Svevern Bjerke er utvilsomt den beste forhandleren jeg har handlet med, og det skal jeg fortsette med.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone og Svevern
Jeg sier ikke at du lyver, @Gin, men jeg får ikke storyen helt til å stemme.
Har vært på Bjerke i arbeidsklær (les biloppretter, ikke aksjemegler), og alltid blitt tatt like godt vare på.
Usikker på om jeg har møtt fjortisene og bimboene du refererer til, men jeg har hatt mang en prat med den yngre garde på Bjerke, og tror vi skal tenke litt på en ting;
Vi er entusiaster, vi bruker mye av vår våkne tid på sære klokker og enda særere historier, vi er garantert deres mest krevende kunder pga dette.
De vet ikke alt, men jeg synes de er kunnskapsrike, og har evne til å tilegne seg kunnskap fort. Ikke lenge siden @Svevern og jeg holdt foredrag om panerai der nede ved en visitt. Garantert der vranglæren kommer fra:p
 
Redigert:
Jeg har hver eneste gang, uansett bekledning og pomade, fått fantastisk service hos Bjerke i Karl Johans gate.

Snorre og Jan Gunnar er alltid like hjelpsomme og imøtekommende. Tar seg tid til å snakke og vise frem klokker, selv om man ikke skal kjøpe den dagen.

Tommel opp for Bjerke, min eneste AD.
 
Men - du har jo ikke skjegg på profilbildet?!

giphy.gif
 
My appreciation. Patients is a Virtue.

SV: Patek Philippe service 19000101
Hei igjen Sunshine,

På grunn av dagens situasjon har flere fabrikk valgt å stenge midlertidig eller nedbemanne over en periode.

Det er dessverre da fare for at uret ditt ikke vil bli klart som estimert.

Jeg har ikke fått noen nye estimerte leveringstider, det hele kommer nok litt an på hvordan dagens situasjon utarter.
Jeg beklager så mye!

Oppdaterer deg så snart der er noe nytt.
Ønsker deg en fin uke, tross omstendighetene

Skulle det være noe i mellomtiden er det bare å ta kontakt med meg på denne e-postadressen.
 
Vi har vært innom Urmaker Bjerke i Karl Johans gate noen ganger i det siste. Jeg vil gjerne takke de personalet i butikken for den gode servicen de gir til oss som kunde.
 
Jeg er positivt overrasket etter å ha mailet med dem, og står nå på venteliste for min første Rolex. Det er en innstegsmodell kan man si, men det var veldig positivt å bli møtt så vennlig og hjelpsomt. Etter å ha hørt noe negativ omtale. Dersom resten av handleopplevelsen står i stil til vennligheten til de som sitter og svarer på reservasjonsforespørsler, må jeg si jeg gleder meg til å dra ned å hente Air King klokka mi, når den kommer om noen måneder.