Upresis produksjon av Rolex

Håper OP på klokkeriet aldri begynner samle på vintage Rolex, da får han krampe:p
Da var alt laget mesteparten for hånd, nå er det robot

For øvrig klarer jeg ikke sjekke klokkeriet, har merket jeg får høyt blodtrykk av alt som skreves der..
for ikke tale om alle fakes og andre folks klokker som legges ut.. ha! så fikk jeg sagt det

Klokken er helt klart uten MVA papirer og ikke kjøpt på Bjerke. Derfor det er sånn, helt sikkert fake også... For Rolex ville jo aldri gjort noe feil, eller noe som ikke var perfekt...?

Let the hate begin :D

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Sjø
Er det ikke sånn det er med håndverk da? Alt blir ikke 100% likt?
Er vel knapt nok en hånd innom den klokken før den er i esken vil jeg tro. De sier det tar et år å produsere en rolex (liksom), og de produserer 750k eller whatever klokker i året, skulle likt å sett den fabrikken om ting ble gjort for hånd.
Hadde en 16610 fra 90 eller no før, den var ikke helt på linje. Den tok jeg av og justerte selv, men var ikke lett at markør 12, lume perle og tagg på bezel lignet samtidig. Og vil tro det ikke alltid vil gå heller.

Er vel knapt nok en hånd innom den klokken før den er i esken vil jeg tro. De sier det tar et år å produsere en rolex (liksom), og de produserer 750k eller whatever klokker i året, skulle likt å sett den fabrikken om ting ble gjort for hånd.

Det er nok dessverre flere som er av den oppfatningen, @andres. Jeg vil invitere deg til å lese denne artikkelen fra Hodinkee fra 2015, da de besøkte Rolex sine fasiliteter i Sveits : https://www.hodinkee.com/articles/inside-rolex

"The first thing I notice when I step inside Rolex is just how many people there are. Machines too, but mostly people."

Absolutt verdt å lese - Rolex aficionado eller ei.

• Liker
Reaksjoner: Deleted member 6349
RolexCaseFinishing-1.jpg

- "Cases are held against a polish wheel by humans, just as they are at Jaeger-LeCoultre or Audemars Piguet."

Heldigvis er min SubC sine bezeriller litt skjeve ifht perlen! Det betyr at den har karakter. Det betyr antagelig astronomisk gevinst for mine arvingers arvinger. Det betyr fokk all.

• Liker
Reaksjoner: Sjø