Ulysse Nardin

Jeg har nå konkludert at jeg MÅ ha en UN på armen innen kort tid... Men vanskelig å få tak på (brukt). Kan jeg stole på chrono24? Synes prisnivået generellt er noe høyt der inne, ihvertfall når man legger på momsen..
 
Finnes fine brukte modeller ja:

http://www.ebay.co.uk/itm/Fine-vint...la8aToBcmmhkPCto%2Fg0%3D&orig_cvip=true&rt=nc

$_57.JPG
 
Contact

Nei. Jeg har heller ikke vært i direkere jaktet rettere vintAge. Derimot ser jeg at det er veldig mye ufeilbarlig å velge mellom å vintAge fotnote

Nå er jegjeldig og hat mekanikerne za er løomke! Toyota ordner!!!!

8-kr(
 
Nei. Jeg har heller ikke vært i direkere jaktet rettere vintAge. Derimot ser jeg at det er veldig mye ufeilbarlig å velge mellom å vintAge fotnote

Nå er jegjeldig og hat mekanikerne za er løomke! Toyota ordner!!!!

8-kr(

Begynner å ligne en samling quotes dette;)
 
UN

Har som Bønna skriver hatt en UN. Synes det er en del helt rå klokker som dessverre ikke har slått gjennom helt i Norge. Samtidig som jeg elsket klokken var den litt i overkant flashy for meg. Ble litt guilty pleasure.


Går langt mellom hver gang du treffer noen som kjenner til dette. Men internasjonalt går der vel for å være rimelig high end, og en del av urverkene deres kommer jo ikke akkurat rett fra fabrikken selv om det ETA.
 
San Marco

Har hatt en enkel modell - San Marco på croco. 37mm. Likte klokken veldig godt, og fikk god følelse av den.


Moren min likte den også veldig godt, så det endte med at hun fikk den. Hun har den enda, og den går nå i rotasjon i andre ur.


Syntes UN har mange flotte modeller, men for meg er det viktig å kunne flippe, da jeg stadig ønsker noe annet. Da er litt dumt at UN ikke er like enkelt å flippe som andre merker.
 
Bumper denne Ulysse Nardin-tråden med en ny modell.

Dual Time med eget manufaktur-urverk.

unduo4.jpg


unduo3.jpg


Syntes denne var særdeles vellykket. Litt usikker på bølgemønsteret på skiven på den blå limiterte, men den hvite var bare lekker.

Synd de ikke har AD i Norge, men det finnes vel i både Stockholm og København.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Jeg fikk veldig lyst på denne
Ulysse Nardin Maxi Marine Blue Seal Chronograph som ligger på Finn nå. Med er skremt av de negative omtaler vedr videresalg og evnt service!? Bør jeg forbli skeptisk, eller er der noen som vil legget et godt ord inn for UN?
 
Jeg fikk veldig lyst på denne
Ulysse Nardin Maxi Marine Blue Seal Chronograph som ligger på Finn nå. Med er skremt av de negative omtaler vedr videresalg og evnt service!? Bør jeg forbli skeptisk, eller er der noen som vil legget et godt ord inn for UN?
Jeg har hatt hendene mine på mange UN opp gjennom tidene. Kvalitetsmessig står de ikke tilbake for noe. Finnishen blir jeg alltid imponert over. Teknisk sett er UN en tungvekter, men pga mangelfull gjenkjennelse blant massene får de ufortjent lite publisitet. Hvis du liker stilen og klokken gir deg godfølelsen, så syns jeg du skal prøve. Verdien av en klokke vises bedre gjennom gleden og stoltheten av eierskapet enn hva man sitter igjen med på konto etter videresalg.
 
Jeg har hatt hendene mine på mange UN opp gjennom tidene. Kvalitetsmessig står de ikke tilbake for noe. Finnishen blir jeg alltid imponert over. Teknisk sett er UN en tungvekter, men pga mangelfull gjenkjennelse blant massene får de ufortjent lite publisitet. Hvis du liker stilen og klokken gir deg godfølelsen, så syns jeg du skal prøve. Verdien av en klokke vises bedre gjennom gleden og stoltheten av eierskapet enn hva man sitter igjen med på konto etter videresalg.

Uten at jeg har noen erfaring fra andre like gamle vintage, MÅ jeg bare tilføye dette at min 40-talls UN med valjoux 23 har en helt uvirkelig/utrolig kvalitetsfølelse. Spesielt til å være så gammel og mindre av størrelse. Alt fra følelsen i kassen, til da spesielt den vanvittig solide følelsen av klikkene når man roterer krona for å trekke den opp, eller når jeg justerer den. Og pusherea til kronografen har en veldig kontant følelse over seg. Mye mulig like gamle klokker bare har dette over seg til vanlig. Men akkurat dette uret imponerer meg Langt mer enn min Daytona TT 116523 gjorde. Særlig når man tar prisen i betraktning selvfølgelig.
IMAG0727.jpg
 
Har hatt flere UN klokker og kan anbefales på det varmeste. Meget god kvalitet og har en finish som kreves å ligge i øvre klasse. Solgt en Dual Time som jeg savner mye. Personlig så ligger UN over Rolex i mitt syn med en høyere detalj finish, men det får jeg garanter kjeft for her inne ;).

Kjører nå ulysses nardin michelangelo som jeg er meget fornøyd med. Hadde stor respons på salet av UN klokken og fikk en pris som jeg var fornøyd med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Apropos kvaliteten til UN... Watch check på min 40-talls Chronograph viser at den går mer nøyaktig enn en splitter ny SARB033 med 6R15C. Noe sier meg at dette gamle urverket er bra greier! Forøvrig etter hva jeg har lest meg frem til, forgjengeren til Valjoux 72.
Screenshot_20170122-172226.png
$_3 (9).JPG
 
Mitt ønske er denne 3346-126/91. Problemet er at reimen kun er ca 20 cm og jeg må ha 21,5. Ikke mange rimelig løsninger på en 21 mm XL som passer på denne. En ny original reim blir helt sikker "svindyr"!
 
Mitt ønske er denne 3346-126/91. Problemet er at reimen kun er ca 20 cm og jeg må ha 21,5. Ikke mange rimelig løsninger på en 21 mm XL som passer på denne. En ny original reim blir helt sikker "svindyr"!

ER 99% sikker på at du fint klarer å få på en 22mm rem på en slik. Jeg har brukt 22mm remmer på klokke med 21 før, og nå bruker jeg 24mm på min BP som er 23mm.

Utvalget i 22mm er jo mye større så burde ikke være noe problem å finne en rem som ikke er for dyr.