Tudor-tråden

Er det lov å spørre om hvilken rem dette er? Mener også at original Tudor er litt for pinglete selv om løsningen med integrerte endlinks er fin. Har kun funnet Zealande som leverer tilpasset rem til P39, men synes nesten 3k med frakt og mva blir litt vel drøyt.
Dette er Zealande. Var den eneste jeg fant til P39. Kjente ikke til merket fra før, men har brukt lignende remmer fra f.eks RubberB tidligere. Så når de lokket med cræysydays, (-20% på remmer og gratis frakt) gikk jeg 5på. veldig fornøyd med kvaliteten, fult på høyde med andre merker jeg har prøvd.
 
Dette er Zealande. Var den eneste jeg fant til P39. Kjente ikke til merket fra før, men har brukt lignende remmer fra f.eks RubberB tidligere. Så når de lokket med cræysydays, (-20% på remmer og gratis frakt) gikk jeg 5på. veldig fornøyd med kvaliteten, fult på høyde med andre merker jeg har prøvd
Det var Zealande ja, takk for tilbakemelding og tipset om julesalg. Får muligens finne en nisse i nærheten og true litt med julestemninga. Evt du sender en pm om salg siden du var tydelig misfornøyd? :mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: Isbilen
Jeg vurderer en Tudor Ranger som arbeidsklokke og selge suben for å prøve noe helt annet. Kan noen vær så snill å snakke meg ut av det?:rolleyes:

Personlig synes jeg ikke Ranger er pen. Får "dårlig kopi"-vibber ift vintage Explorer, og at timeviser er annerledes gjør klokken ikke penere. (Og det finnes andre 3-6-9 alternativer som f.eks. Railmaster).
Blå BB58 er også etter min smak, eller en rimelig Seiko SPB, eller Pelagos 39. Eller en annen Black Bay 41 om det kler dine håndledd...

Sub må ikke selges, det er en grunnpilar i en samling, og man kommer til å angre før eller senere. Det er hvertfall min erfaring.. Legg den heller bort en god stund, og smil når du igjen tar den på håndleddet.. :) Kanskje feil tråd, men hva annet tenker du kjøpe i stedet? :D
 
Støtter kommentaren om ikke å selge en sub, og om hensikten er å anskaffe en ranger til 30k+, blir det feil. skulle det bli for mange klokker kan de legges bort til savnet roper de tilbake. Rangeren har en fin lenke, og loevhagen varianten på bb58 er super. Skal arbeidsklokka få deng, er vel ranger et ok alternativ da det er lite med bling. SEIKO er skuddsikkert, godt brukte seiko er helt herlig,
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har praktisk talt ikke brukt en Submariner etter at BB58 ble flyttet til Rangerlenka.

Bv6paLULFZ1IdnsalW8tBc5YTqJosm5IspV7YlWf.png
 
Personlig synes jeg ikke Ranger er pen. Får "dårlig kopi"-vibber ift vintage Explorer, og at timeviser er annerledes gjør klokken ikke penere. (Og det finnes andre 3-6-9 alternativer som f.eks. Railmaster).
Blå BB58 er også etter min smak, eller en rimelig Seiko SPB, eller Pelagos 39. Eller en annen Black Bay 41 om det kler dine håndledd...

Sub må ikke selges, det er en grunnpilar i en samling, og man kommer til å angre før eller senere. Det er hvertfall min erfaring.. Legg den heller bort en god stund, og smil når du igjen tar den på håndleddet.. :) Kanskje feil tråd, men hva annet tenker du kjøpe i stedet? :D
Takk, der tror jeg at jeg kom til meg selv igjen. Det er en Cartier eller JLC som ikke vil slippe taket :) Men det får vente. Har jo både BB58 Bjerke og M.N.21 også, men det er liksom suben som er på når det jobbes. Også er jeg svak for Rangeren, den er jo en rimelig explorer. Jeg er vel en av få som faktisk liker den. Også kler den Nato.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Zawatch
Støtter kommentaren om ikke å selge en sub, og om hensikten er å anskaffe en ranger til 30k+, blir det feil. skulle det bli for mange klokker kan de legges bort til savnet roper de tilbake. Rangeren har en fin lenke, og loevhagen varianten på bb58 er super. Skal arbeidsklokka få deng, er vel ranger et ok alternativ da det er lite med bling. SEIKO er skuddsikkert, godt brukte seiko er helt herlig,
Har en SKX007, men må bytte lenke på den, den har for dårlig lås, og naturligvis et par gummiklokker fra Casio. Men det gir bare ikke samme godfølelsen. SKX er kul, men det er jo litt bingo om hva slags tid den holder. Den er litt humørsyk :D har hatt lyst på en Captain Willard lenge men det er for mye penger for en Seiko.
 
Jeg vurderer en Tudor Ranger som arbeidsklokke og selge suben for å prøve noe helt annet. Kan noen vær så snill å snakke meg ut av det?:rolleyes:
Både og. Jeg solgte 124060 etter et par uker på armen. Det er den kjedeligste klokken jeg har hatt. Den ga meg null glede. På papiret og på bilder er den super. Så selg om den ikke gir deg glede. Samme opplevelse hadde jeg meg Explorer 39mm MkII og sort 116500. Men din fasinasjon av Ranger forstår jeg ikke. Syns ikke Tudor har høy nok kvalitet til at Ranger er særlig tiltalende. BB58 og fxd har det lille ekstra pga bra design og (for meg) sjarm.

Kanskje ikke dette hjalp? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Både og. Jeg solgte 124060 etter et par uker på armen. Det er den kjedeligste klokken jeg har hatt. Den ga meg null glede. På papiret og på bilder er den super. Så selg om den ikke gir deg glede. Samme opplevelse hadde jeg meg Explorer 39mm MkII og sort 116500. Men din fasinasjon av Ranger forstår jeg ikke. Syns ikke Tudor har høy nok kvalitet til at Ranger er særlig tiltalende. BB58 og fxd har det lille ekstra pga bra design og (for meg) sjarm.

Kanskje ikke dette hjalp? :)
Både og. Jeg har jo hatt suben i over 3 år nå og den er perfekt samtidig som den er kjedelig. Men den gir meg liksom ikke noe særlig mer enn at den er perfekt som arbeidsklokke. Den er liksom "rugged" nok til å kle den rollen perfekt.
Hadde den vært i helgull hadde jeg elsket den, for da hadde den hatt noe mer ved seg som gjør den interessant og litt mer spicy, samt vært mer morsom å bruke til noe annet enn å skru og kjøre maskiner.

Jeg har allerede to tudorer, og vet jo hva de står for av kvalitet. Og Ranger er enkel og billig, samt at jeg faktisk er en av de som liker designet og viserene. Så kunne jeg heller brukt resten av pengene til å prøve noe som ga meg mer brukerglede utenom jobb.

Det var på en måte tankegodset bak det hele :)
Dessuten er jo ikke akkurat sub en Daytona med meteorittskive. Den er ikke noe problem å få kjøpt igjen hvis man skulle angre bittert.

Edit; eller så kunne jeg selvfølgelig tatt Rangeren ut av bildet og brukt FXD.
 
Slik opplever jeg en sub også, for perfekt og for pyntete og pen. Og, ikke minst altfor vanlig. Glem Ranger, Fxd er en super bruksklokke, ujålete og spesiell nok
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik