Tudor-tråden

Jeg vurderer en Tudor Ranger som arbeidsklokke og selge suben for å prøve noe helt annet. Kan noen vær så snill å snakke meg ut av det?:rolleyes:
Både og. Jeg solgte 124060 etter et par uker på armen. Det er den kjedeligste klokken jeg har hatt. Den ga meg null glede. På papiret og på bilder er den super. Så selg om den ikke gir deg glede. Samme opplevelse hadde jeg meg Explorer 39mm MkII og sort 116500. Men din fasinasjon av Ranger forstår jeg ikke. Syns ikke Tudor har høy nok kvalitet til at Ranger er særlig tiltalende. BB58 og fxd har det lille ekstra pga bra design og (for meg) sjarm.

Kanskje ikke dette hjalp? :)

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Både og. Jeg solgte 124060 etter et par uker på armen. Det er den kjedeligste klokken jeg har hatt. Den ga meg null glede. På papiret og på bilder er den super. Så selg om den ikke gir deg glede. Samme opplevelse hadde jeg meg Explorer 39mm MkII og sort 116500. Men din fasinasjon av Ranger forstår jeg ikke. Syns ikke Tudor har høy nok kvalitet til at Ranger er særlig tiltalende. BB58 og fxd har det lille ekstra pga bra design og (for meg) sjarm.

Kanskje ikke dette hjalp? :)
Både og. Jeg har jo hatt suben i over 3 år nå og den er perfekt samtidig som den er kjedelig. Men den gir meg liksom ikke noe særlig mer enn at den er perfekt som arbeidsklokke. Den er liksom "rugged" nok til å kle den rollen perfekt.
Hadde den vært i helgull hadde jeg elsket den, for da hadde den hatt noe mer ved seg som gjør den interessant og litt mer spicy, samt vært mer morsom å bruke til noe annet enn å skru og kjøre maskiner.

Jeg har allerede to tudorer, og vet jo hva de står for av kvalitet. Og Ranger er enkel og billig, samt at jeg faktisk er en av de som liker designet og viserene. Så kunne jeg heller brukt resten av pengene til å prøve noe som ga meg mer brukerglede utenom jobb.

Det var på en måte tankegodset bak det hele :)
Dessuten er jo ikke akkurat sub en Daytona med meteorittskive. Den er ikke noe problem å få kjøpt igjen hvis man skulle angre bittert.

Edit; eller så kunne jeg selvfølgelig tatt Rangeren ut av bildet og brukt FXD.

Slik opplever jeg en sub også, for perfekt og for pyntete og pen. Og, ikke minst altfor vanlig. Glem Ranger, Fxd er en super bruksklokke, ujålete og spesiell nok

IMG_3120.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
tudor-pelagos-fxd-alinghi-red-bull-racing-7.jpg

Jeg har gått litt i dybden på årets mest overraskende lansering fra Tudor.

Prøvde klokkene for ett par uker siden. Veldig kule klokker, men satt dessverre litt kronglete på håndleddet mitt.

Skal sies at jeg da hadde brukt nyeste Tudor BB36 med jubilee og t-fit clasp en stund. Den har skjemt meg litt bort hva gjelder komfort:love:

Spennende med karbonkasser, men vet vi noe om levetiden på slikt? Jeg har enorm tillit til den strukturelle styrken til karbon, men det sies jo at sykkelrammer i karbon ikke "kan" vare evig. Det sagt, det er vel ingen krefter på en klokkekasse, så kanskje de varer evig allikevel? Kjempekule klokker uansett!