Tudor-tråden

AFB8B8AD-EB3E-4369-ADA7-CECF0D66A3B5.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Serpico
Jeg har nå falt for fristelsen og kjøpt en overpriset BB58;)
Dessverre har jeg fått rett i mine bekymringer omkring litt lite justeringer på lenka/spenna. Enten er det for stort eller for lite og tillegg varierer håndleddet mye om det er varmt/kaldt.
I utgangspunktet er jeg ikke kjempeglad i natostropper selv om dette kan se kult ut. Hovedårsaken er at med nato blir klokka "unødvendig" høy.
Har noen erfaringer med stopper som bygger lite, eventuelt en litt grovere perlon som en BB58 kunne funke bra med......?
Ja.... Jeg har hatt en del Tudor siste årene, og hovedankepunktet mitt er at de er unødvendig høye, ubalanserte, og lite raffinerte hva gjelder utarbeidelse av kasseformen! Muligens at det er litt av imaget å fremstå som industrielle, men jeg føler det bikker... Jeg har på flere av dem tatt av lenka og montert NATO eller skinnreim, og etter min mening fremstår særlig høyden på kassen mellom luggs'ene som en klippe klar for å hoppe utenfor med fallskjerm - Kort sagt stygt! ;) Hederlige unntak er North Flag, og Fastrider'n med monoblokk keramikk kasse, som etter min mening var noe av det mest balanserte Tudor har produsert på lenge.

Jeg tenker at det kan være fornuftig å av og til ta et skritt til siden, og reflektere litt over om de ulike hyper egentlig er så mye å jage etter... ;)
 
Jeg levde i god uvitenhet. Var egentlig veldig happy med BB GMT, og selv om den tidvis opplevdes som litt massiv, var det helt greit.

Det inntrykket varte helt til jeg kjøpte BB58, som har en betydelig slankere kasse. Men det satt i gang en tankeprosess, og etter enda et par klokker som var betydelig tynnere endte jeg med å sjelden bruke GMT-en, da den ble så tykk (og litt tung) sammenlignet. Opplevde også at den ble synlig høy mellom lugs når man hadde på remmer. Og da røyk den heller ut for salg, og jeg kunne rettferdiggjøre nye klokker i dens plass.

Opplever imidlertid ikke det samme med BB58, tvert imot. Den er helt riktig dimensjonert. Prøvd på nye Chrono, og den oppleves umiddelbart som tykk igjen. Samme med 41mm BB. Med en stretchy NATO som ikke bygger under kassen har du strålende komfort. Samme med en veldig myk semsket skinnrem.

Eneste ulempen er vel at man får innsyn til verket, men det merker jeg lite til når den er på hånden.

20338657-D10B-42C9-8942-16FD75231F27.jpeg
 
Jeg levde i god uvitenhet. Var egentlig veldig happy med BB GMT, og selv om den tidvis opplevdes som litt massiv, var det helt greit.

Det inntrykket varte helt til jeg kjøpte BB58, som har en betydelig slankere kasse. Men det satt i gang en tankeprosess, og etter enda et par klokker som var betydelig tynnere endte jeg med å sjelden bruke GMT-en, da den ble så tykk (og litt tung) sammenlignet. Opplevde også at den ble synlig høy mellom lugs når man hadde på remmer. Og da røyk den heller ut for salg, og jeg kunne rettferdiggjøre nye klokker i dens plass.

Opplever imidlertid ikke det samme med BB58, tvert imot. Den er helt riktig dimensjonert. Prøvd på nye Chrono, og den oppleves umiddelbart som tykk igjen. Samme med 41mm BB. Med en stretchy NATO som ikke bygger under kassen har du strålende komfort. Samme med en veldig myk semsket skinnrem.

Eneste ulempen er vel at man får innsyn til verket, men det merker jeg lite til når den er på hånden.

Vis vedlegg 254040
Kul reim! Hvor er den fra?
 
Jeg levde i god uvitenhet. Var egentlig veldig happy med BB GMT, og selv om den tidvis opplevdes som litt massiv, var det helt greit.

Det inntrykket varte helt til jeg kjøpte BB58, som har en betydelig slankere kasse. Men det satt i gang en tankeprosess, og etter enda et par klokker som var betydelig tynnere endte jeg med å sjelden bruke GMT-en, da den ble så tykk (og litt tung) sammenlignet. Opplevde også at den ble synlig høy mellom lugs når man hadde på remmer. Og da røyk den heller ut for salg, og jeg kunne rettferdiggjøre nye klokker i dens plass.

Opplever imidlertid ikke det samme med BB58, tvert imot. Den er helt riktig dimensjonert. Prøvd på nye Chrono, og den oppleves umiddelbart som tykk igjen. Samme med 41mm BB. Med en stretchy NATO som ikke bygger under kassen har du strålende komfort. Samme med en veldig myk semsket skinnrem.

Eneste ulempen er vel at man får innsyn til verket, men det merker jeg lite til når den er på hånden.

Vis vedlegg 254040
Kul reim ja!
har du tips til en reim i myk semsket skinn?
hvilken andre slanke klokker gikk du for?
 
Redigert:
Den over er fra The Watch Steward med G-lås, de har liggende på lager og det som tar lengst tid er forsendelse med USPS (fort noen uker)
Nick Mankey Designs har lignende, litt mer muligheter til customizing, men lang ledetid på produksjon (8-10 uker) i tillegg til USPS.

 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe og allak
Har blitt veldig fan av glidelock på Submariner, med ett unntak. Skulle mer enn gjerne hatt det også på vanlig BB58. og ikke minst blir mulig å retrofitte - det hadde vært en drøm. Og det ser ut som Tudor sin T-fit ikke fremdeles holder størrelsen ganske fornuftig -- for låsen er helt koko svær på Submariner.

4C9024AF-3673-4F7D-BC24-A62270357021.jpeg


EasyLink-hacking er inntil videre en mulighet, om enn ikke like galant.
 
Endelig!!
Hvor stor sannsynlighet tror dere det vil være at de produserer disse spennende også i stål? Og at en kan kjøpe de løst?
Teller på knappene om dagen om å la min bb58 gå videre, nettopp pga av spennen….
Men dette kan bli vendepunktet
 
Redigert: