Tudor-tråden

Var innom Bjerke i dag. Testet 1926, BB41 og Royal.

Egentlig innstilt på å kjøpe 1926 - men takk for den. Nå er plutselig BB41 (blå skive) med i beregningen, pluss en brukt Tudor Ranger.

• Liker
Reaksjoner: Asahi
Synes det kan virke som BB58 nå faller litt i pris på bruktmarkedet, har registrert at flere blir liggende ute en stund. Er tilgangen på ny blitt bedre hos AD, eller er det tilfeldig?

Var innom Bjerke i dag. Testet 1926, BB41 og Royal.

Egentlig innstilt på å kjøpe 1926 - men takk for den. Nå er plutselig BB41 (blå skive) med i beregningen, pluss en brukt Tudor Ranger.
BB41 er ikke noe dårlig valg hvis den passer (men du har jo prøvd den :) )
Med god margin den klokken jeg bruker mest, og den funker til veldig mye.
Alt fra tur i skogen og fjellet og bading, til skjorte og genser på jobben. Til nød også til en ikke alt for pyntet jakke, selv om den ikke er noen dressklokke.
Anbefales :)

BB41 er ikke noe dårlig valg hvis den passer (men du har jo prøvd den :) )
Med god margin den klokken jeg bruker mest, og den funker til veldig mye.
Alt fra tur i skogen og fjellet og bading, til skjorte og genser på jobben. Til nød også til en ikke alt for pyntet jakke, selv om den ikke er noen dressklokke.
Anbefales :)

Den ligger i lista over planlagte innkjøp i 2021. Det ble ikke noe av nå, siden jeg har kjøpt en Ranger. Takk for tips uansett - den kommer i samlinga i løpet av året...

Hva skal Tudor lansere om to uker - med bilder fra Spildra i Kvænangen?
Fridykkingsverdensmester Morgan Bourc'his på bildene.
_20210112_234221.JPG

https://www.lequipe.fr/Tous-sports/Actualites/Les-plus-belles-photos-de-la-quete-du-sauvage-le-documentaire-de-l-apneiste-morgan-bourc-his/

Redigert:
Sannsynlig: En eller annen BB i nye farger.
Også sannsynlig: Et eller annet grælt de fant i arkivet sitt som ikke trenger å se dagens lys noen gang igjen.
Ønskedrøm: Pelagos i 40mm.
Ønskedrømmere og helt usannsynlig: Tudor Sub. (I alle tilfelle sikkert i de teite størrelsene 32mm og 47mm samt 12 års ventetid)

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Hvis det kommer en ny 58 tror jeg den kommer i enten rød eller Harrods-grønn. Begge deler hadde vært interessant. Hadde likt å se den i grønn med grønn gummirem.

Eller kanskje de kommer med noe litt heftigere á la Sea-dweller. Uansett tror jeg neppe vi får se noen Tudor sub dessverre. Suben tror jeg Rolex vil ha for seg selv.

Hvis det kommer en ny 58 tror jeg den kommer i enten rød eller Harrods-grønn. Begge deler hadde vært interessant. Hadde likt å se den i grønn med grønn gummirem.

Eller kanskje de kommer med noe litt heftigere á la Sea-dweller. Uansett tror jeg neppe vi får se noen Tudor sub dessverre. Suben tror jeg Rolex vil ha for seg selv.
Har lenge vært rykter om en avslutning på Harrods´ grønne skjønnhet. Dersom det skjer håper jeg virkelig at Tudor HQ selv tar over fargen og bruker den som en del av kolleksjonen. I utgangspunktet tenker jeg ikke at en fridykker har behov for noe så heftig som en Sea-Dweller type thing, men det er jo verdens beste fridykker så.. Er vell ingen tvil om at det er en diver av noe slag som kommer i alle fall.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper