Tudor-tråden

18k versjonen av BB58 var knallfin.
068DD882-AC49-4B33-81DD-F4B9F1548FFC.jpeg
 
Er det noen her som har stått på denne ventelisten og mottatt sin Tudor Black Bay 58? Jeg lurer på hvor lenge nøyaktig disse estimatene er? Tar de godt i, eller er de relativt nøyaktig med tanke på leveringstidspunkt? Ser jo ut som om den i noen deler av verden er tilgjengelig hos AD.
 
Er det noen her som har stått på denne ventelisten og mottatt sin Tudor Black Bay 58? Jeg lurer på hvor lenge nøyaktig disse estimatene er? Tar de godt i, eller er de relativt nøyaktig med tanke på leveringstidspunkt? Ser jo ut som om den i noen deler av verden er tilgjengelig hos AD.

Ventetiden (i hvert fall for den sorte) er vesentlig kortere enn først oppgitt. Forstod det slik at veldig mange takker nei når de blir kontaktet, ofte fordi de allerede har skaffet seg en, så man rykker fort frem i køen. Jeg fikk mail i dag at de har en til meg etter ca 7 måneder i kø.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Jeg har ventet ca 1 år på sort, men mulig de har glemt meg, hehe. Men det ble den gang antydet 2 år.
(Fikk en blå i 2020 som det var 4-5mnd ventetid på)
BB58 925 i sølv er det etter hvert i praksis liten/ingen ventetid på mener jeg.
Generelt tipper jeg estimatene gjerne er litt romslige for at folk ikke skal mase/bli grupmy, og bli happy når klokken kommer før.
 
Er det noen her som har stått på denne ventelisten og mottatt sin Tudor Black Bay 58? Jeg lurer på hvor lenge nøyaktig disse estimatene er? Tar de godt i, eller er de relativt nøyaktig med tanke på leveringstidspunkt? Ser jo ut som om den i noen deler av verden er tilgjengelig hos AD.
Satte meg på venteliste for den blå for snart et år siden (hvis jeg husker rett), fikk forespeilet høsten 2022. Sendte en ny mail i sommer og spurte om estimatet fortsatt var riktig, svaret var ja. Ble så oppringt i slutten av august at klokken var klar til henting, et år før tiden :rolleyes: Var da ikke finansielt klar til å hente, og spurte om jeg ikke kunne få den til høsten 2022 som avtalt, noe de skulle vurdere og komme tilbake til meg. Har ikke hørt noe enda...
 
Noen som har prøvd BB58 bronse ? den frister, men premiumen frister ikke på den og siden den ikke selges i Norge blir det vel vanskelig å få kjøpt til kurant pris.
 
Er det noen her som har stått på denne ventelisten og mottatt sin Tudor Black Bay 58? Jeg lurer på hvor lenge nøyaktig disse estimatene er? Tar de godt i, eller er de relativt nøyaktig med tanke på leveringstidspunkt? Ser jo ut som om den i noen deler av verden er tilgjengelig hos AD.

Jeg satte meg på venteliste i januar 2020 og fikk klokka i juni 2021. Sikkert ikke likt nå, men det er det jeg har.
 
Ventetiden (i hvert fall for den sorte) er vesentlig kortere enn først oppgitt. Forstod det slik at veldig mange takker nei når de blir kontaktet, ofte fordi de allerede har skaffet seg en, så man rykker fort frem i køen. Jeg fikk mail i dag at de har en til meg etter ca 7 måneder i kø.

Jeg var i Spania i forrige uke, og så to ADer som hadde masse Tudor-modeller i vinduet, modeller som det er venteliste på hos Bjerke. Noen ADer får åpenbart allokert mer enn andre.

2CFE31BF-9176-4EE2-9E38-8295790E65C9.jpeg
 
er veldig fornøyd med 925, og håper de lager lenke etterhvert. Hadde vært så magisk med lenke etterhvert
Enig, lenke hadde vært konge. Kan vel fort argumentere med at sølv er mykt og at man ville fått masse dype skrap/hakk ved første møte med en dørkarm, men det hadde jeg levd godt med.
 
  • Liker
Reaksjoner: christoball
Det må jo være mangelen på lenke som gjør at etterspørselen etter 925 ikke har gått i taket. Nå er ikke jeg noen materialteknolog, men mulig det er noen kjemiske grunner til at de ikke har produsert en lenke? Evt. mekaniske også, men det er vel uansett sterkere enn gull.
 
Det kan vel også være at lenke ville gjort klokka for "dyr"? Det vil si, den hadde begynt å nærme seg stål Rolex i utsalgspris, og det kan de vel ikke ha noe av.
 
245994244_4693338124061997_4013851776273658131_n.jpg


Everest gummirem til Tudor Black Bay 58 er her (passer alle varianter av BB58)!

Og vi har fått en håndfull remmer inn på lager i nettbutikken :)

 
Er det noen som har en original skinnrem til bb36 som kunne hjulpet meg litt? Trenger mål på hvor lang de ulike delene er og hvilken størrelse det er. Har forstått at det er tre ulike størrelser, men jeg får ikke målene jeg får oppgitt fra forhandler til å stemme i forhold til bilder på nett. Så fint hvis noen kunne kontrollmålt en kjent remstørrelse og gjerne også sagt noe om hvor store håndledd den ca passer til.
 
Bjerke oppgir 6-12 mnd leveringstid på BB58 i stål i nettbutikken sin nå. 1-3mnd på chrono. Gull og sølv ser ut til at er tilgjengelig umiddelbart.