Tudor-tråden

Fikk et par minutter med denne i dag.
Tydeligvis «kø» for å se på denne. IRL er jeg usikker, den er i største laget når min forventning var å sammenlikne med Tudor Snowflake.
Pelagos er en mer relevant sammenlikning.

Enig, men den som bare hadde hatt en Snowflake;)
 
Enig, men den som bare hadde hatt en Snowflake;)

Det ENESTE jeg er negativ til er 42str. Alt annet er jeg bare positiv til.
Men dette er uten å hatt den I hånda.

Realistisk sett så tror jeg ikke jeg kommer til å ha problem med 42mm.
Men det er det eneste negative jeg har på den.
Gleder meg til å se den.

Jeg bygger en militær samlingen til min sønn, så denne er et must.
 
Kjøpte denne jeg:
65134D3C-499D-430A-8C37-360C79640EDC.jpeg
 
Her må vi ha en mini-review, @Genta! Og gjerne bilde ved siden av en BB58 og andre fine referansepunkt!
Jeg har veldig begrenset med klokker å ta bilde sammen med. Faktisk ingen… men, før jeg kjøpte tok jeg bilde sammen med Omega SMP 300 Quartz (den er veldig lav!). Trolig solgt til kollega:(

8491EF14-8DAC-4471-ADFA-D85B58EA5ADB.jpeg


Den er allerede brukt til nedtelling av fiskesteking:
A0E7CD40-CE5A-4A47-A26D-8A401CC5D5D1.jpeg


Kul lume!
11BD19C8-7278-48C2-AECF-D448FBC5AD04.jpeg


Bygger lavt!
96F00179-FBB8-440A-9AF6-875293A3EF09.jpeg


Fargen er nydelig! En video som ble postet ovenfor her presiserte dette. Viktig for meg. Syns blå standard Pelagos ser barnslig ut.

Bærekomforten er av de aller beste! Fravær av lenke og lett metall gjør den umerkelig på armen. Størrelsen er ikke for stor for alle som har hatt en Omega SMP 300, alt av Breitling, Rolex 6 sifret. Virkelig ikke stor. Bærer ulikt det meste jeg har hatt.

Den har en større flate enn jeg er vant med, så er veldig lesbar - og ganske så unikt design.

Finish oppleves bedre enn BB58. Jeg har hatt blå, sort og sølv. MN21 er mer balansert.Oppleves ikke like klumpete høy. En BB58 ser veldig rar ut uten lenke fordi barretthull er så lavt nede at hele kassens høyde er synlig ved bruk av reim.

Ennå ikke prøvd klokka på gummireima.

Søndag har jeg invitert en av dykkerne i Beredskapstroppen på champagne-aften. Blir morro å høre hans dom. Før det får jeg prøve å få meg en tur til Risenga så jeg kan navigere høyre og venstre under vann med nedtellingsfunksjonen:cool:

NM 21 er for meg klokka jeg tar på meg når jeg kommer hjem fra jobb, skal hogge ved, fange mat til familien og ha sommerferie på Sørlandet. En etterlengtet modell. Var skeptisk til størrelse og metallvalg. Størrelse er ikkeno problem. Metallet er lett og en fordel.