Tudor GMT og 58

Ahhh så deilig!! Jeg gleder meg som et barn til jeg får min, og det bør ikke være så veldig lenge til heller. Hvordan synes du den bærer ift 5-digit Rolex sub? Vekt, komfort, lenken etc..

Bare å glede seg:D Tror ikke det blir venting a la stålrolex på verken fifty-eight eller gmt. Fikk inntrykk av de fikk solide leveranser av begge, selv om de hadde fått klart flest gmt i første omgang. Hadde begge inne nå både på nato, lenke og rem selv om alle disse vel var reservert.

Når det gjelder vekt føles fifty-eight omtrent som 16710 (94’) og kanskje litt lettere enn 16610 (98’) (som er de to modellene har grunnlag for å vurdere mot). Burde kanskje heller ha sammelignet med en 14060 - eller kanskje aller helst 4 digit - men det har jeg aldri hatt.

Bærekomforten for meg med ca. 17cm håndledd vil jeg faktisk si er bedre enn både 16710/16610. Kanskje mer likt 16520. Dette er jo først og fremst grunnet tykkelsen, manglende kronebeskyttelse og smalere lugs, men også pga 39mm vs 40mm. Sistnevnte føles nok likevel tydeligst sammenlignet med 6-digits fremfor en 5-digits. Det er jo selvfølgelig veldig individuelt, men 39mm kjennes rett og slett helt perfekt ut. Håper Rolex går samme vei etter hvert.

Lenken er svært behagelig, men underlegen Rolex’ seneste versjoner. Det er kun standardtilpassning for lenken og låsen er ikke like sofistikert som på nyere subs/gmt. På den annen side vil den oppleves mye mer solid og robust enn en tilårskommen 78790 eller 93150, som er de jeg har hatt på mine 16710 og 16610.

Skal prøve å få tatt noen flere bilder etter hvert, men er verken en flink eller særlig ivrig fotograf i ferien:rolleyes:

CB90A9D3-FD98-46EE-8676-22BCF8A7DE1E.jpeg
886F1033-91E9-4231-B8FF-E64D247BD310.jpeg
8A952CF6-9ADB-4CE6-8625-02795AF282BE.jpeg
 
Redigert:
Nei, nekter å tro at det blir mye venting. I tillegg var jeg ganske tidlig ute (når jeg først fikk med meg denne nyheten vel å merke, helt i begynnelsen druknet den i GMT-tsunamien fra Rolex og Tudor).

Den ser rett og slett fantastisk ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Midas Mulligan
Vært så heldig å jevnlig få holde på med en BBsteel.
Kvalitetsfølelsen er umiddelbar. Når BB nå kommer i mindre størrelse så er den et fantastisk alternativ som alt i en klokke.

Pussig det der, jeg blir alltid så tankefull hver gang jeg fikler med den BBsteel’en, eller en hvilken som helst av de nyere sportsklokkene til Tudor.

Opplevd kvalitet, teknisk ytelse kombinert med pris setter storebror i forlegenhet.
 
Var innom Bjerke i dag, og ut fra hva jeg ble fortalt er det nok noen som får en hyggelig telefon om ikke lenge. De hadde nettopp fått en god del GMT inn. Ble dog forespeilet 3-6 måneder venting på min..

Dro egentlig innom for å si ifra meg ventelisteplassen, men etter å ha fått prøvd den på, er ikke den naglede lenken like dum lenger :)
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s
Overprisede GMT'er ligger nå ute til salgs på Finn for de som måtte ønske seg en slik.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ja det poppet opp mange i går på Finn.no
Disse var "norske" og lå ute til en høyere pris også registrerte jeg..Er dette den som jeg screenshottet , der det innrømmes at den ikke var momset inn?

Tror ikke hypen er like stor rundt Tudor GMT, og at profitten ved flipping blir minimal/ tap.
Eg sendte då denne kom 1 mail til 1 forhandler. Fekk då tilbud om å kjøpe. #hypenlengeleve