Tudor GMT og 58

Medlem
7. jan. 2017
Innlegg
6
Sted
Ottestad
F4533DD9-EACB-4F8B-911B-9F82C049BA1F.jpeg
EF635BB6-6B6D-4451-8FC3-9BB78DFF0E1D.jpeg
Hei

Er det noen som vet når Tudor GMT og Tudor 58 vil være tilgjengelig i butikk i Norge?
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Dette er ikke noe AD'ene har oversikt over selv, engang. At det blir ventetider er bare å innstille seg på. Fikk selv beskjed fra Bjerke om at jeg var satt på venteliste for GMT, etter å ha søkt om det - men de kunne ikke gi meg noe som helst svar på når jeg kunne forvente å få den
 
Jeg fikk beskjed fra AD at jeg måtte påregne å få den en eller annen gang neste år om jeg satt meg på venteliste nå. GMT altså.
 
Personlig synes jeg Tudor Pepsi er mindre pen. Er noe Steinhart over den selv om det er Tudor som har laget den.
Godt at man har ulik smak :) Jeg selv synes at Tudors pepsi er 10 ganger finere enn de siste års pepsier fra Rolex (for mye bling), men at problemet med Tudors pepsi er størrelsen (for stor).

Edit: Beklager, ser at kommentaren min er overflødig, @Ringeklokke har allerede sagt omtrent det samme ;)
 
Fikk min GMT i dag. Mulig dette ikke er tråden, og beklager om jeg drar det ut i feil retning, men jeg vil dele noen tanker etter en halv dag på armen.
Skjønner godt at mange er kritiske til høyden på GMT. Det er langt fra en perfekt klokke for meg! Jeg er vant til langt slankere kasser og setter mest pris på klassisk utseende klokker med litt skranglete lenker. Har med åra lært meg til og med å digge de tidligere oyster-lenker med de rutete claspene. BB i "full størrelse" har etter min smak alltid vært overdimensjonerte, men jeg har dog alltid likt utseende på dem på andres arm. Og etter at BB 36 ble lansert kjøpte jeg en, har brukt den jevnlig og digger den. Da jeg så bildene fra Basel 2018 av GMT og (BB Fifty-Eight) ble jeg begeistret. Men, jeg må innrømme at jeg (ut fra det jeg så av klipp og bilder) trodde kassen var litt slankere enn den oppleves i virkeligheten.
Jeg har aldri sett en Steinhart i levende live, men kan forstå sammenlikningen ut fra bildene jeg har sett av begge. Det er vanskelig å komme bort fra at klokkeprodusenter inspireres av hverandre (dog skamløs kopiering er noe annet) og at Tudor GMT oppfattes som en versjon av en Rolex modell. Inntrykket etter noen timers bruk er imidlertid litt annet enn at Tudor GMT er billig(ere) kopi av storebroren sin. Det føles for meg som en klokkemodell som kan stå for seg selv og være stolt av det. Lenken har noen detaljer som jeg ikke er vant med fra Rolex eller Tudor som en markert kant på lenkeleddene og markerte "pins" på siden (i motsetning til glatt). Smak og behag... Men, jeg opplever det som litt annerledes og spennende. Og selv om det er en kladeis av en massiv klokke (som er alt for stor for meg i utgangspunktet- og som er hypet opp den siste tiden) så er jeg forelsket i den. Ikke trenger jeg GMT- funksjonen, og strengt tatt ville jeg i 9 av 10 tilfeller velge klokker uten dato. Men, den har i mine øyne mange kvaliteter og den føles som en skikkelig, enkeltstående, klokke av høy kvalitet. Og selv om den har "Sub- markører", "SD-dato", "Rolex GMT bezel", så er den for meg noe for seg selv. Og med tid og stunder tipper jeg at jeg jeg vil kunne leve fint med kassehøyden. Byggekvalitet, materialer, et dempet uttrykk, detaljer fra det som har sprunget ut av H. Wilsdorf sine ideer, gjør at det føles litt som å møte en god gammel venn man ikke har sett på mange år. Den vil aldri bli en 1675 eller en 16760. Men, jeg tror mange vil oppleve at den er verdt å vente på denne.. Vet at det er noen ADs som ikke opererer med ventelister, men praktiserer "førstemann til mølla" når de får varer. Det går sikkert an å sjekke opp med den enkelte forhander når varer forventes inn. Forøvrig også superspent på Fifty-Eight.....
 
Redigert: