Tips til skopuss

+1

Det kan og være bra å forsøke brun sikaflex. Denne limer, er elastisk og (ikke aktuelt her kansje) lakk og overmalbar.

Jeg ville brukt teip til å holde sammen sprekken til det størkner. Pass på at limet ikke setter merker. Vil tro maskeringsteip har skånsom lim.
 
Gode tips her!

Riften går ikke igjennom, og selve tåen på skoen er såpass stiv at jeg tror det blir vanskelig å holde sprekken sammen på noen måte. Muligens en kan bruke et lim som fyllstoff, må eksprimentere litt.
Det jeg tenkte var å prøve å fjerne litt av de opprivde bitene i siden av riften, for så og gi skoen en polish med litt ekstra skokrem i selve riften.
 
Det jeg tenkte var å prøve å fjerne litt av de opprivde bitene i siden av riften, for så og gi skoen en polish med litt ekstra skokrem i selve riften.

Det blir nesten verre når du fjerner overflaten men du ender nok opp der siden det blir irriterende med de opprivde bitene som reiser seg. Det beste du kan gjøre er en kunstnerisk patinering/ antiquishing av begge skotuppene ( gjerne med et par selvpåførte rifter på den andre skoen).
Søk litt inspirasjon på nettet, husker at Berluti hadde noen kolleksjoner med arr, tatoveringer osv.
 
Det blir nesten verre når du fjerner overflaten men du ender nok opp der siden det blir irriterende med de opprivde bitene som reiser seg. Det beste du kan gjøre er en kunstnerisk patinering/ antiquishing av begge skotuppene ( gjerne med et par selvpåførte rifter på den andre skoen).
Søk litt inspirasjon på nettet, husker at Berluti hadde noen kolleksjoner med arr, tatoveringer osv.

Tror det blir vanskelig å arbeide inn de bitene på en måte som ser bra ut uten å feste de. Det er mulig jeg må prøve å lime det for å fylle igjen riften, og med det prøve å feste bitene.
 
IMAG4124.jpg
Litt helgekos ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Maskinisten
Hei, har noen mørkebrune fra Hugo Boss, fått litt sorte striper på sidene. Hva "pusser" jeg disse vekk lettest med? Helst produkter uten farge tenker jeg.
 
@Gofballen Gratulerer med skoene! Hvor stort er salget hos Dagestad? Kun sko etc... Har vært begrenset tidligere da mange av merkene har standardmodeller som ikke forandres stort fra sesong til sesong. Fikk kjøpt Loake Chatsworth med 80% på Grensen Skotøi på CC Vest for 2 måneder siden. Synes det var merkelig, da den modellen er permanent i Loake sin kolleksjon.
 
Lynraskt inne med et (snart) aktuelt spørsmål:

Winter is coming!

Bortsett fra en klassisk skopuss med militær grundighet og kvalitetsprodukter, noen som har noen tips til hva som funker best i snø og slaps?

Nei, ikke Swims, takk....:eek:
 
Godt å se at dette er tema. Husker sitatet til Ferner-Jacobsen da han jobbet som skredder-lærlig i London på 50-tallet. "Så å si hver gang man så en herre-mann med upussede sko og hvite sokker, kunne du være sikker på at det var en nordmann"....

Tips til hurtig puss - glassklut/ mikro-fiber fungerer fint for å få opp glansen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Godt å se at dette er tema. Husker sitatet til Ferner-Jacobsen da han jobbet som skredder-lærlig i London på 50-tallet. "Så å si hver gang man så en herre-mann med upussede sko og hvite sokker, kunne du være sikker på at det var en nordmann"....

Tips til hurtig puss - glassklut/ mikro-fiber fungerer fint for å få opp glansen!
Og den utkåredes strømpebukser...
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen
Jeg er lat, og har en skopussemaskin (ala det som er på hoteller).
Men skopussemiddelet som fulgte med er tomt, og usikker på hvor jeg kjøper mer. Men uavhengig av det, er det noen tips til litt mer flytende/krem skopussemiddel som gir bra glans etter en rask børsting?
Har prøvd litt forskjellig vanlig skopuss, men det blir lite shiny med børsten fra maskinen, og upraktisk å måtte påføre hele skoen først uansett.
Det er for å ta den daglige/ukentlige shinen, da skoene ofte blir ganske støvete osv, de brukes nemlig ikke bare på sterilt kontor...
 
Når hele skoen skal pusses, skal lissene av. Helt av. Da kommer du til over alt for rengjøring, og så påføring av krem eller andre midler.

Men det er ikke nødvendig for en rask brush-up av sider, tupp og hælkappe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen og Edzilla
Jeg er lat, og har en skopussemaskin (ala det som er på hoteller).
Men skopussemiddelet som fulgte med er tomt, og usikker på hvor jeg kjøper mer. Men uavhengig av det, er det noen tips til litt mer flytende/krem skopussemiddel som gir bra glans etter en rask børsting?
Har prøvd litt forskjellig vanlig skopuss, men det blir lite shiny med børsten fra maskinen, og upraktisk å måtte påføre hele skoen først uansett.
Det er for å ta den daglige/ukentlige shinen, da skoene ofte blir ganske støvete osv, de brukes nemlig ikke bare på sterilt kontor...

Dette er det du trenger @Zawatch
Fåes hos de fleste skobutikker.
effekt_balsam.jpg