Tips til skopuss

Skal legge inn en bestilling på Saphir nå, når det gjelder skokrem og polish anbefaler dere å kjøpe fargen som ligger tett opp til skoene? Eller kjører dere nøytral på en av disse? Har jo noen par med forskjellige brunfarge, hadde vært fint å funnet en som passer til alle.
 
Jeg har prøvd å finne en farge som i størst mulig grad "passer" med grunnfargen på skoen, med mindre jeg ønsker å lage en sjattering eller en repatinering.
 
Takk for gode tips ;)
Da var produkter bestillt

Screen%20Shot%202016-09-27%20at%2021.27.09_zps3jbtjafs.png
 
På sin plass å holde liv i denne tråden.

Har et par Loake Burford-støvler i "tan" på vei fra Storbritannia, og lurte rett og slett på om noen har noen tips til behandling før de tas i bruk i den grusomme Oslo/Asker-høsten. Er Effekt Læderbalsam greia? Klassisk nøytral Kiwi skokrem? Brun skokrem?
 
Er ikke veldig rutinert på å pusse sko, men begynner å få litt å jobbe med hvertfall.

21A64904-71D6-4A54-8A02-66426272C57C_zpsbgomlzce.jpg


Førbilde
054B051C-1508-495F-AA0F-7625273EF2E9_zpsrg34bwgf.jpg


Etterbilde
C00F0997-1A39-4C46-AF75-0EDD5C3A7DF2_zpsugro7065.jpg


Tre av skoparene som fikk litt kjærlighet i dag. Ble vel åtte eller ni par tilsammen i dag.

818A8D8A-E502-4A2C-94FD-6E45BCB50D7B_zpsbqsx6pds.jpg
 
loake_såle.jpg


Heisann! Jeg kjøpte meg et par Loake Roehampton boots for en liten stund siden. Etter å ha gått med de i litt vått føre ser jeg at "mellom-sålen" mister litt farge og ser tørr ut. Hva kan jeg gjøre med det?
 
Vis vedlegg 318252

Heisann! Jeg kjøpte meg et par Loake Roehampton boots for en liten stund siden. Etter å ha gått med de i litt vått føre ser jeg at "mellom-sålen" mister litt farge og ser tørr ut. Hva kan jeg gjøre med det?
Jeg mener denne (https://www.fruugonorge.com/saphir-...XR237rhh83RJUFc0I9iMs7mMUKuPW4c8aAnvEEALw_wcB) i riktig farge er riktig produkt. Fargen er permanent, så må påføres forsiktig.

Se ca. 22 min ut i denne https://www.kirbyallison.com/pages/presidential-shoe-shine-guide
 
Når sålen blir litt herja går jeg først over med veldig fint sandpapir og så skokrem hvor fargen matcher sålen. Funker som bare det(y)

Eventuelt bare påfør litt skokrem i mørk farge, så vil det hjelpe. Den er nok ikke like permanent som produktet fra Saphir over her, men kan påføres en gang i blant for å friske opp fargen og tilføre fuktighet.

Takk for tips! Prøver nok dette først:)