Tips til skopuss

9BA2D97F-7B6D-4B1D-BFD3-8A4E4A8CB790.jpeg

Litt treigt innspill, men jeg bruker «Tapir leder sohlen pflege» som jeg pleier å kjøpe på Grændsens Skotøimagazin i Oslo.

Den er mer flytende/rennende enn skokrem og er lagd for å trekke dypt inn i lærsålen. Det fulgte med en liten svamp for enkel påføring.

Jeg bruker den til lærsålen til mine Loake Chelsea boots, som er mine utesko til dress, samt til pensko med lærsåle.
 
Jeg koser meg skikkelig med skopuss på kveldstid og bruker hovedsaklig saphire men nå som jeg pusser sko for familie og venner begynner det å bli veldig dyrt så jeg lurer på om noen har erfaring med andre produkter av god kvalitet til en rimeligere pris ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Jeg koser meg skikkelig med skopuss på kveldstid og bruker hovedsaklig saphire men nå som jeg pusser sko for familie og venner begynner det å bli veldig dyrt så jeg lurer på om noen har erfaring med andre produkter av god kvalitet til en rimeligere pris ?
Det finnes sikkert. Har testet litt forskjellig opp gjennom, men faller tilbake på Saphire. For meg er det noe eget med Saphire. Det er jo som du skriver skikkelig kos med skopuss på kveldstid. Noen så enkelt som lukten fra skokremen kan ødelegge for meg. Jeg testet noe annet for en stund siden som var bra skokrem, men lukten var helt feil. Alt må stemme:LOL:

Du skriver at du også pusser sko for venner og familie. Er det en løsning at de stiller selv med skokremen. Det er jo fair når du gjør selve jobben;)
 
Jeg koser meg skikkelig med skopuss på kveldstid og bruker hovedsaklig saphire men nå som jeg pusser sko for familie og venner begynner det å bli veldig dyrt så jeg lurer på om noen har erfaring med andre produkter av god kvalitet til en rimeligere pris ?

Hvilket produkt fra Saphire bruker du på undersiden på lærsåler? :unsure:
 
Det finnes sikkert. Har testet litt forskjellig opp gjennom, men faller tilbake på Saphire. For meg er det noe eget med Saphire. Det er jo som du skriver skikkelig kos med skopuss på kveldstid. Noen så enkelt som lukten fra skokremen kan ødelegge for meg. Jeg testet noe annet for en stund siden som var bra skokrem, men lukten var helt feil. Alt må stemme:LOL:

Du skriver at du også pusser sko for venner og familie. Er det en løsning at de stiller selv med skokremen. Det er jo fair når du gjør selve jobben;)

Ok, har vert innom de lokale skomakerne og de selger diverse produkter men prisene er så og si det samme som saphir.

Nei dette blir på min kappe da jeg tilbyr meg, ikke så store utgiften men alltids greit å vite hva som er i markedet og om det er andre produkter som brukes(y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Ok, har vert innom de lokale skomakerne og de selger diverse produkter men prisene er så og si det samme som saphir.

Nei dette blir på min kappe da jeg tilbyr meg, ikke så store utgiften men alltids greit å vite hva som er i markedet og om det er andre produkter som brukes(y)
Hyggelig gest da! De som ofte setter mest pris på pussede sko er jo nettopp de som ikke gjør det så ofte.
Jeg fraviker Saphir kun når det kommer til cordovan. Da liker jeg Alden sin cordovankrem klart best. Lukter litt skarpt ift feks Saphir, men jeg som liker litt shine syntes det er enklere å få til med Alden sin fremfor andre merker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Hvilket produkt fra Saphire bruker du på undersiden på lærsåler? :unsure:

Jeg bruker denne ;