Tips til diver?

Kommentar til et par av de siste tipsene:

Jeg har et par, kall det gjerne sære, meninger mht design og urskiver. Dato på skrå kl. 4 er "feil" i mitt hode:) - og dette gjelder generelt.

Breitlingen (sort) i 38mm ser jo fin ut, selvom jeg kanskje ikke helt finner det riktig m/liten separat sekund-skive på en diver.

Ja, en litt eldre Seamaster kan være ok, men ved et litt eldre ur (naturlig nok brukt) må man ta hensyn til evt. servicekostnad dersom det ikke kan dokumenteres at dette er utført i senere tid.

Squale - kun quartz så vidt jeg kan se?

Redigert:
Tro meg når jeg sier at 99,9% av befolkningen sjelden eller aldri legger merke til hva andre har på håndleddet.
Du derimot, vil legge merke til hva du selv har på håndleddet flere ganger om dagen.

Ellers kan du rett og slett bare gå for IWC.

1092110d1369100273-steinhart-ocean-2-homage-anything-orig.jpg

Vel talt UJU! Av alle klokker jeg har hatt er det kun Paneraiene som har blitt kommentert av ikke-innvidde.

Den IWC-en er nydelig! Fargene gjør den derimot mer synlig enn en stål-Rolex om det er et poeng å ikke flashe.

Tror ikke Rolex SD er nevnt, da får du en super-sub med dato, men uten cyclops:)

tag-heuer-new-aquaracer-ceramic-black.jpg

41 mm, dato kl 3, ingen cyclops, klassisk design, lagervare hos urverket til 17 795 ,-

:)

En kamerat av meg har denne som beater, han er forøvrig ikke klokkeinteressert og den var en gave fra forloveden, men uansett - klokken bærer anonymt og ser veldig bra ut på hånden når man studerer den. Har også en meget fornuftig pris imo.

Denne tråden er bare å avslutte. Det er selvfølgelig en Submariner du trenger, ikke særlig mer å diskutere der nei.

Zenith Rainbow Elite. 39 mm, 9mm tynn. En flott dress diver - men utgått modell. :cool:

elitediver005.jpg

montre10.jpg

zenith_elite_diver2.jpg

Redigert:
Hva med Longines HydroConquest Chronograph? Både dykker og kronograf. I like it!

Longines-HydroConquest-Chronograph_1.jpg

Fås også med gummireim
LONGINES+HydroConquest+CHRONO+01.JPG

Omtalt i Watch Insider

Todda