Tidssonen-tråden

Litt mer utbrodering rundt "in house" vs. urverk fra underleverandører kan sikkert være gøy. Hvor in house er "in house". Lager de virkelig alt (noe?) selv? Blir det bedre, eller blir det bare vanskeligere, og kanskje slett ikke bedre i det hele tatt? ...etc.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Hørt på dagens episode nå. Syntes det var bra, jeg! Merket ikke noe særlig til mangelen på produsent eller sponsor. :) Det er sikkert bra å sitte med full kreativ kontroll og redaktøransvaret selv. I hvert fall gjør det mange ting lettere.

Du holder det fint gående og komfortabelt, og det blir ikke kjedelig, selv om det blir en monolog. Det er jo ikke akkurat din første podcast-episode,. :) Praten vil jo på mange måter selvsagt gå lettere med to mann i studio. ...og der kommer selvsagt gjester inn. En lett blanding er sikkert bra. ...Men med bare én i studio, blir det jo dessuten mindre kamp om å få snakke først. ;)

Faglig strøkent med åpenbar kompetanse.... Noe som også kanskje kan gjøres litt "morsommere" når/hvis det dukker opp flere i studio. Da spés det gjerne ut med litt omkring-prat og littegrann off topic. Noe som ofte gjør ting (mer) underholdende.

Kanskje en slags spalte å runde av med som TGN's "final notes" kunne være en morsom idé å friske litt opp med? en slags "ukas off topic" på slutten av hver episode. "I dag satte jeg nye neon-rosa strenger på gitaren", "I helga skal jeg teste voksen-skating i Fredrikstad", Tips om kult fotoutstyr, en bra restaurant, en bok, etc....

• Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Hørt på dagens episode nå. Syntes det var bra, jeg! Merket ikke noe særlig til mangelen på produsent eller sponsor. :) Det er sikkert bra å sitte med full kreativ kontroll og redaktøransvaret selv. I hvert fall gjør det mange ting lettere.

Du holder det fint gående og komfortabelt, og det blir ikke kjedelig, selv om det blir en monolog. Det er jo ikke akkurat din første podcast-episode,. :) Praten vil jo på mange måter selvsagt gå lettere med to mann i studio. ...og der kommer selvsagt gjester inn. En lett blanding er sikkert bra. ...Men med bare én i studio, blir det jo dessuten mindre kamp om å få snakke først. ;)

Faglig strøkent med åpenbar kompetanse.... Noe som også kanskje kan gjøres litt "morsommere" når/hvis det dukker opp flere i studio. Da spés det gjerne ut med litt omkring-prat og littegrann off topic. Noe som ofte gjør ting (mer) underholdende.

Kanskje en slags spalte å runde av med som TGN's "final notes" kunne være en morsom idé å friske litt opp med? en slags "ukas off topic" på slutten av hver episode. "I dag satte jeg nye neon-rosa strenger på gitaren", "I helga skal jeg teste voksen-skating i Fredrikstad", Tips om kult fotoutstyr, en bra restaurant, en bok, etc....

Takk for både skryt og konstruktive tilbakemeldinger!

Final notes skal jeg definitivt prøve ut. Noe lignende hadde vi også i den gamle Tidssonen Podcast , så dette er en idé jeg liker godt!

• Liker
Reaksjoner: Dazed
Jeg håper veldig på at du får med noen gjester fra forumet. Jeg tror mange hadde syntes det hadde vært spennende å "bli kjent" med mange av medlemmene her. Det kunne jo vært et fast innslag sånn med jevne mellomrom. "Månedens TS-gjest" f.eks. Det hadde jeg personlig likt godt å høre på. Tror det er mye morsomt og interessant blant medlemmene her inne som i hvertfall de mest aktive kan relatere seg til.
Mange kjenner hverandre fra før men for de som ikke bor i Oslo-området kunne det vært en fin måte å få litt personlig relasjon til de vi snakker med på sonen.

Først om fremst setter jeg pris på en uavhengig(!) norskspråklig klokkepodcast med norsk perspektiv.

Ikke så mange klokkepodcaster jeg har orket å høre på over lenger tid, det er deg, The Grey Nato og Hodinkee. Mye som skal klaffe. Jeg kjenner jeg har OCD-tilstøtende lav toleranse for irriterende stemmer, talefeil, dårlig språk og dårlig lyd.

tidssonen-podcast-episode-2.jpg

Ukens episode er ute nå :)

Dette er work in progress, med forhåpentligvis merkes noen små forbedringer for hver gang. I neste episode får jeg selskap i "studio" :)

Gleder meg til å lytte/se denne episoden siden den forrige var så bra!
Samtidig, og siden dette er Tidssonen-tråden, ikke bare TS-podcastråden, må jeg si at jeg er litt ambivalent. Det er litt vel mye interessant og spennende som skjer på TS for tiden: nye, gode og morsomme tråder, svært informativt engasjement fra folk som kan enormt mye og, det som aldri svikter, selveste hverdagskrydderet: litt «out of topic» og mer eller mindre høflig grinebiteri her og der ...
Altså: man har da andre ting å bruke tiden på!

Gleder meg til å lytte/se denne episoden siden den forrige var så bra!
Samtidig, og siden dette er Tidssonen-tråden, ikke bare TS-podcastråden, må jeg si at jeg er litt ambivalent. Det er litt vel mye interessant og spennende som skjer på TS for tiden: nye, gode og morsomme tråder, svært informativt engasjement fra folk som kan enormt mye og, det som aldri svikter, selveste hverdagskrydderet: litt «out of topic» og mer eller mindre høflig grinebiteri her og der ...
Altså: man har da andre ting å bruke tiden på!
Litt vel mye interessant? Det er vel strengt tatt å ta i. Det er riktig at det har vært et par bra engasjementer og trådstartere som har ført til både trafikk og morsomme og interessante tråder, samt en liten oppblomstring av unboxinger for eksempel. Men uten å bli oppfattet som en grinebitter så synes jeg faktisk vi har litt å gå på, uten å være den mest kreative i klassen selv. Jeg tror potensialet er der for en et mer aktivt forum med enda mer engasjement og tråder som drar med seg masse morsom lesning og flotte bilder.

La meg presisere at dette ikke er ment som negativ kritikk da jeg er oppriktig glad i TS, men mer som er innspill på at vi har fortsatt litt å gå på for at det ikke bare blir Dagens klokke :)

Poden for øvrig synes jeg er helt knall.

Dagens episode var også bra! Virket litt mer "løs og ledig" enn forrige ukes. Syntes den litt uhøytidelige varianten av Jon Henriks Hjørne gjør seg best, og ukas snikksnakk funket også. :)

Gleder meg til neste, og blir spennende med gjest. Da må du instruere gjesten i å også forberede en "ukas snikksnakk". :)

Gratulerer med sponsor. Det er jo glimrende. :)

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og seiltid