Tidssonen-tråden

Som de som har lyttet til siste episode av Klokkelandslaget har fått med seg, er samarbeidet med Finansavisen over, og podcasten (som tilhører Hegnar Media) er satt på pause.

Mer om hva og hvorfor kommer sikkert senere – men det viktigste å fortelle er kanskje at:
1. Dette var en ønsket avslutning fra min side.
2. Jeg og @Nicolai er ikke uvenner. Faktisk er vi mer venner nå enn da vi startet for drøyt to år siden :)

Men selv om Klokkelandslaget er et lukket kapittel for mitt vedkommende, så blir det selvsagt mer klokkeprat på lyd og video fremover.

Derfor ønsker jeg å spørre om følgende: Er det noen som har noen gode/kule/artige spørsmål til «Jon Henriks hjørne»?
 
.
Derfor ønsker jeg å spørre om følgende: Er det noen som har noen gode/kule/artige spørsmål til «Jon Henriks hjørne»?
Tror du alle merker kommer til å kjøre den trygge strategien med mindre justeringer og evolusjon, eller er det fortsatt rom for høyrisiko-høygevinst strategi med spennende design og revolusjon?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og lahey
Jeg er glad i gullklokker. Hva med en runde på hva slags klokker I edelt metall som er tilgjengelig og gir god verdi for pengene (alt er relativt.) Tenker f.eks IWC Portugieser, Cartier Tank og Santos, Zenith, GS etc. Klokker som faktisk er classy og som er oppnåelige ift pris. The holy trinity og Rolex begynner jo på 350k og oppover med ventelister på alt mulig. Litt gøy å se hva man kan flotte seg med til under 200k for eksempel uten å måtte vente.
 
Jeg har fundert litt på et innslag i podcast hvor man kan sende inn bilde av en klokke (eller samling), og få en personlig vurdering. Med åpning for litt humor og direkte tale – men selvsagt uten at det bikker helt over i ArchieLuxury-land ;)

Kult, underholdende, litt teit eller hva?
 
Jeg har fundert litt på et innslag i podcast hvor man kan sende inn bilde av en klokke (eller samling), og få en personlig vurdering. Med åpning for litt humor og direkte tale – men selvsagt uten at det bikker helt over i ArchieLuxury-land ;)

Kult, underholdende, litt teit eller hva?
Akkurat dette mener jeg at jeg har foreslått et sted, så det støtter jeg 100%. :) Lyttere sender inn et bilde og en liten beskrivelse av samlingen/klokka si og får de "profesjonelt" vurdert. "på lufta" :) Kjempegøy. Litt som Klokkestafetten, egentlig. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Spørsmålet mitt fra den forrige podcasttråden til Jon Henriks hjørne kan fremdeles stå: Hvilken klokke tar man på til et jobbntervju?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
...eller "Koaksial ankergang"? ;)

...Ja! Hva med å lære bort et norsk faguttrykk i hver episode i stedet for de engelske folk har lært av Youtube? ;)

...eller blir det mer Gretten Gammel Gubbe-hjørnet? ;)

Bridge = klobe
Rose gold = rødt gull (ikke rosé!!!)
titan, ikke titanium

Kanskje få med en ekte gretten gammel gubbe, eller en urmaker da, til denne spalten? :)
 
Budsjettklokken. I dagens "dyrtid" er det viktig å spare penger. Er det mulig å få en fin klokke til under 10 (15?) laken?

Må det bli batteriklokke ?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
"Styrer klokkeprodusentene etter influensere i stedet for etter sin egen designavdeling? Jfr. trenden med mindre klokker."

...noe som kanskje ikke er så unaturlig i et tøft marked i jakten på nye kundegrupper, men litt trist likevel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Grendel
Akkurat dette mener jeg at jeg har foreslått et sted, så det støtter jeg 100%. :) Lyttere sender inn et bilde og en liten beskrivelse av samlingen/klokka si og får de "profesjonelt" vurdert. "på lufta" :) Kjempegøy. Litt som Klokkestafetten, egentlig. ;)
...Den Andre Podcasten driver jo med sånne "innsendte wrist checks", så dette kunne jo være en litt annen vri. ..selv om de naturligvis er ganske transparente i å bare publisere de med klokker man kan kjøpe av en viss familiebedrift i Oslo. ;)
 
Jeg er glad i gullklokker. Hva med en runde på hva slags klokker I edelt metall som er tilgjengelig og gir god verdi for pengene (alt er relativt.) Tenker f.eks IWC Portugieser, Cartier Tank og Santos, Zenith, GS etc. Klokker som faktisk er classy og som er oppnåelige ift pris. The holy trinity og Rolex begynner jo på 350k og oppover med ventelister på alt mulig. Litt gøy å se hva man kan flotte seg med til under 200k for eksempel uten å måtte vente.
Kul tråd. Kan ikke du bare lage den? :)
 
Klassikeren "billigklokker som gir anerkjennende nikk fra klokkesnobber"?
G-shock altså . Synes kanskje den hypen er dratt litt for langt etterkvert. Er et par modeller som er litt kule , men kvit meg litt på om eg ønsker å spre om meg med signaleffekten den gir . Kanskje tryggere å berre bruke sub/sd då ;)
 
  • Wow
Reaksjoner: Fjordseiko
Jeg har fundert litt på et innslag i podcast hvor man kan sende inn bilde av en klokke (eller samling), og få en personlig vurdering. Med åpning for litt humor og direkte tale – men selvsagt uten at det bikker helt over i ArchieLuxury-land ;)

Kult, underholdende, litt teit eller hva?

Det hadde vært litt kult .
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik