Tidssonen Podcast!

Supre episoder så langt, vet ikke hvor mye som planlegges i forkant men høres ut som dere kan bable i vei uten særlig manus og det er virkelig god underholdning, håper på mye mer ! :D

Lyden er blitt veldig bra, dog på maks volum i bilen. Jingelen er noen knepp over pratingen så det hender jeg skvetter litt men dette går seg nok til når dere blir mer komfortable med justeringene;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Alltid moro med ny podcast ute, men jeg føler for å gi en liten tilbakemelding denne gangen. Håper dere tar det som konstruktiv kritikk for jeg ser jo frem til nye episoder i fremtiden.

LYD
Jeg håper dere finner ut av dette med lyden for dette var en frustrerende episode å høre på. Hvis jeg hadde sitter med øreklokker på i godstolen så hadde jeg sikkert klart meg, men jeg hører stort sett på podcaster i bilen eller når jeg går en tur.
Jeg hørte første halvtimen i går kveld mens jeg luftet Killerdog. Jeg forsøkte flere ganger å korrigere lyd opp eller ned, men traff aldri. Om det kom biler forbi så hadde jeg ikke sjans til å høre hva som ble sagt.
Det siste kvarteret hørte jeg i bilen på vei til jobb i dag. Vanligvis når jeg hører på podcaster som Hodinkee, Klokkepodden, 8past10 etc så har jeg lyden innstilt på ca 35-40 på anlegget, men på TS Podcasten i dag måtte jeg kline til helt opp til 100. Allikevel var det seksjoner jeg ikke kunne høre. F.eks rundt 34-35 når @Jon Henrik forteller om en Seiko han har kjøpt. Kunne ikke høre noen ting.
Men derimot når dere ler så høres det ut som både trommehinner og høytalere skal eksplodere.
Det virker kanskje som dere varierer veldig avstanden til mikrofonen. Sitter dere på en stol med hjul og triller frem og tilbake?
Jeg håper virkelig dere får løst dette for dette var frustrerende å høre på.

INNHOLD
Når episoden var ferdig så tenkte jeg for meg selv: hva handlet egentlig denne episoden om? Jeg satt igjen med ingenting etter 45 minutt. Urmakkerne f.eks har tydelige tema og episodene følger en rød tråd på en virkelig proff måte.
Å snakke om Rolex releasene 23 dager etter at de ble sluppet var lite nyttig. Har allerede lest om dette på TS og div andre nettsteder, og hørt om dette på Hodinkee, 8past10, Klokkepodden etc for ca 2-3 uker siden.
Overskriften innholdt Flight sim? Ble det sagt 1 eller 2 setninger om det?
Jeg beklager å si det og håper jeg ikke virker for negativ, men dette virket som en episode som ble sluppet bare for å slippe noe.


Igjen, jeg håper dere tar dette i den gode hensikt denne tilbakemeldingen er ment å skulle formidle. Jeg digger at dere lager podcast, og TS Podcast bør være et fint supplement til de andre podcaster man hører på.
Det er stor avstand mellom produksjon/kvalitet/innhold/flyt på Urmakkerne og TS Podcasten. Jeg håper med tiden og fremtidige episoder at TS Podcasten kommer opp der Urmakkerne er.

Nesten umulig å høre med overears på joggetur. Dog førte frustrasjonen til 10k løyperekord så alt er tilgitt :D
 
Message received :)

Har ingen unnskyldninger for lyden, utover at det er knyttet til mangel på erfaring med miksing, samt at vi (denne gangen spesielt) sitter på forskjellige steder med forskjellig utstyr.
Tiltak: Fra nå av spiller vi alltid – så fremt det er fysisk mulig – inn F2F med innkjøpt miksebord og like mikrofoner.
@Jon Henrik prøver seg også som lydmann i ny software til neste episode – kanskje det hjelper :p

Angående innhold. Vi har hatt litt diskusjoner på om vi skal ha faste innslag, stive rammer eller om vi skal gjøre det vi hygger oss mest med: løs prat. Ser ut til at vi gjør best med en miks av dette. (Urmakkerne-videoene har på sin side forhåndsdefinerte rammer og som ofte gjøres i flere takes.)
Tiltak: Vi begynner med et par faste spalter og ekstra planlegging av mer tidløst stoff.

Jeg anser oss fortsatt som nybegynnere på podcast (det tror jeg vi har fastlått :mrgreen:), og det er et litt "work-in-progress"-prosjekt. Derfor er det herlig med litt feedback som setter oss på plass og pisker for litt forbedret kvalitet. Det må vi jo få til, samtidig som det skal være moro.
 
Message received :)

Har ingen unnskyldninger for lyden, utover at det er knyttet til mangel på erfaring med miksing, samt at vi (denne gangen spesielt) sitter på forskjellige steder med forskjellig utstyr.
Tiltak: Fra nå av spiller vi alltid – så fremt det er fysisk mulig – inn F2F med innkjøpt miksebord og like mikrofoner.
@Jon Henrik prøver seg også som lydmann i ny software til neste episode – kanskje det hjelper :p

Angående innhold. Vi har hatt litt diskusjoner på om vi skal ha faste innslag, stive rammer eller om vi skal gjøre det vi hygger oss mest med: løs prat. Ser ut til at vi gjør best med en miks av dette. (Urmakkerne-videoene har på sin side forhåndsdefinerte rammer og som ofte gjøres i flere takes.)
Tiltak: Vi begynner med et par faste spalter og ekstra planlegging av mer tidløst stoff.

Jeg anser oss fortsatt som nybegynnere på podcast (det tror jeg vi har fastlått :mrgreen:), og det er et litt "work-in-progress"-prosjekt. Derfor er det herlig med litt feedback som setter oss på plass og pisker for litt forbedret kvalitet. Det må vi jo få til, samtidig som det skal være moro.

Støtter dette med lyden. Det er flere problemer det enkelt kan gjøres noe med.
Mikrofondisiplin. Alltid snakke mot mikrofonen. Når dere hører gjennom opptaket i etterkant er det åpenbart at nivået varierer helt vilt. Snakk i mikrofonen, det er en treningssak.

Forsiktig bruk av kompressor. En funksjon som "klemmer sammen" lydstyrken, slik at forskjellen mellom det sterkeste og svakeste nivået blir mindre. Mere behagelig å høre på for oss. Men ikke overdriv, jfr, Cher med autotune......

Masternivået er også noe lavt. Med øreplugger og mobiltelefon har jeg problemer med å få nok lydstyrke. Så litt heving av masternivå skader ikke.

Utenom det så må jeg takke for en spennende podcast, som alltid har noe uventet å by på, f.eks. Casio G-SHOCK Frogman Borneo Rainbow Toad Limited Edition. Hadde aldri kommet over den uten TS-poden. Så fortsett å lage, vi kommer til å lytte!

:D
 
Støtter dette med lyden. Det er flere problemer det enkelt kan gjøres noe med.
Mikrofondisiplin. Alltid snakke mot mikrofonen. Når dere hører gjennom opptaket i etterkant er det åpenbart at nivået varierer helt vilt. Snakk i mikrofonen, det er en treningssak.

Forsiktig bruk av kompressor. En funksjon som "klemmer sammen" lydstyrken, slik at forskjellen mellom det sterkeste og svakeste nivået blir mindre. Mere behagelig å høre på for oss. Men ikke overdriv, jfr, Cher med autotune......

Masternivået er også noe lavt. Med øreplugger og mobiltelefon har jeg problemer med å få nok lydstyrke. Så litt heving av masternivå skader ikke.

Utenom det så må jeg takke for en spennende podcast, som alltid har noe uventet å by på, f.eks. Casio G-SHOCK Frogman Borneo Rainbow Toad Limited Edition. Hadde aldri kommet over den uten TS-poden. Så fortsett å lage, vi kommer til å lytte!

:D

Takk for gode tilbakemeldinger!

Jeg må imidlertid ta lydproblemene på siste episode på min kappe – her brukte jeg faktisk en lav mic på skjorten i et forsøk på å redusere et ekko-problem i rommet jeg satt i :) Opptakeren var imidlertid stilt inn på "auto", noe som ikke akkurat er optimalt for en som generelt er fullstendig ubevisst på egne høy latterutbrudd og heving av stemme ved engasjerte partier osv. Derfor gikk nivået noe voldsomt opp og ned ;)
 
Takk for gode tilbakemeldinger!
Det er jo det som er så fint, at man blir litt bedre for hver gang. :) Man finner ut av hvordan utstyret fungerer og hvordan man utnytter det best mulig ved å bruke det. TS-pod er så spennende at vi følger med på reisen. Det var jo en gang i tiden jeg ikke ofret en tanke på hvordan indeksene på skiven var polert......:mrgreen::mrgreen::mrgreen: