Jeg tror kanskje det verste for mange er at enkelte Tesla-eiere fremstår/kan fremstå som hoverende, og som predikanter. Men det gjelder selvsagt alle merker og miljø. Vi har jo tilsvarende i vår egen hobby (Rolex, F.P. Journe etc.)
Elbiler har kommet for å bli, og det må man pent akseptere. Selv har jeg nylig byttet ut min mer eller mindre trofaste Passat med en Alfa Romeo 159 (Alfa Romeo har vel om mulig enda dårligere rykte enn VW når det gjelder pålitelighet) som går på djevelens drivstoff i tillegg! Det heter seg visst det at de som snakker mest drit om Alfa Romeo somregel aldri har eid eller kjørt en. Det samme gjelder formentlig om Tesla/elbil også.
Men jeg bryr meg ikke noe om hva andre synes om de bilene jeg kjører. Kjøreglede og følelsen bilen gir er det viktigste. Tall og fakta har liten påvirkning på følelser. De som "hater" Tesla/elbiler, bør finne noe annet å bruke kreftene sine på.
Til dere med Tesla: kjør pent.
Til dere uten Tesla: kjør pent.
@KimS Du som er godt bevadret i Teslas verden - om jeg skulle handlet meg en slik doning ny nå, hvordan får man gratis superlading med en slik? For det er sånn å forstå at dette ikke er inkludert lengre?
@KimS Du som er godt bevadret i Teslas verden - om jeg skulle handlet meg en slik doning ny nå, hvordan får man gratis superlading med en slik? For det er sånn å forstå at dette ikke er inkludert lengre?
Da hadde jeg litt dårligere tid enn jeg hadde sett for meg gitt. Så ved hvilken årsmodell sluttet de å gi dette ved?
Da hadde jeg litt dårligere tid enn jeg hadde sett for meg gitt. Så ved hvilken årsmodell sluttet de å gi dette ved?
Send meg en PM, hvor du forklarer mer utdypende ang. inventory. Her er jeg på gyngende grunn mtp. det meste egentlig![]()
Frem til 16/9 (ta 15/9 for sikkerhets skyld) kan du få med gratis superlading. Etter det skal den visstnok bare gjelde 1 år..
Er forresten på min 8. Tesla nå![]()
8 Teslaer! på de siste 5 årene regner jeg med. Da regner jeg med at du driter i alt som har med miljø å gjøre, men det er kanskje heller ikke hensikten du har med din bilbruk?
Greit jeg skal vel egentlig holde kjeft selv med diesel og veteranbiler....
Tror du jeg kaster bilene i en grøft når jeg er ferdig, eller? De går til sånne som deg som i dag kjører diesel... og gjerne vil betale litt mindre enn for en helt ny bil.
Tenk litt på det![]()
Og hvordan hadde verden sett ut dersom alle skulle kjøpt ny elbil på 2,2 tonn flett ny hvert år? «Men det er jo bare meg» sier du vel da.
Det er noe som heter ressursbruk og, ikke sant? Skinnhellighet er det verste jeg vet.