Tesla P100D

For så vidt enig med deg der @Edzilla. Ulikheten er at mekaniske ur rocker ;)

Lamborghinien ble testet på ekte dragstrip med antatt gode forhold for begge biler i helgen, 2.200 KG familiebil mot 1.422 KG supersportsbil...

• Liker
Reaksjoner: jeprex
Jeg tror kanskje det verste for mange er at enkelte Tesla-eiere fremstår/kan fremstå som hoverende, og som predikanter. Men det gjelder selvsagt alle merker og miljø. Vi har jo tilsvarende i vår egen hobby (Rolex, F.P. Journe etc.)

Elbiler har kommet for å bli, og det må man pent akseptere. Selv har jeg nylig byttet ut min mer eller mindre trofaste Passat med en Alfa Romeo 159 (Alfa Romeo har vel om mulig enda dårligere rykte enn VW når det gjelder pålitelighet) som går på djevelens drivstoff i tillegg! Det heter seg visst det at de som snakker mest drit om Alfa Romeo somregel aldri har eid eller kjørt en. Det samme gjelder formentlig om Tesla/elbil også.

Men jeg bryr meg ikke noe om hva andre synes om de bilene jeg kjører. Kjøreglede og følelsen bilen gir er det viktigste. Tall og fakta har liten påvirkning på følelser. De som "hater" Tesla/elbiler, bør finne noe annet å bruke kreftene sine på.

Til dere med Tesla: kjør pent.
Til dere uten Tesla: kjør pent.

Skjønner ikke hva du snakker om...

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
@KimS Du som er godt bevadret i Teslas verden - om jeg skulle handlet meg en slik doning ny nå, hvordan får man gratis superlading med en slik? For det er sånn å forstå at dette ikke er inkludert lengre?

Svarer på vegne av oss Tesla-eiere. Du får gratis superlading ved bruk av henvisningskode som andre eiere gir deg

Dette gjelder forøvrig kun til midten av september i følge tesla.com

@KimS Du som er godt bevadret i Teslas verden - om jeg skulle handlet meg en slik doning ny nå, hvordan får man gratis superlading med en slik? For det er sånn å forstå at dette ikke er inkludert lengre?

Frem til 16/9 (ta 15/9 for sikkerhets skyld) kan du få med gratis superlading. Etter det skal den visstnok bare gjelde 1 år..

Videre kan du få 0,49% rente på 75-modeller og 0,99% på 100-modeller (i 3 år, deretter 3,3%) om du velger en såkalt inventory bil, altså en ferdig produsert men typisk ikke kjørt bil.

Og bruker du min vervekode skal du få låne den nye Tesla Roadsteren min når den kommer i 2020. Den gjør 0-100 på 2 sekunder, 0-160km/t på 4,2 sekunder, og har en toppfart på 400km/t+!! :D

Er forresten på min 8. Tesla nå :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Da hadde jeg litt dårligere tid enn jeg hadde sett for meg gitt. Så ved hvilken årsmodell sluttet de å gi dette ved?

Finner lite evig gratis på biler etter april/mai 2017. Men pga rentekampanjen OG at bilene er oppdatert med bedre specs siden tidlig 2017 er det ofte lite å hente på å kjøpe brukt, om du ikke får en KNALLDEAL, men de er det få av..

Send meg en PM, hvor du forklarer mer utdypende ang. inventory. Her er jeg på gyngende grunn mtp. det meste egentlig :p

Det er gjort, og til generell opplysning er det bare å stille meg spørsmål om alt fra lading til hvilken modell som passer til hva.. vi har en S100D og en X100D i "stallen", og har eid de fleste varianter, og prøvekjørt alle :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Frem til 16/9 (ta 15/9 for sikkerhets skyld) kan du få med gratis superlading. Etter det skal den visstnok bare gjelde 1 år..

Er forresten på min 8. Tesla nå :)

8 Teslaer! på de siste 5 årene regner jeg med. Da regner jeg med at du driter i alt som har med miljø å gjøre, men det er kanskje heller ikke hensikten du har med din bilbruk?

Greit jeg skal vel egentlig holde kjeft selv med diesel og veteranbiler....

8 Teslaer! på de siste 5 årene regner jeg med. Da regner jeg med at du driter i alt som har med miljø å gjøre, men det er kanskje heller ikke hensikten du har med din bilbruk?

Greit jeg skal vel egentlig holde kjeft selv med diesel og veteranbiler....

Tror du jeg kaster bilene i en grøft når jeg er ferdig, eller? De går til sånne som deg som i dag kjører diesel... og gjerne vil betale litt mindre enn for en helt ny bil.

Tenk litt på det ;)

Tror du jeg kaster bilene i en grøft når jeg er ferdig, eller? De går til sånne som deg som i dag kjører diesel... og gjerne vil betale litt mindre enn for en helt ny bil.

Tenk litt på det ;)

Og hvordan hadde verden sett ut dersom alle skulle kjøpt ny elbil på 2,2 tonn flett ny hvert år? «Men det er jo bare meg» sier du vel da.

Det er noe som heter ressursbruk og, ikke sant? Skinnhellighet er det verste jeg vet.

Og hvordan hadde verden sett ut dersom alle skulle kjøpt ny elbil på 2,2 tonn flett ny hvert år? «Men det er jo bare meg» sier du vel da.

Det er noe som heter ressursbruk og, ikke sant? Skinnhellighet er det verste jeg vet.

o_O

Beklager, men dette er noe av det dummeste argumentasjonen jeg hører. Du har ikke brukt nok tid til å tenke eller lese deg opp på dette. Når du i tillegg drar til med at jeg er skinnhellig så får du tåle en sur tilbakemelding:

Hva er det du ikke forstod med mitt forrige svar? Det er BRA at jeg kjøper nye elbiler og lar DEG (eller andre) kjøpe min forrige RIMELIGERE slik at den totale andelen elbiler går OPP. Det er BRA med elbiler fordi det reduserer lokale utslipp som er det som ødelegger DIN helse. Du burde gi meg skryt for å bidra til et best mulig lokalmiljø og redusert luftforurensing.

Så lenge jeg har det SAMME ANTALL elbiler i min garasje til enhver tid er dette BRA. Hadde jeg gått fra 1 bil til 10 samtidige biler hadde det naturligvis vært hold i påstand om økt ressursbruk, men det er jo en latterlig tanke at folk kjøper nye biler uten å selge den gamle, de fleste er ikke Røkke eller Stordalen.

Fiktive tanker om at "alle kjøper en flett ny elbil på 2,2 tonn hvert år" er helt irrasjonelle og ugyldige, og vekten har forresten ingenting å si. Det er et MYE større problem at du kjører dieselbil som insentiverer oljeindustrien og sørger for at tankbiler på hvor mange tonn kjører rundt og både slipper ut partikler, gasser (NOx/CO2) og ødelegger veiene våre. I tillegg bruker du opp strømmen vår til å raffinere olje til drivstoff også.

Forresten er det de siste 4 årene og den 9'ende er på vei inn, håper det irriterer deg.

• Liker
Reaksjoner: reim og Preacher
He he, jeg gir meg.

Du må bare fortsette å kjøpe en svær og tung ny elbil hvert år, og samtidig slå deg på brystet å hevde at du er såkalt «miljøvennlig».

Men jeg gir meg i denne diskusjonen da du er fullstendig låst i dine vrangforestillinger og sannsynligvis aldri forstå at du egentlig er et miljøsvin av dimensjoner.