Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Glimrende.

Et annet poeng i "engangsklokke"/"engangsklokke"-diskusjonen: Hvor mange tar egentlig service på en klokke til 4000 likevel? Tror ikke det er veldig vanlig.

Ikke vanlig å ta service på en 4000Kr klokke?
Min Certina DS3 kostet 5000Kr i butikken i 2003.
Sjekk prisen nå på bruktmarkedet.
Å få service på en Miyota, Seiko eller ETA trenger ikke å koste samme pris som Rolex.
Heldigvis.

Får du full service på en mekanisk klokke for under 3-4000?

Å bytte urverket er en mulighet, men det var jo problemet i utgangspunktet. :)

Om det er en klokke som er verdt mye mer enn nyprisen, er jo det noe annet. Men det er neppe mange som betaler mer enn klokkas verdi i service.

Det nærmeste jeg har kommet er 6000 for service på en Hydroconquest, men den fikk jeg.

Redigert:
IMG_1123.jpeg

Glimrende.

Et annet poeng i "engangsklokke"/"engangsklokke"-diskusjonen: Hvor mange tar egentlig service på en klokke til 4000 likevel? Tror ikke det er veldig vanlig.
Hvorfor skulle man ikke det? Jeg har servet alle mine vintage-ur, og de tre har ikke kostet meg mer i kjøpesum enn 3500-4000kr samlet. Service kostet nok et sted rundt det per stykk, bortsett fra på kronografen, for der kødda Optura det til så aldeles, at den tok Gjertsen på seg.

Hvorfor skulle man ikke det? Jeg har servet alle mine vintage-ur, og de tre har ikke kostet meg mer i kjøpesum enn 3500-4000kr samlet. Service kostet nok et sted rundt det per stykk, bortsett fra på kronografen, for der kødda Optura det til så aldeles, at den tok Gjertsen på seg.
Affeksjonsverdi.
Det fins.
Enkelt som det.

• Liker
Reaksjoner: Preacher

Mja. Vintage og samlerobjekter er nå én ting. Ta noe du får for tilsvarende sum som for Thrifty Fathoms :D …F.eks en Seiko 5 Sports Hvis den begynner å tulle etter fem år, betaler du over klokkens nypris for en service, eller kjøper du ny?

Redigert:
Altså, at hele verket byttes, enten med et nytt eller med et overhalt, er jo ingen unik greie. Det gjør jo selv Tudor med sine Kenissi-produserte "manufaktur"-urverk. Så at det er en god løsning i en Swatch til en tiendel av prisen, må vel være ganske greit? Eller? Da reagerer jeg ærlig talt mer på at Tudor ikke gjør en service "der og da", men faktum er at det er billigere å bare bytte og deretter resirkulere verket, fremfor å la en urmaker bruke timer på å skru...