Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Hvorfor skulle man ikke det? Jeg har servet alle mine vintage-ur, og de tre har ikke kostet meg mer i kjøpesum enn 3500-4000kr samlet. Service kostet nok et sted rundt det per stykk, bortsett fra på kronografen, for der kødda Optura det til så aldeles, at den tok Gjertsen på seg.
Affeksjonsverdi.
Det fins.
Enkelt som det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hvorfor skulle man ikke det? Jeg har servet alle mine vintage-ur, og de tre har ikke kostet meg mer i kjøpesum enn 3500-4000kr samlet. Service kostet nok et sted rundt det per stykk, bortsett fra på kronografen, for der kødda Optura det til så aldeles, at den tok Gjertsen på seg.

Mja. Vintage og samlerobjekter er nå én ting. Ta noe du får for tilsvarende sum som for Thrifty Fathoms :D …F.eks en Seiko 5 Sports Hvis den begynner å tulle etter fem år, betaler du over klokkens nypris for en service, eller kjøper du ny?
 
Redigert:
Altså, at hele verket byttes, enten med et nytt eller med et overhalt, er jo ingen unik greie. Det gjør jo selv Tudor med sine Kenissi-produserte "manufaktur"-urverk. Så at det er en god løsning i en Swatch til en tiendel av prisen, må vel være ganske greit? Eller? Da reagerer jeg ærlig talt mer på at Tudor ikke gjør en service "der og da", men faktum er at det er billigere å bare bytte og deretter resirkulere verket, fremfor å la en urmaker bruke timer på å skru...
 
IMG_9332.jpeg
 
Altså, at hele verket byttes, enten med et nytt eller med et overhalt, er jo ingen unik greie. Det gjør jo selv Tudor med sine Kenissi-produserte "manufaktur"-urverk. Så at det er en god løsning i en Swatch til en tiendel av prisen, må vel være ganske greit? Eller? Da reagerer jeg ærlig talt mer på at Tudor ikke gjør en service "der og da", men faktum er at det er billigere å bare bytte og deretter resirkulere verket, fremfor å la en urmaker bruke timer på å skru...
Jeg synes det er rart de ikke markedsførte dette punktet bedre da de lanserte produktene. All informasjon om tidligere modeller med Sistem51 på nett sier at det ikke er mulig å bytte eller reparere urverket.
Det at man nå tilsynelatende skal kunne bytte urverket bør de dermed vektlegge mer, for å ikke skremme vekk potensielle kunder.

Ser forsåvidt ikke ut som hypen lever i noen stor grad uansett. Kun vært to stk på auksjon på Klokkeriet på 5 dager, og ingen av de fikk noe i nærheten av marginene man så på MoonSwatch.

Jeg vil fortsatt ikke kjøpe en plastkopi av en Blancpain, men jeg ble mindre negativ til produktet etter jeg oppdaget at urverket faktisk kan tas ut av kassa.
 
Som sa Watchgeek fyren i sin video...
Alle har hørt om Omega men ikke mange kjenner Blancpain.
Da blir det ingen suksess som med Buzz Lightyear klokken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
De håper vel at dette skal gjøre Blancpain bedre kjent. Vi får se om et år eller to åssen det gikk.
Med tanke på at kjøpegruppen her antagelig er de samme som som gikk agurk over moonswatch, så er nok ikke det helt usannsynlig. Det var nok ikke helt tilfeldig at de valgte å kjøre Omega først for å lodde stemningen, all den tid at det er det mest profilerte og "folkekjente" merket gruppen eier.

Det stuntet hadde jo en formidabel effekt, så da tenkte nok pr-teamet - "ok, vi kjører på med resten også." Nå er jo allerede slusene åpnet og mange vil kjøpe selv om de aldri har hørt om BP eller neste klokke som skal forderves heller. En genistrek, rent kommersielt. Disse crossoverklokkene gir nok betydelige utslag på bunnlinjen.
 
Minner meg om denne Audi x Lamborghini Countach «collab’en» fra 80-tallet.

93497E37-C444-43D7-8AC7-CF1FFBDB6BF6.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Klart man liker utseendet - den er jo kjempelik en superflott og dyr klokke med evig lang historie. Men konseptet er vanskelig å like. Veldig, veldig vanskelig. Sindre: du får ikke lov å kjøpe en plast-blåpæ!
Dette vet vi:

-120 klikk’s bezel
-Top grade urverk med 51 stener :ROFLMAO:
-50 gode favner mot vanninntrenging.
-90 timer gangreserve før stenene begynner og skrangle.
-Flere favner med spøkelsesgarn i remmen.
- 2/3 keramikk i kassen.
-Lum av en annen verden.
-Koster mindre en en gummirem til Rolex.
-Dekorert urverk.
-Miljøaspektet som var tungen på vektskåla.
-Og den tar spalteplass her inne på TS.
 
Redigert:
  • Elsker
  • Haha
Reaksjoner: Genta og seiltid
Kors og hvitløk! Det holder at jeg har godt over til Landcruiser på bilfronten, men et sted må streken gå @Phenix ;) jeg forblir plastikkplagiatofob videre!
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Liker den jeg ;)
Kom ut av skapet
Min smiley er da først og fremst rettet mot «Kom ut av skapet» - kommentaren. Bør være høyde for litt vennligsinnet mobbing av høylytte meningsytrere (uten at jeg nødvendigvis er uenig med ham). Satt i hvert fall igjen med et smil om munnen her. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phenix